Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaako joulu liian aikaisin?

Tonttu
20.11.2017 |

Pitäisikö joulu alkaa vasta joulukuussa?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun aika alkaa ensimmäisestä adventista, jolloin ulos laitetaan jouluvalot.

Vierailija
2/30 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tuntuu vuosi vuodelta alkavan aikaisemmin. Jouluna on jo kyllästynyt jouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla joulu alkaa edelleen samaan aikaan eli viimeisenä koulupäivänä ennen joululomaa :) ja kestää koulun alkuun tammikuun puolelle. Mitä siis tarkoitat kysymällä "liian aikaisin"?

Vierailija
4/30 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukin vois loppua aikaisemmin.

Vierailija
5/30 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki tunnelmavalot jouluvaloja? Vai kuuluuko kaikki vain jouluun?

Vierailija
6/30 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikaudet on joulu valunut kauppoihin 1.10. Tänä vuonna kuukautta myöhemmin. Lokakuu näytti olleen ekaa kertaa Halloweenille pyhitetty.

Eli ei joulu ei tule nykyään liian aikaisin, kun tuli kuukauden myöhemmin. :)

Vierailija
7/30 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä koko joulu ylipäätään on? Eikö tämä kaikki, valot ja kauppojen avajaiset jo marraskuussa, kuulu siihen?

Vierailija
8/30 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonttu kirjoitti:

Näin se on ymmärrettävä. Kynttilöistä ja takastakin tunnelmoidaan vaan syksyllä ja jouluisin.

Mua pidetään outona, kun sytyttelen kynttilöitä pimeinä kesäiltoina. "hahahaa, etkai sä jo aloita joulunviettoa?!?!" Sama se, lähinnä vaan ihmetyttää ihmisten kapeakatseisuus.

Vierailija
9/30 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonttu kirjoitti:

Eikö olisikin veikeää jos maailmalla ympäri vuoden käytetyt koristevalot määriteltäisiin Suomessa jouluvaloiksi ja niitten käytön saisi aloittaa 24.12 ja pois pitäisi ottaa nuutinpäivänä. Sakkorangaistuksen uhalla! Nyt kun luntakaan ei ole niin siinähän olisi pimeässä mörötettävä!!! Sammutetaan katuvalot myös!!!

Vierailija
10/30 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan sitä, että alkaako joulu liian aikaisin, kun lokakuussa on jo kaupoissa jouluaiheisia tavaroita tai marraskuun puolessa välissä on jo jouluavajaiset kaupungeissa?

Vierailija
11/30 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ainakin on kiva ,kun saan tähän pimeään aikaan laittaa valoa pihalle ja luomaan tunnelmaa. Enkä ajattele sitä yhtään jouluiseksi. Mitä se olisi jos joulua ei olisikaan, aika synkkää....?

Vierailija
12/30 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonttu kirjoitti:

Tarkoitan sitä, että alkaako joulu liian aikaisin, kun lokakuussa on jo kaupoissa jouluaiheisia tavaroita tai marraskuun puolessa välissä on jo jouluavajaiset kaupungeissa?

Jouluavajaiset voisi olla joulukuun puolella mutta muuten on hyvä, että kaupoissa on kaikkea hyvin tarjolla pikkujouluihin. Lisäksi voi maistella glögejä yms. niin tietää ostaa parasta omaan joulupöytään. Postimyynnistä on pakko tilata ajoissa ja postipaketit laitettava matkaan ilman stressiä. Joululaulujen soittamnen kaupoissa pitäisi säästää myöhemmäksi.

Vierailija
13/30 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa liian aikaisin! Ihan peestä.....

Vierailija
14/30 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulunodotus on sitä parasta aikaa, ei haittaa yhtään vaikka alkaa aikaisin.

Mutta joulun voisi lopettaa uuteen vuoteen mennessä.

Ei mulla ainakaan ole enää joulufiilistä joulupäivänäkään. Odotus huipentuu jouluaattoon.

Ulkovalot voi mun puolesta laittaa milloin vain, ulkomaillahan niitä käytetään ympäri vuoden. Täällä vasta totutellaan ajatukseen, että ne eivät ole pelkästään jouluvaloja.

Vierailija
15/30 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ala. Loka-marraskuussa on hyvä laittaa pihavaloja ja ikkunoihin valoja, ettei olisi niin pimeää. Kauppojen joulunavaus marraskuun puolivälissä on ok. Pitäähän sitä nyt kuukausi varata aikaa lahjojen ja muiden joulujuttujen hankintaan.

Vierailija
16/30 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ainakin on kiva ,kun saan tähän pimeään aikaan laittaa valoa pihalle ja luomaan tunnelmaa. Enkä ajattele sitä yhtään jouluiseksi. Mitä se olisi jos joulua ei olisikaan, aika synkkää....?

Juuri niin!

Meillä on todella kauniisti koristeltu naapurusto tänä vuonna. Näkee, että jokainen on panostanut tyylikkääseen ja tunnelmalliseen koristeluun, arvostan suuresti. Etenkin sateisena pimeänä iltana koristevalot ovat parasta ikinä! Synkkyys on poissa ja kauneus ja ilo tilalla. Yhdessä naapurissa on melko suuri erkkeri ja siinä on todella kauniit valot aseteltuna koko erkkerin pituudelta. Toisen talon pihalla on kertakaikkiaan syötävän suloisia tuijia jne. valoin koristeltuina. Yhdellä on huvimaja takapihalla koristeltu valoin ja se on todella, todella kaunis! Ja lyhtyjä livetulin, ne ovat niin kauniita. Itsekin satsaan maltillisiin ja tyylikkäisiin koristevaloihin niin sisällä kuin ulkona. Minulla on mm. valopeura jota rakastan yli kaiken. Se näyttää ilahduttavan ainakin naapuruston lapsia minun lisäkseni :)

Liioista valoista amerikan tyyliin en tykkää. Suomessa ihmisillä on hyvä maku valojen suhteen ja talot näyttävät arvokkailta juhlavalaisuin eikä halvoilta tivoleilta.

Vierailija
17/30 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulunodotus on sitä parasta aikaa, ei haittaa yhtään vaikka alkaa aikaisin.

Mutta joulun voisi lopettaa uuteen vuoteen mennessä.

Ei mulla ainakaan ole enää joulufiilistä joulupäivänäkään. Odotus huipentuu jouluaattoon.

Ulkovalot voi mun puolesta laittaa milloin vain, ulkomaillahan niitä käytetään ympäri vuoden. Täällä vasta totutellaan ajatukseen, että ne eivät ole pelkästään jouluvaloja.

Minulle jouluaatosta alkava joulurauha on vuoden odotetuin asia. Saa oikeasti vaan nautiskella kaikesta ihanasta ja kotoilla joulutunnelmassa <3

Vierailija
18/30 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon mukaan Suomessa joulu alkaa myöhään eikä näy kunnolla oikein missään.

Vierailija
19/30 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppiaisena tulee laskiaispullat kauppoihin. :D

Vierailija
20/30 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin aikaisintaan olette laittaneet joulukoristeita tai -valoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi