Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras kahvinkeitin?

Vierailija
20.11.2017 |

Vanha Moccamaster alkaa tulla tiensä päähän, pitäisi löytää uusi keitin. Antakaas vinkkejä, millä tulee hyvää kahvia? Ihan peruskeitintä kuitenkin haen, ei mitään kahvikonetta. Hinnalla ei ole väliä, kriteerinä hyvänmakuinen kahvi ja hieman myös moderni ulkonäkö.

Kahvin jauhan jo tuoreista pavuista ja hyvästä laadusta, nyt vinkkejä keittimeen.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melitta

Vierailija
22/49 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan tätä, sillä itsellä uuden keittimen osto edessä!

Ongelmani kaikissa edellisissä (halvoissa) keittimissä on ollut se, että lämpölevyt eivät kestä paria vuotta pidempään. Nytkin levystä on alkanut kuoriutua pinnoite pois, jolloin se on vaikea pitää puhtaana ja siistin näköisenä.

Moccamaster ei miellytä silmääni, mutta ne taitavat ainakin olla kestäviä? Onko kenelläkään ollut samasta hintaluokasta esim . Obh Nordican Legacy-keitintä?

Juuri Carlsonin tavaratalosta ostin satasella Delonghin Clessindran perheyritykselle, ja olen ainoa kahvinjuoja siitä porukasta lukuun ottamatta joitain harjoittelijoita. Myös sama sertifikaatti, joka löytyy Moccamastereista, sai harkitsemaan ko. tuotetta. Moccamasteria ei voi sinne hankkia, koska ei mahtuisi pieneen keittiöön sen leveyden takia. Tässä keittimessä on se etu, että se on pituussuunnaltaan pidempi kuin leveydeltään. Moccamaster on totta kai se parhain lisäosien ansiosta, ja minullakin on se kotona.

Kyseinen Delonghin kahvinkeitin maksaa normaalisti 130-150 euroa riippuen tavaratalosta. Vaikuttaa hyvältä ja tuo pour over-systeemi tässä kiinnosti. Samanlainen siis kuin se Obh Nordica Gravity, jota olen joskus silmäillyt. Keittäähän tämä uusi kahvinkeitin nopeasti ja on nätti kuin mikä. OBH Nordican 50 euron keitin saa pysyä kaapissa varakeittimenä, joka keitti 6 minuutissa neljä kuppia.

Voisin siis suositella, jos haluaa Moccamasterin kaltaisen kahvinkeittimen. Ainakin nyt sen perusteella, että keittää kuumaa kahvia ja on nopea. Varaosat vain olisi olleet jees.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

DeLonghin kahvikone.

Vierailija
24/49 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko35 kirjoitti:

Halvat muovikeittimet pärjäävät kahvin maussa uutena, mutta ajan kuluessa suorituskyky laskee kuin lehmän häntä. Jos muovirytkyt on niin hemmetin hyviä, miksei niitä näy kahviloissa ja huoltsikoilla ja muissa paikoissa missä kahvia keitetään aamusta iltaan?

Oma valintani on moccamaster.

Muovi on todella ikävä juttu kahvinkeittimessä. Totesin itsekin 3kk kuluttua, että alkaa maku kärsiä vaikka pienpaahtimon kahvia keitin. Siksi ostin DeLonghin Clessidran kahvinkeittimen. Yritän aina tehdä harkittuja päätöksiä, mutta joskus käy näin. Ei ole nyt ainakaan muovia uudessa firman keittimessä, vaan lasia ja kahvikin on valmis saavuttuani vessasta. Jospa tämä kestää eikä tarvitse ostaa alle 100 euron kahvinkeittimiä.

Kaikki ei vain tätä tajua ja silti ostellaan halpiskeittimiä, jotka sitten päätyy puolen vuoden välein kaatopaikoille. Siskolleni toin käytetyn vanhan Moccamasterin, koska pisti tympäsemään heidän Tokmannilta ostettu kahvinkeitin, joka oli vain pelkkää muovia ja sekin keitti varmaan 15 minuutissa kahvia! Maidon kanssa oli kurjinta juoda kahvia siskolla, koska kahvi viileni. Tähänkin lienee syynä se, että sisko on teenjuoja eikä tiedä, että kahvia keittäessä pitäisi ehdottomasti kaataa vesi erillisellä kannulla. Ei tiennyt kahvin rasvastakaan mitään :O Puhdistaminen jäänee aina minulle, jos olen siellä yöpymässä ja huomaan maussa poikkeavaa. Ei hän tiedä sitäkään eroa mitä etikalla ja soodalla on puhdiataessa kahvinkeitintä, kun ehdotin kalkin poistoon etikkaa tai sitruunahappoa. Luuli soodan ajavan saman asian.

