Kuvaile tyyliäsi yläasteikäisenä
Kommentit (19)
80-90 vaihde.
Trenssi, siniset lasit, kaupuspaita, farkut, purjehduskengät (itse viritetyillä ikisidotuilla nauhoilla)
Niijoo ja polkupyörä. Kapean kapeat renkaat ja pitkä satula. Roisekesuoja poistettu.
Mustat vaatteet ja paljon meilliä. Ysärin alku.
90-luvulla... Yläasteen alussa levikset, löysät kirjoneuleet, purkkarit, laineelle tupeeratut etuhiukset... Myöhemmin 70-luvun tyylin innoittamat levenevälahkeiset farkut, ribbineulosta olevat ihonmyötäiset paidat, (farkku-)liivit, kukkakuosiset paitapuserot, kukkakuosiset kangasreput...
Kuuntelin paljon myös 70-luvun musiikkia ja ihailin sen ajan kulttuuria, elokuvia yms.
90-luvun alku. Kaikkea peittävää ja monta kerrosta vaatetta koska olin "luuviulu". Levikset tais olla, yläpäässä esim poolopaita ja joku liivivaate. Tai itsetekoisia säkkimäisiä villapaitoja. Vaatteet oli värikkäitä.
En oikein muista. Varmaan jotain perusvaatteita. Niitä suuria lenkkareita sekä jotain vöitä. Suurin osa meidän luokalta käytti jtn halpa-hallin vaatteita.
Vuodet 1982-85.
Olin yh-äidin ei-toivottu kolmas lapsi. Vaatteet kuluneita kirpputorirääsyjä, "ei varaa" kampaajalle, vaan kaveri välillä leikkasi hiukseni fiskarsseilla.
En saanut koruja, ennenkuin itse hankin rahat korviksiin ja korvien rei'itykseen kesätöissä 14-vuotiaana. Joskus kun kummit antoivat koruja tai rahaa lahjaksi, äitini otti ne itselleen.
Kuuntelin zztoppia, twistareita, acdc:tä, Motörheadiä ja etenkin Acceptia, myös purkkapoppia, Modern Talking, Wham, Alphaville ja Kate Bushia... Dingot ja Yöt vain haukotutti.
Kävin töissä koulun jälkeen ja aloin ostaa vaatteita: liukkaat spittarikärkiset nilkkurit, ylhäältä leveät - alhaalta pillit ruutuhousut,
tiukat raitahousut, mohikaani pitkissä hiuksissa, olkatopattu musta rotsi, -87-88 oli mustat trikoot tai farkut ja henkselit.
Nahkasaappaat, toppi, minihame, hirveästi meikkiä xD
Punaiseksi värjätty tukka, edestä hurjasti tupeerattu ja lakattu, takaa ei niinkään kun en nähnyt siitä kulmasta :D Seppälän ja MicMacin vaatteita eli mustaa, violettia ja uutuusvärinä fuksiaa. Sinistä kajalia ja luomiväriä, paljon puuteria. Dingo- kauden aikana sifonkihuiveja ja rannerenkaita, Hanoihin siirtyessä huopahattu johon ne yhtäkkiä äärettömän noloiksi muuttuneet dingorannehuivit solmittiin hanoihattuhuiveiksi.
Tämä oli kasarin alussa. :)
Kasarin puolivälissä Dekadenz uuden Forumin alakerrassa räväytti ja yhtäkkiä oli tarjolla shokkihiusvärejä Lontoosta, nahkahousuja ja bändipaitoja. Ennen noita sai vaan ulkomailta postiennakolla. Silloin minullekin tuli vaikka minkävärinen tukka, keesi ja vanhemmilta kiristetty nahkatakki jonka peitin peukalot kipeinä Dekasta ostetuin niitein.
70-80 luvun vaihteessa. Levikset, collegeita, tukkaa vaikka muille jakaa. Ei mitään erityistä tyyliä, ei paljon meikkiä. Koruja paljon ja piikkarit. Tukholmasta hain paitapuseroita, joissa oli jotain hiluja tai reikiä.
mimmukka90 kirjoitti:
Nahkasaappaat, toppi, minihame, hirveästi meikkiä xD
oliko tää joskus 85?
Pahin teini-ikä suunnilleen tasan v2000. Olin pissis. Kireät takataskuttomat lantiofarkut, skeittikengät, kesällä spagettiolkaintoppi tai napapaita, talvella lyhyt huppari (yleensä valkoinen tai vaaleanpunainen), liikaa meikkiä, vaaleaksi meikatut huulet ja vahva silmämeikki. Vähän sellainen britney spears -tyyli mutta vielä mauttomampi.
Isoja Adidaksen huppareita, lahkeista revityt farkut, tolppakengät ja mustat kajalit silmissä. 90-luvun loppupuolella...
2000 -luku. Ruskeaksi värjätty tukka, reippaasti ripsiväriä, nudemeikkivoidehuulet + farkut, huppari ja tennarit. Ja ihan päin vittua piirretyt kulmakarvat...
Olin vielä lapsi, en meikannut tai laittautunut mitenkään ja vaatteet oli aika tavistyylisiä.
Lukiossa ja sen loppupuolella vasta aloin löytää oman tyylini, olin ns. piilopunkkari, mutta mulla ei ollut pokkaa tehdä mitään isompia muutoksia ulkonäkööni.
Jotkut halpis-farkut, joku virttynyt liian iso college-paita, jotkut rähjäiset kaksiraitaiset lenkkarit, joku hailakan värinen nailonpusakka. 80-luvulla.
Hanoi Rocks. Kasarilla.