Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lääkäri antaa viranomaiselle vääriä tietoja?

Vierailija
20.11.2017 |

Tein aluehallintovirastolle kantelun, joka liittyi tapahtumiin terveyskeskuksessa. Osa kantelusta ohjattiin muistutuksena kyseiseen terveyskeskukseen.

Muistutukseen vastasi tk:n johtava lääkäri. Asia koski salassapitovelvollisuutta, jota yksi tk:n lääkäreistä oli rikkonut. Vastauksessa johtava lääkäri myönsi asian, kautta rantain tosin mutta myönsi sentään. Samalla hän väitti, ettei ollut voinut pyytää kyseiseltä lääkäriltä itseltään lausuntoa asiasta, koska kyseinen lääkäri ei enää ole tk:n palveluksessa.

Väite oli perätön, lääkäri teki edelleen tuossa tk:ssa hommia (on nyt lyhyellä vapaalla, mutta se on eri asia). Tämän olen saanut varmistettua, sillä paikka on pieni ja kuviot pieniä. Ilmeisesti muistutukseen vastannut johtava lääkäri piti kiusallisena sitä, että olisi joutunut kollegan kanssa keskustelemaan asiasta, josta tämä oli nolosti jäänyt kiinni.

Muistutuksen vastaus toimitettiin minun lisäkseni aviin, koska sieltä oli käsketty niin tekemään. Eli myös viranomaiselle esitettiin väärä tieto, että ei, ei tämä lääkäri voi sanoa toiminnastaan mitään tai perustella virhettään kun ei ole meillä töissäkään. Itseäni harmittaa eniten se, että lääkäri ei luultavasti saanut tietää koko asiasta eikä paranna tapojaan. Juoruilu jatkuu.

Saako näin todella tehdä? Olin aika yllättynyt.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että joku voi tosissaan sanoa juuta tai jaata asiaasi tuollaisen ympäripyöreän ja tyhjänpäiväisen selostuksen jälkeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi