Hiuslaadun muuttuminen paksuista ja karkeista ohueksi hiirenhännäksi muutamassa vuodessa?
Liittyykö tämä vaihdevuosien lähentymiseen? Menkat on vielä ja aika säännöllisetkin. Ikää 48v. Olenko siis sairas, vai onko muillekin tapahtunut näin?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Olen pari vuotta nuorempi, ja luulen että ilmiö liittyy kyllä ikään vaikka ei olekaan menopaussia vielä. Toisaalta työuupumus ja huono kuntokin vaikuttavat mulla.
voi olla samaa. Mullakin tapahtunut suuria muutoksia elämässä tässä ja stressitaso on korkea. En ole myöskään liikkunut juurikaan. Auttaisikohan elämäntapojen muutos jotenkin tähän tai joku hiusravintolisä?ap.
Elämäntapojen muutos kai perinteisesti auttaa kaikenlaisiin häiriöihin! Tosin vaikea sanoa, mikä erityisesti parantaisi hiusten kuntoa.
Katkeileeko teidän hiukset helposti? Mulla melko paljon hiuksia vielä, mutta ovat ohuita ja katkeilevat ja ovat sähköiset. Oliskohan kellään hyvää shampoo- ja hoitoainevinkkiä, joilla vahvistaa ja saada kestävyyttä hiuksiin?
Nuori rakastaja saisi ihon ja hiukset hehkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko stressiä tai anemiaa?
anemiaa ei, mutta stressiä kyllä minulla. ap.
ps. mistähän sellainen nuoren rakastajan saisi?:D
Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa hoitamattomana hiusten lähtöä. Jos on muitakin oireita, kannattaa tarkistuttaa arvot. Jos hiusten lähtö johtuu siitä, korjaantuu pikku hiljaa lääkityksen myötä.
Vanhenemiseeen. Naisilla häpykarvat tippuu, tukka ohenee, kärty haisee. ja joka paikkaa kuivaa.
Vierailija kirjoitti:
Nuori rakastaja saisi ihon ja hiukset hehkumaan.
Totta, mutta vain itsellään :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko stressiä tai anemiaa?
anemiaa ei, mutta stressiä kyllä minulla. ap.
ps. mistähän sellainen nuoren rakastajan saisi?:D
No sitähän mäkin ihmettelen. Terv. se joka sitä ehdotti
Itselläni ei ole stressiä tms. Niin vain myös minun hiukset muuttuivat aloituksen mukaiseksi. Tosi nopeassa tahdissa. Ehdin jo pelätä, että Minulla on jotain vialla, mutta hormonien muutos oli ainoa "vika".
Kyllä se taitaa valitettavasti olla usein juuri se ikä:(. Ja sitähän ei millään pillereillä korjata. Minä en saanut pitää omaa nättiä tukkaa noinkaan vanhaksi.
Mulla paikkakunnalle muutto vaikutti jossa vesi haisee kloorille ym.kemikaaleille, suihkussa käynti kuivattaa ihoa ja hiuksia, ja hiuksia katkeilee..Myös hiustenvärjäykset pari vuotta sitten vaikutti siihen että puolet hiuksen paksuudesta lähti. Ruokavalio myös vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa hoitamattomana hiusten lähtöä. Jos on muitakin oireita, kannattaa tarkistuttaa arvot. Jos hiusten lähtö johtuu siitä, korjaantuu pikku hiljaa lääkityksen myötä.
Olen tuo eka kommentoija. Mulla ei ole ollut mitään massiivista hiustenlähtöä, vaan vähittäistä ohenemista. Eikä muita kilpirauhasoireita. Mutta ap:n kannattaisi tosiaan tarkistaa oireet.
Minulla sama ongelma. Onko hiuksia lähtenyt enemmän päälaelta kuin muualta?
Sain joksikin aikaa apua minoksiidiliuksesta mutta sain allergian jollekin ainesosalle enkä pysty käyttämään lääkettä enään.
Kurjaa. Tämä täytyy vain nyt vain hyväksyä. Minulla oli niin paksut hiukset että jopa pidin sitä ongelmana nuorena. Toivotaan että kohdallasi olisi korjattavissa oleva syy. Minulla on kyse miestyyppisestä kaljuuntumisesta. Sitä on yllättäen myös monella naisella.
Plantur 39 kokemuksia kenelläkään?
Mulla on lähtenyt hiuksia mm. ravinneköyhän ruokavalion vuoksi (tukuittain irtoili) sekä stressin vuoksi (pikku hiljaa hiipui). Nämä eri ikäisinä. Nyt taas hiukset runtussa ja katkeilee, mutta eivät irtoile eli hoito varmaankin retuperällä?
Mielekiintoinen yhteensattuma, kävin äsken guuglaamassa vaihdevuosista ja ilmavaivoista ja siinä sivussa luin, että vaihdevuodet vaikuttavat myös hiulaatuun ja osalla (jostain lukenut että n. 40 prosentilla naisista) hiukset myös ohenevat.
Huomasin itse hiuslaadun muutoksen noin pari kuukautta sitten ja olen nyt siinä vaiheessa, että menkat tulevat n. kolmen kuukauden välein. Hiukset ovat sähköiset ja huonovointisen näköiset. Ajattelin siirtyä pesemään niitä jollain muulla kuin tavalllisella shampoolla - ehkä jollain ekokaupan hiussaippualla - ja samalla pidän huolta siitä, ettei päänahka rasitu. Mitä ohuemmat hiukset, sitä vähemmän niitä haluaisi rasittaa pesuilla ja käsittelyllä. Luonnonkiharakin on kadonnut jonnekin, joten kohti hiirenhäntää olen menossa.
Olen pari vuotta nuorempi, ja luulen että ilmiö liittyy kyllä ikään vaikka ei olekaan menopaussia vielä. Toisaalta työuupumus ja huono kuntokin vaikuttavat mulla.