Matalapalkka-aloilla osa-aikatyö ei todellakaan kannata. Itse lopetin juuri.
Kokoaikaista työtä tai fiksuja sopimuksia ei ole juuri tarjolla, mutta osa-aikaista on. Olen siis työskennellyt kaupan alalla sopimuksella 20h/viikko ja voi olla, että nuo tunnit on jaettu neljällekin päivälle viikossa. Kuussa tuli käteen bruttona about 970e ja siitä sitten verot pois. Ja olin koko ajan sidottuna työhön. Alkoi turhauttaa ja lopetin työt.
Tällä hetkellä saan asumistukea ja toimeentulotukea yhteensä noin 1000e/kk. Lisäksi tukea laskuihin. En aio enää palata osa-aikatyöhön, jossa tuntuu kuin olisin kokoaikatyössä ajankäytöllisesti ja viikonloput ja illat kiinni.
Kommentit (6)
Ai, minä taas olen juuri mahdollisesti aloittamassa kaupan alalla keikkatyöt ja laskeskelin, että muutamallakin työvuorolla viikossa kuukauden tulot ovat siellä jossain 1500e paikkeilla. Eihän sillä toki rikastu, mutta elelee jo.
Työttömänä on vaikeampi löytää töitä. Olisi ollut helpompi vaihtaa työpaikkaa osa-aikatyöstä kokoaikaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä on vaikeampi löytää töitä. Olisi ollut helpompi vaihtaa työpaikkaa osa-aikatyöstä kokoaikaiseen.
Voi olla, en ole kyllä myöskään ikinä myöntänyt olevani työtön, vaikka oikeasti olisinkin.
Cv:een laitan nykyiseksi työnantajaksi jonkin vuokrafirman, jossa olen kirjoilla. Olin sitten tehnyt vaikka yhden keikan kuukaudessa, jos sitäkään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos olisi tarjolla sitä kokoaikaista työtä, kun ei ole. Osa-aikaisia ja tarvittaessa työhön kutsuttavia taas tarvitaan jatkuvasti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ai, minä taas olen juuri mahdollisesti aloittamassa kaupan alalla keikkatyöt ja laskeskelin, että muutamallakin työvuorolla viikossa kuukauden tulot ovat siellä jossain 1500e paikkeilla. Eihän sillä toki rikastu, mutta elelee jo.
Eli täysillä tunneilla kaupan alalla saisit sitten 3000€,olepa rehellinen
Mä saan ainakin vielä palkan lisäksi soviteltua päivärahaa. Elikkä yhteensä ihankivasti.