Kun imetät laita kännykkä pois ja katso lastasi
On vahingollista jos äiti ei katso lsstasn ja varsinkin ihaillen ja rakastaen. Luot lapselle turvaa ja hyväksyntää ym
Kännykkä ei tarvi sua
Kommentit (10)
Hanki elämä.
Itse luin pitkien imetyssessioiden aikana kirjoja. Imettäminen on ihan saatanan tylsää, eikä se lapsi halua imetettäessä vuorovaikutusta, vaan syödä rauhassa.
Vuorovaikutatko muka itse hernekeittolusikka suussa?
Öyh! Aika sairasta olis katella kakaroita samalla kun vaimo imee...
Puoli tuntiako sitä lasta pitäisi tuijottaa silmiin hänen ruokaillessaan? Olen samaa mieltä, että tottakai vuorovaikutus on tärkeää, mutta en kyllä koko imetysaikaa lastani katsele, vaan annan hänen ruokailla rauhassa. Imetyshetki on myös itselleni hetki hengähtää, joten kyllä myös puhelinta välillä selaan.
Kaikissa vauvaoppaissa sanotaan että ota syömistä ja juomista ja lukemista imetyshetkiin, mutta puhelin ja netti on sitten kuitenkin se paha asia?
Imettäessä keskittymään vaativat on niitä äitejä, joiden vauvat on nopeita ja tehokkaita: viiden minuutin imu ja uudestaan unille. Vähän eri juttu on, kun osa vauvoista on siinä tissillä tunnin tai kaksi, tai vaikkapa koko yön. Tai nukahtaa rinta suussa, herää hetken päästä lutkuttamaan uudelleen ja taas sama juttu.
Kuka on niin hyvä keskittymään tai toisaalta ei tylsisty koskaan, jos/ kun vauva on tissillä 24/7. Itse katselin usein leffoja imetysmaratonien aikana. Myös läppärillä surffailu onnistui hyvin samaan aikaan, kun vauva söi. Perhepedissä nukuttiin ekat kuukaudet ja vuoden imetin, eli kyllä ihan varmasti annoin vauvalle riittämiin syliä, vuorovaikutusta ja lämpöä imetyksen aikana, vaikken koko ajan häntä kohti tuijottanutkaan.
Minulla imetys kesti neljäkin tuntia.
Että tosiaan tuli tehtyä muutakin kuin toljotettua lasta toistatuntia peräkkäin.
Ainakin alussa kun vauva tulee rinnalle niins e katsoo ja välillä muutenkin.
Oletteko noin riippuvaisia kännykästä ja vähät välitätte kitä tästäkin vuorovaikutusasiasta jo tiedetään.
No saatte pitää tunnevammaiset lapsenne sitten sääliksi käy
Siihen päälle vielä juoksette vieraissa ja eroatte jne jne. Eikä lasten paras kiinnosta
Toi juttu oli niiiiin klikkihuorausta. :D Mikä sen parempi keino saada kävijöitä kun syyllistää yhtä uudemman kerran jostain äitejä. Turha edes lukea moista roskaa, en avannut :)
Lapset on viihtyneet tissillä tuntikaupalla, eivät itsekään jaksa koko ajan kyylätä mua. Joten kyllä olen ollut tietokoneella, katsellut telkkaria, syönyt, jutellut muille, jne ihan rauhassa samalla kun imetän.
Nää on näitä. Naisvihamielinen syyllistäminen yhdistettynä tekniikkakammoon.... ei jaksa.
Näin on, vauva hakee ihmiskontaktia. Myös isompien lasten kanssa kulkevat, älkää koko ajan puhuko siihen puhelimeen. Olen miettinyt, että kenelle ne nuoret äidit puhuvat puhelimessa ihan jatkuvasti. päiväkoteihin on tullut jo lappuja, että puhelin pois kun haet lastasi.