25/49 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Moccamaster-uskovainen. Niihin saa varaosia ja kun koneen rekisteröi netissä niin siihen saa 5 vai 10 vuoden takuun joillekin osille.

Jos tuo leviää niin en tiedä muistanko enää, että sain jonkun bonustakuun. Kun tytär asui okt ostin sille haravan, jossa oli 10 takuu. Itelle osin kattilan jossa samantapainen takuu. Ei me kumpikaan enää muisteta takuita.

Vierailija
26/49 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki keittimet on nykyään pilattu aikakatkaisulla.

Vierailija
27/49 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vuoden vanha Braunin halpiskeitin (30e). Keittää mielestäni parempaa sumppia kuin äitini moccamaster. Kuumuus on tärkeää.

28/49 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikakatkaisu on hyvä , mutta aika liian lyhyt. Yleensä havahdun hakemaan toisen kupin kun kuulen sen naks.

Vierailija
29/49 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin paljon hehkutetun Moccamasterin ja olen ollut hyvin, hyvin pettynyt. Edellinen Boschin keitin keitti niin paljon parempaa kahvia. Olisi pitänyt uskoa testejä, eikä ihmisten mutuja. Luulen, että moni Moccis-uskovainen ei ole edes vuosiin testannut muita, joten he eivät tiedä miten hyviä keittimiä on olemassa.

Vierailija
30/49 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuollainen Melitta Aroma Signature DeLuxe. Oli tyrkyllä 80€ hintaan ja oli todellakin sen arvoinen 😊

Vierailija
31/49 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melitta

Tämän ostaisin, jos nyt olisin valitsemassa keitintä. Kannattaa tutustua.

Vierailija
32/49 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutteripannu.

Sillä keittää espressoa ja lisää mukiin kuumaa maitoa, mieluiten vaahdotettuna, niin sen jälkeen ei suostu enää mitään muuta juomankaan.

Vierailija
33/49 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikakatkaisu on hyvä , mutta aika liian lyhyt. Yleensä havahdun hakemaan toisen kupin kun kuulen sen naks.

No myönnettäköön että jos olisi vaikka tunnin aikakatkaisu niin se olisi ok. Nykyisin taitavat olla alle puoli tuntia.

29

Vierailija
34/49 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sanotut keittimet eivät keitä kahvia vaan uuttavat.

Vierailija
35/49 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän noilla keittimillä on eroa koska metodi on niin yksinkertainen. Erot tulee enemmän käytettävyydessä kuin kahvin maussa.

-Onko helppo käyttää ja pitää puhtaana?

-Haluatko ajastustoiminnon?

-Tarviiko usein vähän enemmän kerralla?

-Välitätkö ulkonäöstä?

jne.

Sitten jos haluaa satsata makuun niin pressopannulla saat aivan pikkurahalla todella hyvää kahvia itsellesi.

Vierailija
36/49 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi jättää töissä täyttä pannua "hautumaan" viikonlopuksi.

Milläs mä nyt saan maanantai aamuna pskan liikkeelle?

Vierailija
37/49 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Moccamaaterini 12 v sitten, erään naistenlehden oston kylkiäisenä (oli aika kallis lehti). Olen supertyytyväinen.

Vierailija
38/49 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamasterini :D

Vierailija
39/49 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannukahvi itse jauhetuista pavuista on ainoa oikea tapa tehdä kahvia.

Vierailija
40/49 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se moccis nykyaikaisen keittiön tekee, ei sille mitään voi. Ainakin jos vähänkään osaat kahvia keittää. Jos taas mikä vaan moottoriöljy kelpaa vatsankorventajaksesi niin sitten voi ollakin toisin. :)

No ei kelpaa. Tuo vanha moccis keittää todellakin hyvää suodatinkahvia, ihan eri planeetalta kuin missään muualla olen saanut pl erikoiskahvit jne. Siksi tässä nyt haetaan parasta mahdollista peruskeitintä, hifistellään sitten viikonloppuisin, kun on aikaa.

Ap

Miten se teidän vanha Moccamaster on tullut "tiensä päähän" jos edelleenkin keittää hyvää kahvia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi