Jos työhaluttomat lopettaisivat töissäkäynnin,
Kommentit (7)
Millä tavalla työhaluttomia tarkoitat? Niitä, jotka eivät ota töitä vastaan vai niitä, jotka laiskottelevat töissä?
Kaipa ne perheelliset sinne jäisi, kun usein sinkut tai vähintään lapsettomat parisuhteilijat tuntuu olevan työhönsä lopen kypsyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa. En itse tunne ihmisiä joita työn teko ei kiinnosta.
Mutta eikös aina sanota, että kukaan ei kävisi töissä, jos tulisi esim. 1000 euron perustulo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikös aina sanota, että kukaan ei kävisi töissä, jos tulisi esim. 1000 euron perustulo?
Oudosti vaan ne suomalaiset lottovoittajat aina aikoo jatkaa samassa ruputyössään vaikka tilille läsähtäisi miljoonia. Hullua porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama yli 5000 E/kk ansaitseva voisi lopettaa työnteon, osa-aikaisista jotka tienaavat alle 1000 E/kk perustulo vaikuttaisi työssäkäyntiin luultavasti paljon enemmän. Kuka on sanonut että KUKAAN EI KÄVISI TÖISSÄ JOS TULISI ESIM 1000 EURON PERUSTULO?
Laita linkki.
Ongelma ei niinkään ole, etteikö tarpeeksi moni töitä tekisi vaan mitä töitä.
Jos kaikille maksettaisiin tuntuva perustulo niin monet varmasti alkaisi tekemään työkseen jotain itselle mielenkiintoiseksi katsomaansa. Tekemään taidetta ja kaikkea sellaista. Kukaan ei viitsisi tehdä siivoajan, roskakuskin tai kaupankassan töitä.