Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1 h 45 min (x2) työmatka päivittäin - liian pitkä perheenäidille? Kokemuksia kaipaan

Vierailija
17.11.2017 |

Matkustamista tulisi siis yhteensä 3,5 tuntia joka päivä. Lapset pitäisi laittaa vuorohoitoon, koska myös miehellä on pitkät työpäivät jo valmiiksi. Kokopäivätyö, eli työpäivistä tulisi noin 11-tuntisia yhteenä.

Onko ihan hullu ajatus? Muuttaminen työn perässä onnistuu vähän huonosti. Mutta ajatus siitä, että lähtisin matkaan aamulla klo 6 ja palaisin kotiin samoihin aikoihin on kieltämättä aika karu.

Kuinka pitkiä työmatkoja ja -päiviä teillä muilla oikein on?

Kommentit (45)

1/45 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työmatka on 17min/ reilu 10km ja välillä tuntuu et sekin on liikaa.

Tarttis olla todella mieleinen ja hyvinpalkattu duuni et lähtisin tohon rumbaan.

Vierailija
2/45 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatka mulla 20 min. En ikinä rupeais tuommoseen jos on pieniä lapsia. On siinä ainakin "omaa aikaa" kun matkustaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1h45min/suunta täällä.Nostaa käsitteen perheaika ihan uusiin ulottuvuuksiin, viikonloppu menee kotona touhutessa, mitään ylimääräista ei tee mieli tehdä.

Vierailija
4/45 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo vähän pitkältä kuulostaa, mutta jos vaihtoehtona on työttömyys niin työn silti ottaisin. Voihan sitten vaikka myöhemmin vaihtaa jos onnistuu saamaan paremman paikan lähempää. Itselläni on pieni lapsi ja työmatkoihin menee päivässä 1 h 20 min, minusta tämä on vielä ihan ok.

Vierailija
5/45 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudutko ajamaan itse vai pääsetkö julkisilla? Jos joudut ajamaan, on minusta kyllä liian pitkä. Jos julkisilla, voi tilanne olla päinvastoin oikein hyvä, saat nuo matka- ajat "omaa aikaa". 

Minulla on 45 min bussimatka suuntaansa joka päivä, ja tuo on se henkireikä jolloin kukaan ei kysy tai pyydä mitään, ei tarvitse tehdä mitään ja saa keskittyä omiin puuhiinsa tai vaan tuijotella maisemia. Luen kirjoja, neulon, pelailen pelejä tai luen uutisia, rentoudun. 

Vierailija
6/45 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on julkisilla 1.30 suunta sisältäen lapsen viemisen tai haun. Ilman lasta n. 1h matka. Raskasta on.

Vierailija
7/45 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyvä ajatus. Sulla menis kaikki aika töille.

Vierailija
8/45 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lapsettomana tuo työmatka. Sekin tuntui, ettei jää aikaa harrastuksiin tms.

Mies oli vähän huono tekemään ruokia, joten se ja kauppareissun oli minun harteilla. Kuljin bussilla ja käytin sen ajan rentoutumiseen ja pään nollaamiseen.

Vierailija
9/45 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävän pituinen työmatka, en missään nimessä lähtisi tuollaiseen.Eihän tuollaisessa elämässä olisi mitään muuta kuin työssäkäynti.Itsellä työmatka 3km.

Vierailija
10/45 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltava pidetty työpaikka jos noin on.

Perheenäidit tekevät ympäripyöreitä päiviä vaikka lyhytkin matka.

Vierailija
11/45 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ollut töihin/yliopistolle nyt syyskuusta lähtien 80km/suunta. Kesärajotuksilla se nyt meni jotenkuten, mutta nyt talvirajotusgen suhteen ärsyttää. ja pahasti. vaikka en ole kuin vastuussa omasta elämästä, tuntuu ettei mitään muuta jaksa oikein tehdä. Alku syksystä homma nyt vielä toimi kun oli valoa kun tuli kotiakkin, mutta on se perseestä nytten kun ei ees tiet oo sulia. Kannattaa miettiä tarkkaan ja ainaki kahtoa voiko autossa istumisen käyttää hyödyksi esim. äänikirjat.

