Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu semmonen vatsalla/suolistolla jännittäminen?

Vierailija
19.11.2017 |

Onko kenelläkään tuttua? Ei välttämättä edes jännitä niin ihmeellisesti, niin suolisto laulaa hoosiannaa ja vatsa kurisee. Todella kiusallista esim. Tenttitilanteissa tai vaikka palaverissa. Mitä tällaiselle voi tehdä? Olen terveellisesti elävä ja hoikka jne. Onko tämä jokin psyykkinen ongelma?! :D

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
2/19 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Primitiivinen reaktio. Elimistö varautuu pudottamaan tarpeettoman taakan jotta voisit nopeammin paeta vaaratilannetta.

Vierailija
4/19 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi vatsalla jännittäjä! Vielä inhottavammaksi asian tekee se, että jo hyvissä ajoin ennen jotain jännittävää juttua alan miettimään, reagoiko mun vatsa --> tadaa, kyllä reagoi. Ja jo hyvissä ajoin -_-

En tiedä mitä johtuu, mutta mä olen aina välillä oikein pahoissa tilanteissa ottanut Imodiumin tai särkylääkettä joa vatsa on kipeä (joo, ei ehkä kannattais vatsakipuun ottaa mutta mulla tehoaa)

Vierailija
5/19 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa ja aivot on hyvin tiiviisti yhteydessä.

Vierailija
6/19 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On psyykkistä. Tuo ei kuulosta pahalta oireilulta, joillekin tämä voi ilmetä vaikka oksentamisena ja kovina vatsakipuina.

Vierailija
7/19 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälä ..... Minulle tulee ihan mieletön vatsakipu... Saan aina sitten selitellä kaikille että soin väärää ruokaa... tai yms... Se on oikeastaan samanlaista kuin menkkakipu... Menkkakipu aiheuttaa myös jännityksen tiettyihin lihaksiin.... Tai jotain siihen suuntaan.... Jännitysvatsa.... Jotain psyykkistä, koska kun se alkaa .... niin vaan jännittää enemmän vatsaa ja varoo... 

Vierailija
8/19 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tiedetään ja on paljon tutkittu, että suolisto on ihmisen toiset aivot.

Kannattaa tukea suoliston hyvinvointia syömällä vahvoja Propiootteja. Myös kaikki gefilustuotteet. A-piimä ja muut vatsaa ja suolistoa tukevat tuotteet voisi ottaa käyttöön.

Ensin kantsii jutella lekurin kanssa että löytyisikö syy sieltä suolistosta. Se tehdään tähystämällä suolisto sekä vatsalaukku lääkärin arvion mukaan.

Vierailija
9/19 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä todella mielenkiintoiselta! Nimenomaan sitä jännittää jo etukäteen,että reagoiko vatsa ja suolisto, ja tadaa tottakai ne reagoi kun sitä itse ns. Tahtomattaan edesauttaa. Välillä todellakin tuntuu,että suolisto on aivoni!

Ap

Vierailija
10/19 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolistossa on samoja reseptoreita kun aivoissa. Siksi suolistolla jännittämistä voidaan hoitaa mielialalääkkeillä.

Vierailija
11/19 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siinä mitään jos tämä tapahtuisi "huomaamattomasti", mutta kun suolisto laulaa mieletöntä orkesteria! Ja tottakai juuri silloin kun on mahdollisimman hiljaista esim. Tentissä.

Ap

Vierailija
12/19 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolistossa on samoja reseptoreita kun aivoissa. Siksi suolistolla jännittämistä voidaan hoitaa mielialalääkkeillä.

Harmi kun mielialalääkkeet vaikuttavat niin paljon muuhunkin. Siksi kärsin ongelmastani ja pysyn niistä erossa.

Ap

Vierailija
13/19 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kietääkö ilmaa (pieru) vatsassa?

Vierailija
14/19 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen kuralle jos jännitän tai tulee perhosia vatsaan. Sitten juoksen vessaan ripulipaskalle. Vatsaan ei satu ollenkaan.

Äidillä sama, joten geeneissä sekin on. Olen miettinyt kanssa onko sekin joku primitiivinen puolustusreaktio apina ajoilta. Sapelihammastiikeri jahtaa niin voi heittää sitä itteensä pedon kuonoon.

Pitää vaan muistaa käydä pöntöllä joka aamu. Tyhjä suoli ei kuralle mene.

Vierailija
15/19 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kietääkö ilmaa (pieru) vatsassa?

Kyllä!!!! Mistä hitosta sitä ilmaa yhtäkkiä kertyy hullunlailla sinne suolistoon? En voi tentissä alkaa piereskelemään vaan joudun pidättämään ja siitähän Se suolisto vasta suuttuukin.

Ap

Vierailija
16/19 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman pidättäminen pahentaa tilannetta. Tentissä se on mahdotonta, muuten pierua ei pidä pidätellä. Jokainen ihminen piereskelee, vaikka muuta väittää.

Joillakin auttaa cuplaton, minulle ei. Apteekista voisit kysyä apua. Minulla on käytössä nyt Valmarin-niminen litku. Laitan ruokalusikallisen mehuun n. kolme kertaa päivässä. Veteen sekoitettuna se on suorastaan pahan makuista. Nyt on menossa jo kolmas pullo, kun ekasta sain jo apua. Googletapa.

Vierailija
17/19 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapee, kärsit ärtyvän suolen oireyhtymästä.

Vierailija
18/19 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
19/19 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli ikäviä lapsuusmuistoja mieleen. Muutimme isän kuoltua äidin kanssa uudelle paikkakunnalle, ja muistan kärsineeni kamalista vatsakivuista ainakin ensimmäisen vuoden. Ikävöin tuolloin voimakkaasti sekä isää, että pitkiä päiviä töissä raatavaa äitiä ja pelkäsin kaikenlaisia asioita. Kun olin tokaluokkalaisena koulun jälkeen yksin kotona, istuin vain ikkunassa odottamassa, että äiti tulisi kotiin ja saatoin käydä parikin kertaa illassa oksentamassa, kun oli fyysisesti niin paha olla. 

Olemme herkkiä, psykofyysisiä kokonaisuuksia, joissa keho ja mieli vaikuttavat toisiinsa. Jos toinen ei voi hyvin, ei voi toinenkaan.