Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Murranko miehen viinakulissit?

Kulissitar
18.11.2017 |

Olen uuvuksissa. Mies salajuopottelee. Säikyn, kun hän öisin kolistelee ja tokkuroi. Hoitaa työnsä. Haluaisin puhua hänen äitinsä kanssa asiasta. Mies kieltää ehdottomasti. Murranko kulissit vai auttaako se mitään?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin auttaa mitään. Alkoholisti voi aidosti lopettaa vasta kun ihan itse haluaa, eikä toisten painostuksesta.

Vierailija
2/10 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että sä pidät kulisseja yllä, on juopolle impulssi, että hän saa juoda. Kaikista tehokkainta olisi se, että aina kun alkaa ryyppäämään, hän tietää, että muutkin saavat tietää, ei ainoastaan puoliso.

Itse ryyppäsin vuosikymmeniä ja vaimo aina ilmoitti koko omalle suvulleen, kuin myös minun äidilleni, se muuten söi. No, nykyään en käytä alkoholia enää yhtään, tuli nähtyä jo se tie.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti puhut. Sulla on oikeus puhua omista huolistasi, ja sitähän miehen juominen sulle on. Ei mies voi kieltää sua puhumasta. Muutenkin on suositeltavaa, että alkoholiongelma otetaan esille, silloin alkoholisti joutuu itse kantamaan vastuun juomisestaan, kun kukaan ei piilottele ja puolustele sitä.

Vierailija
4/10 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että sä pidät kulisseja yllä, on juopolle impulssi, että hän saa juoda. Kaikista tehokkainta olisi se, että aina kun alkaa ryyppäämään, hän tietää, että muutkin saavat tietää, ei ainoastaan puoliso.

Itse ryyppäsin vuosikymmeniä ja vaimo aina ilmoitti koko omalle suvulleen, kuin myös minun äidilleni, se muuten söi. No, nykyään en käytä alkoholia enää yhtään, tuli nähtyä jo se tie.

Vierailija
5/10 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee miehellesi selväksi, että aiot puhua asiasta myös ystäviesi kanssa, eli että sinulla pitää olla joku läheinen, jolle voit purkaa sydäntäsi. Jos vain toinen juo, niin yleensä suurempi kärsijä suhteessa on juurikin se ei juova. Kun virtahepo saapuu omaan kotiin, niin sä alat jossain vaiheessa vihaamaan sitä yli kaiken. Jos miehesi ei tuossa vaiheessa herää, niin silloin voi sanoa, että hän valitsi puolisokseen alkoholin ja jätti sinut.

Onko teillä kauan jatkunut tuo miehesi juopottelu?

T. Entinen juova alkoholisti.

Vierailija
6/10 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaada kulissit, niin jaksat paremmin.

Vierailija
7/10 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulissitar kirjoitti:

Olen uuvuksissa. Mies salajuopottelee. Säikyn, kun hän öisin kolistelee ja tokkuroi. Hoitaa työnsä. Haluaisin puhua hänen äitinsä kanssa asiasta. Mies kieltää ehdottomasti. Murranko kulissit vai auttaako se mitään?

Miksi siitä pitäisi muille kertoa? Onko yleinenkin tapa hoitaa yksityisiä ongelmia huudella asioista muille? Mitä sitten kun kaikki tietävät, että miehelläsi on alko ongelma? Sittenhän voi ihan vapaasti lyödä kaikki läskiksi, kun ei enää tarvitse peitellä mitään...

Jos vaikka ottaisit mieheltäsi kunnolla suihin, niin ei tarvitsisi purkaa paineita juomalla.

Minä ainakin tunnustan, että tissuttelen lähinnä siksi kun vaimoa ei iltaisin kiinnosta yhteinen aika saatikka sitten seksi.

Vierailija
8/10 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulissitar kirjoitti:

Miksi siitä pitäisi muille kertoa? Onko yleinenkin tapa hoitaa yksityisiä ongelmia huudella asioista muille? Mitä sitten kun kaikki tietävät, että miehelläsi on alko ongelma? Sittenhän voi ihan vapaasti lyödä kaikki läskiksi, kun ei enää tarvitse peitellä mitään...

Jos vaikka ottaisit mieheltäsi kunnolla suihin, niin ei tarvitsisi purkaa paineita juomalla.

Minä ainakin tunnustan, että tissuttelen lähinnä siksi kun vaimoa ei iltaisin kiinnosta yhteinen aika saatikka sitten seksi.

Näin se juuri menee, toinen alkoholisti puolustaa toista. Alkoholisti terrorisoi läheisiään henkisesti.

Jos luet ketjua, huomaat, että siellä on jo kirjoitettu, että miksi siitä pitäisi kertoa muille. Jos nyt ei koko kylille huutele, niin alkoholistille ainakin selvä pelote siitä, että tarvittaessa asia menee muidenkin korviin. Ehkä silloin miettii vähän enemmän, kun on aloittamassa taas perheensä henkistä väkivaltaa.

Jos toinen hyväksyy toisen juomisen, asia on ok. Mutta jos toinen on sanonut kärsivänsä siitä, niin silloin se alkaa menemään juurikin tuon henkisen väkivallan puolelle. Myönnän, kovia sanoja, mutta kovaa se on alkoholistin perheelläkin.

Vierailija
9/10 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikausia kätketyn ahdistavan salaisuuden paljastaminen helpottaa oloa tosi paljon. 

Vierailija
10/10 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen mies, ei ne hänen alko-ongelmansa enää äiteelle kuulu. Selvitä asiat miehesi kanssa itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän