Koetko olevasi introvertti vai ekstrovertti?
Kun nyt tuntuu olevan kovasti in viljellä näitä termejä ja usein keskusteluista näkee toisen näistä olevan yliedustettuna näin netissä, niin ihan mielenkiinnosta kysyn teiltä keskustelijoilta, että kumpi koet olevasi vai koetko olevasi kumpikaan.
Kommentit (39)
70% introvertti 30% ekstrovertti.
Rakastan olla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Mietin aina, että introvertit varmaan ovat tyypillisempiä vastaajia näissä kyselyissä. Vähän kuin sekin, että Myers-Briggs-testiä käsittelevissä keskustuissa suurin osa on esim. INFP, INTP jne. ja yleisimpiä tyyppejä on mukamas vain vähän keskustelujen perusteella.
No Myers-Briggs on ihan huuhaata. Kotirouvan ja sen äidin keksimä testi. Kummallakaan ei ollut psykologin/psykiatrinen koulutusta.
Yhtä hyvin voi luottaa astrologin tekemä "analyysiin" kuin Myers-Briggs-testiin.
Vierailija kirjoitti:
Mietin aina, että introvertit varmaan ovat tyypillisempiä vastaajia näissä kyselyissä. Vähän kuin sekin, että Myers-Briggs-testiä käsittelevissä keskustuissa suurin osa on esim. INFP, INTP jne. ja yleisimpiä tyyppejä on mukamas vain vähän keskustelujen perusteella.
Ei se silti yksin riitä selittämään noin suurta hajontaa. Jos yleisesti ottaen ihmisistä on 75% ekstoverttejä, niin kyllä heitä pitäisi olla enemmän vastaamassa tähänkin kyselyyn, vaikka introvertit vastailisikin syystä tai toisesta innokkaammin. Ehkä joku 50-50 tulos olisi silloin ymmärrettävä, mutta kyllä tämä viittaa vahvasti joko siihen, että ihmiset kokee olevansa introvertteja vaikkeivät olekkaan tai siihen, että palstalla keskustelevista valtaosa tosiaan on introverttejä, toisin kuin "tosielämässä".
Kenties ekstrovertit käyttää enemmän aikansa oikeasti keskustelemalla ihmisten kanssa naamatusten ja introvertit taas ovat "yksin" mutta uppoutuvat kuitenkin nettikeskusteluihin.
Kiehtovaa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistaseksi tulos näyttää siltä mitä arvelinkin. Onkohan joku syy miksi introvertit hakevat ihmissuhteita keskustelupalstoilta? On halu olla yhteydessä ihmisiin, mutta netissä se ei käy liian raskaaksi?
-ap
Luulen,että introvertit vain pohtivat enemmän sitä ovatko kumpia näistä ja vastaavat siksi tähän. Introvertit pohtivat monesti paljon ja reflektoivat itseään. Varmaan näillä keskustelupalstoilla liikkuu ihan yhtä paljon kumpiakin.
Ei kyllä vastauksista päätellen. Katsoppas vaikka ketju introvertistä lapsesta, tsekkaa ne peukuttelut, haukutaan ekstrovertit maanrakoon.
Tiedätkö edes mitä itsereflektio tarkoittaa? Vaikka tekisi niin, niin saattaa silti käyttäytyä eri tavalla. Voi itsereflektiotakin harjoittava olla ilkeä - ei se automaattisesti tee ketään miksikään pyhimykseksi, vaikka auttaakin siinä.
En minä kieltänyt sitä että introvertit pohtisivat enemmän vaan tarkoitin, että kyllä introverttejä on ihan selvästi palstalla enemmän ja käytin sitä ketjua vastauksineen ja peukutuksineen todisteena siitä.
Ohhoh, tämä tulos selittää paljon asioita.
Olen 100-prosenttinen introvertti, mutta niin kuin joku aiempikin vastaaja totesi, niin ei tulisi mieleenkään haukkua ekstroverttejä. Pidän heitä erittäin tarpeellisina asioitten alullepanijoina ja toteuttajina, ja ilman ekstorverttipuolisoani olisin monesti hätää kärsimässä. Mieluiten olen omissa oloissani.