Vierailija
12/45 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 min/suunta omalla autolla maantiellä ja mittarilla, pimeässä tympii. Käytännössä en ole ulkona päivänvalossa ollenkaan.

Vierailija
13/45 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnvieroksujat alapeukuttaa

Vierailija
14/45 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei ole vaihtoehtoja. Mutta, mutta paljonhan tuo on tukiverkoista. Mitä lapsen mahd. isä tekee, joutuuko lapsi olemaan kotona yksin? Kuinka lapsi kulkee harrastuksiinsa omiin menoihinsa,  Voitko olla kotona kokonaan läsnä, vai jatkuuko työt (siis muutkin kuin ktiaskaret) kotona? Kuinka paljon saa palkkaa?  Miten kuljet? Voitko välillä tehdä töitä kotoa käsin? 

Vierailija
15/45 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä raskas.

Miksi mies ei lyhennä päiväänsä?

Yksi vaihtehto on hankkia kakkosasunto ja tehdä ympäripyöreät ti ke ja to ja sitten etänä ne kaksi muuta jos työnantajalle käy.

Vierailija
16/45 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä raskas.

Yksi vaihtehto on hankkia kakkosasunto ja tehdä ympäripyöreät ti ke ja to ja sitten etänä ne kaksi muuta jos työnantajalle käy.

Mies joutuisi lyhentämään päiviään lasten vuoksi, mietittiin tätä itse asiassa jo. Kakkosasuntoa mietin, jos saisi esim. huoneen jostain kimppakämpästä niin olisi taloudellisesti mahdollista. Mies hoitaisi sitten arjen viikolla yksin.

Tehtävä osuu täydellisesti oman erityisasiantuntemukseni piiriin, joten siksi harkitsen tätä vakavissani. Vastaavat paikat ovat äärimmäisen harvinaisia ja työ olisi uralleni tärkeä. AP

Vierailija
17/45 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä raskas.

Mies joutuisi lyhentämään päiviään lasten vuoksi, mietittiin tätä itse asiassa jo. Kakkosasuntoa mietin, jos saisi esim. huoneen jostain kimppakämpästä niin olisi taloudellisesti mahdollista. Mies hoitaisi sitten arjen viikolla yksin.

Tehtävä osuu täydellisesti oman erityisasiantuntemukseni piiriin, joten siksi harkitsen tätä vakavissani. Vastaavat paikat ovat äärimmäisen harvinaisia ja työ olisi uralleni tärkeä. AP

Kuullostaa vaihteeksi mukavalta, että on meitä muitakin, jotka haluamme mahdollisuuksien mukaan tukea puolison (tässä naistemme) uraa. - Jos kyse olisi vastaavasti miehistä, niin luulempa, ettei tässä kohtaa olisi näin paljoa tarvinnut keskustella, vaikka elämme 2000 -luvulla.  

Vierailija
18/45 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset sulla on? Itse en tuohon ryhtyisi. Mikään työ ei ole lapsia tärkeämpää. Sitten kun ne lapset on teinejä yhtäkkiä huomaa, että vähn kaikki on mennyt sinulta ohi. Lähemmäs muuttaminen olisi ehkä se ainut vaihtoehto, jos työn ehdottomasti haluaisin.

En kyllä lapsettomanakaan uhraisi noin paljon työlle.

Ja nyt joku tulee sössöttämään että kyllä nainenkin saa luoda uraa ja kyllä mies voi hoitaa arjen. Tottakai voi. Itse en vaan naisena enkä varmaan miehenäkään haluaisi jäädä paitsi lasten lapsuudesta. Ei ne viikonloput korvaa sitä että arken on aina töissä.

Vierailija
19/45 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette muuta lähemmäksi työpaikkaa???

Vierailija
20/45 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ehtisi nähdä lapsia arkisin juuri lainkaan. Ihan normityöpäiväkin normimatkalla lapsiperheessä tuntuu pitkältä eikä mihinkään tunnu olevan tarpeeksi aikaa.