Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lahja köyhälle äidilleni

Vierailija
19.11.2017 |

Tyhmä tilanne. Olen itse aikuinen yli 30v nainen, keskituloinen. Äitini on pitkäaikaistyötön since 90-luku ja asuu kaukana toisella puolella Suomea.

Hän ei puhu oikein mistään omista asioistaan ja suuttuu/ahdistuu jos kysyy. Oma arkeni on tosi erilainen kuin hänen.

Haluaisin antaa lahjaksi jotain mistä hän pitää. Ideoita? Kokemukset lähivuosilta: Annoin laadukkaan kahvinkeittimen lahjaksi niillä spekseilläkuin hän toivoi. Keitin on kuulemma liian iso. Tilasin vuodeksi viikkolehden. Kyselin oliko lehti mieleinen, ei kuulemma tiennyt. Kauneushoidot ahdistaa.

Haluaisin antaa jotain mikä häntä ilahduttaa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta viinaa, varmasti tykkää :)

Vierailija
2/15 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupan lahjakortti on äärettömän mielikuvitukseton mutta 100% varmuudella tarpeellinen, ja ehkä hänen omat rahansa kuluvat silloin pieneen arjen luksukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkukori jossa keksejä, glögiä, mehua/viinipullo, juustoja, hilloja jne ekstraherkkuja. Mielikuvitusta kehiin.

Kassi jossa taloustavaraa (pesuaineita, tiskirättejä, leivinpaperia jne).

Itse sain pari kertaa tuollaisen taloustavarakassin ja olin todella tyytyväinen. Kaikki kuluvaa tavaraa eikä mikään jäänyt nurkkiin. Kassi nyt ostoskassina.

Vierailija
4/15 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen ihminen haluaa rahaa tai sitten tosiaan lahjakortin lähimpään ruokakauppaan. Voi sitten omilla rahoillaan päättää mitä tekee.

Vierailija
5/15 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meille syntyi lapsi, sain työkavereita lahjakortin tosi hienoon lastenvaate liikkeeseen.

Piti mennä parikin kertaa. Ekana kortilla ei saanut mitään kivaa ja mitä sai, oli hifistelyvaate, jonka sitten valitsin. Käytettiin pari krt ja siinä sitten.

Nyt mieheni on ollut työtön 1,5 v. Olen aina vaihtanut ystäväni kanssa joululahjoja. Olemme saaneet mm ylikallista glögiä, peltirasiassa pikkuleipiä. Arkeen luksusta. Meidän perheessä helmiä sioille suorastaan.

Ei tällainen kädestä suuhun -perhe arvosta erikoiskahveja tai mitään hienoisuuksia vaan ihan tavallista s-ryhmän lahjakorttia, joka helpottaa arkea.

Ollaan tietenkin kiitollisia kaikesta muistamisesta.

Vierailija
6/15 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkukoria minäkin ehdottaiin, mutta arkisemmilla tavaroilla kuin aiempi ehdottaa. Ei hilloja, eikä glögiä, sitä ei tule enää niin paljon juotua joulun jälkeen.

Ihan peruskahvia ( tai teetä), jne.

Tai sitten se lahjakortti!

Vierailija
7/15 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi peitto ja tyyny, lahjakortti vaikka s-ryhmän liikkeisiin.

Vierailija
8/15 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini ei tekisi herkkukorilla mitään vaan mielummin kaupan lahjakortin tai sitten siihen koriin ihan tavallisia tuotteita. 

Vierailija
9/15 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa suunnitella lahja josta on iloa koko vuodeksi. Ehkä lahjakortteja ruoka- ja kenkäkauppoihin?

Vierailija
10/15 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko joku toinen lehti parempi? Itsekään en tykkäisi lehdestä, jossa on muotia ja kauneusasiaa. En meikkaa enkä ole kiinnostunut muodista.

Vierailija
11/15 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti ruokakauppaan ja esim. kylpypyyhe ja saippua/shampoo, pussilakanasetti tai niinkuin tuossa aiemmin joku mainitsi uuden peiton ja tyynyn.

Vierailija
12/15 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli viisikymppisenä en haluaisi muiden ostavan itselleni peittoa tai tyynyä, koska niissäkin on makuasioita, ja voi olla niskavaivaa jne. Ehkä asiassa olisi hyvä miettiä sitä, että pitkään kituuttanutta äitiä saattaa loukata liian kalliit lahjat, ja hän on ilmeisesti liian lukossa puhumaan tunteistaan.

Mitä jos aloittaisit lahjoittamalla äidille seuraa? Veisit hänet minne hän ikinä tahtoo - sukulaisiin, ulkomaille, tms? Kyselisit vaikka muilta, jos jollain olisi näkemystä, mitä äidin mielessä liikkuu, jos hänen on vaikea puhua jostain syystä juuri tyttärelle?

Vierailija
13/15 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokalahjoja/-lahjakortteja on tuossa edellä jo ehdotettukin, aina hyvä ja käytännöllinen ajatus vähävaraiselle. käytännön linjalla jatkettaessa, tämä voi kuulostaa randomilta mutta tekstiilit on juttu mistä köyhänä tulee helposti karsittua: mm. pyyhkeet, matot, vuodevaatteet jne. on tosi kalliita! Lisäksi (nämä on sitten vähän "turhamaisempia" vinkkejä) voi harkita jotain laadukasta kauneudenhoitosettiä (puhdistusaineet ja voiteet), hierovaa jalkakylpylaitetta, rannekelloa jne.

Vierailija
14/15 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjakortti ruokakauppaan ja esim. kylpypyyhe ja saippua/shampoo, pussilakanasetti tai niinkuin tuossa aiemmin joku mainitsi uuden peiton ja tyynyn.

Minä olen aika vähissä varoissa ja sain tyttäreltä lahjaksi laadukkaan untuvatäkin. Se oli aivan ihana lahja. Toisella kertaa sain oikein hyvälaatuiset tohvelit. Osta jotain vastaavaa äidillesi, joku kalliimpi käyttöesine, jota hän ei ikinä raaskisi itse ostaa. Toivottavasti onnistuu, äitisi kyllä vaikuttaa hieman sellaiselta, joka ei oikein ilahdu mistään.

Vierailija
15/15 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa ihmiseltä joka ei ole tyytyväinen mihinkään.