Mä oon Myers Briggs persoonallisuustestin mukaan ujo ekstrovertti ja se pitää kyllä paikkansa. Osaan keskustella ja näytän ulospäin sosiaaliselta vaikka yleensä vain haluaisin olla villasukat jalassa himassa.
Tämmöisen testin voisi tehdä muillekkin ihmisryhmille, auttaisi selvittämään syitä esim. työttömyyden taustalla ja syiden selvittämisen myötä voisi löytyä auttavia tekijöitä asialle.
Introvertti, mutta ei mulle tuota mitään ylenmääräistä tuskaa olla tarvittaessa sosiaalinen tai esim. johtaa puhetta kokouksessa. Akkujen lataamiseen tarvitsen kuitenkin omaa rauhaa, ja vain harva seura on sellaista, että saisin siitä energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Introvertti, mutta ei mulle tuota mitään ylenmääräistä tuskaa olla tarvittaessa sosiaalinen tai esim. johtaa puhetta kokouksessa. Akkujen lataamiseen tarvitsen kuitenkin omaa rauhaa, ja vain harva seura on sellaista, että saisin siitä energiaa.
Tämä on just se, mitä introverttisuus tarkoittaa. Introvertti voi ihan hyvin viihtyä ihmisten kanssa, mutta tarvita omaa rauhaa saadakseen energiaa.
Introvertti ei välttämättä ole ujo, se on yleinen väärinkäsitys.
Introvertti.
Tykkään kyllä ihmisistä ja viihdyn seurassa, mutta esim. koko päivän seurustelu/ihmisten seurassa oleminen on tosi raskasta.
Oman perheen kanssa musta on ihanaa olla "yksin yhdessä", eli niin että kaikki tekee omia juttujaan mutta silti ollaan samassa huoneessa tai jopa vierekkäin.
Ekstrovertit on yleensä aina hauskaa seuraa. Monilla on kuitenkin enemmän tai vähemmän tarve päteä/kokea itsensä paremmaksi/ihmetellä mun elämääni ("..Siis MITÄ sä oikein teet kaikki illat kun et käy missään", jne), mikä kyllä ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä tekemisissä sekä työkavereiden, että asiakkaiden kanssa ja pidän työstäni. Tulen ihmisten kanssa hyvin toimeen ja osaan kommunikoida heidän kanssaaan.
Kotona tykkään olla omissa oloissani ja perheen seurassa. Käyn muutamassa harrastuksessa, sei riittää. En kauhaeasti kaipaa kyläilyä tms.
Eli koen olevani osa-aikainen introvertti.
Olet jyllä äärimmäisen kaukana introvertistä! Minäkin tykkään olla kotona omissa oloissani (no okei, lemmikkien seura kelpaa) ja nuo harrastukset? Introverteillä nekin painottuvat siihen mitä voi tehdä yksin rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen 100-prosenttinen introvertti, mutta niin kuin joku aiempikin vastaaja totesi, niin ei tulisi mieleenkään haukkua ekstroverttejä. Pidän heitä erittäin tarpeellisina asioitten alullepanijoina ja toteuttajina, ja ilman ekstorverttipuolisoani olisin monesti hätää kärsimässä. Mieluiten olen omissa oloissani.
Kyllä, mutta silti ovat tyhmempää sakkia. Anteeksi nyt vain, mutta kyllä se vain näin on.
Ilmankos on niin ikävä ilmapiiri tällä palstalla ja haukutaan paljon sellaisia mukavia positiivisia, ulospäin suuntauneita ihmisiä (esim. julkisuuden henkilöitä).
Introverttiyteen tuntuu vahvasti liittyvän myös pessismi.
Tiedätkö edes mitä itsereflektio tarkoittaa? Vaikka tekisi niin, niin saattaa silti käyttäytyä eri tavalla. Voi itsereflektiotakin harjoittava olla ilkeä - ei se automaattisesti tee ketään miksikään pyhimykseksi, vaikka auttaakin siinä.