Pihi mies ja jokavuotinen riitely lasten joululahjoista, aargh
Meillä on 3 lasta. 2v poika, 6v tyttö ja 15v tyttö. Pojasta mies papattaa, ettei niin pieni lapsi vielä edes tajua paljoa lahjojen päälle, joten hänestä on turhaa panostaa. Nuorimmat uskovat vielä joulupukkiin, niin senkin vuoksi olen tosi ärsyyntynyt miehen taivastellessa lasten joululahjatoiveiden hintaa näiden kuullen. Eihän joulupukille minkään pitäisi olla liian kallista, eihän? Onneksi lapset eivät sentään vielä ole alkaneet epäillä joulupukin aitoutta isin paasauksen takia.
Nuorimmat ovat ympyröineet lelukuvastoista mieleisiään lahjatoiveita, joista osa aiotaan toteuttaa. Miehen kanssa aina vaan on jokavuotinen riita siitä, miten paljon lasten lahjoihin laitetaan rahaa. Meillä ei oikeasti ole rahasta sillä tavalla tiukkaa, että pitäisi oikeasti miettiä. Mies on vaan pihisika, joka ei pidä lasten lelulahjoja missään arvossa ja siten tahtoisi maksaa mistään mitään.. Miehen mielestä suunnilleen keskimmäinen lapsi olisi ainut, joka voisi jonkun yhden lelun saada lahjaksi, koska poika on muka liian nuori ja 15v tyttö jo liian vanha lahjoihin. Minä en tätä aio tietenkään hyväksyä, koska joulu on vaan kerran vuodessa ja se ON lapsille TÄRKEÄ.
Tänään taas tältä vuodelta tämä lahjariita eskaloitui, kun tilasin illalla vanhimmalle tytöllemme hänen toivomiaan meikkejä ja kokonaissumma oli melkein 150 e. Mies kävi huutamaan ja solvaamaan, että miksi pitää jotain turhia sotamaaleja ostaa, olisi ostettu edes jotain hyödyllistä. Höh, nämä meikit olivat ainoa tytön lahjatoive. Muuta ei todennäköisesti hänelle lahjaksi ostetakaan, koska tämä on laaja lahja sisältäen monenlaisia meikkejä. Korkeintaan jotain joulumakeisia pakettiin lisäksi. Tulee pitkä loppuvuosi tuon jurottajan kanssa..
Säästävyys on minusta yleensä hieno ominaisuus, jota arvostan miehessäni, mutta tämä joulupiheys saa kiristämään hermot äärimmilleen. Tässä on minusta pelissä niin paljon. Lapset kuitenkin muistavat loppuikänsä sen jos isänsä pilaisi heiltä piheydellään joulun. On eri asia olla vaikkapa ostamatta herkkuja joka viikonloppu kuin pilata lapsille ehkä vuoden tärkein juhla.
Tuleeko muissa perheissä sanomista joululahjojen kalleudesta?
Kommentit (57)
Kuulostaa hirveältä. Onneksi olen yh ja voin tehdä rahoillani mitä haluan, jouluun satsaan aina kunnolla.
Sympatiat täältä! Mä niin tiedän, mistä ap puhuu. Meillä on onneksi tapahtunut kehitystä asiassa, ja lapset saavat joulunsa ja toiveitansa toteen. On sovittu, että me aikuiset vaikka hieman vähemmällä sitten. Plus että emme tykkää reissata tyyliin etelässä. Mieluummin kunnon lahjat jouluna! Toivon kovasti joulumieltä sinne, ap! <3
Meillä oli omat rahat, kun olin aviossa. Ikinä en olisi suostunut selitteleen miehelle mitä ostin, mitä maksoi. En ole ikinä rahoja säästellyt, kun kyseessä lapset.
Ei jaksanu lukea mut mun mielestä mies on oikeassa
Aloittaja varmaan maksaa ne lahjat omista tuloistaan, eikö?
Jos ei, niin silloin miehellä todellakin on aihetta valittaa tuhlailusta.
Mikset käytä omia rahojasi? Ei tarttis sietää tollasta! Jaxuhali.
150 euroa meikkeihin? Raivoaisin itsekin miehenäsi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä meikkejä tilasit tytölle?
Jeffree Staria, koska hän oli toivonut noita. Itse käytän ihan vaan markettimeikkejä, mutta äidit onkin kalkkiksia. ;)
ap
Inhottava tilanne, kun varmasti jokaiselle lapselle se joulu on todella tärkeä ja odotettu, ja tottakai lahjat kuuluu lapsilla oleellisesti siihen. Tässä perheessä myös todella pihi mies, mutta hän ei ole ikinä lasten lahjojen kohdalla säästellyt, vaan jokainen on kyllä saanut ainakin suurimman osan siitä mitä toivoo, nimittäin mikään ei ole parempaa kun nähdä lasten ilo paketteja avatessa. En siis oikein osaa neuvoa muuten kuin että älä ainakaan mene mukaan tuohon miehen pihistelyyn ja pilaa kaikkien joulua. Toivottavasti mies tajuaa oman lapsellisuutensa.
Vierailija kirjoitti:
YHTEISTEN lasten lahjat vain äidin tuloista?
Kuvottava kommentti.
Eipä ole koskaan tullut mieleenkään kysellä mieheltä mitä saan ostaa muille tai itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että lapset ovat yhteisiä?
Meillä exä ei suostunut maksamaan lapsen lukiotarvikkeista senttiäkään, eipä kutsuttu yo-juhliin eikä saanut yhtään valokuvaa. Eikä vanhojen tansseihinkaan.
Luojan kiitos erosin pihistä miehestä.
150e meikeistä on todella vähän. Mun ripsari, meikkivoide ja huulipuna maksaa jo yli sen. Sun mies on tollo ja ei ymmärrä naisista yhtään mitään. Mielummin maksaa kunnolla parista laadukkaasta meikistä kuin ostaa monta pilipali tuotetta, joilla näitä epäaitoja sotamaalauksia tehdään.
Minun äitini osti aina minulle ihanat joululahjat. Isältä muistan saaneeni ikinä vain yhden minkään lahjan, semmosen pehmolelun, kun olin tokaluokkalainen.
Meillä on yhteiset rahat. Kaikki rahat menee ja laskut ja kaikki maksetaan samalta tililtä, joten tietysti joululahjatkin menevät tältä tililtä. Mies ei tajua meikeistä eikä jaksaisi ikinä keskittyä katsomaan sitä, että ostetut vastaisivat juuri tytön toivomia tuotteita. Huulipunissa joku yksi sanakin muuttaa kokonaan värin. Vanhin tyttö ei ole muuta toivonut jouluksi, joten minusta nämä oli ihan asiallista ostaa vaikka siihen melkein 150 € menikin. Kuten sanottu, meillä ei ole oikeasti rahasta tiukkaa. Mies nipottaa ihan vaan huvikseen ja periaatteesta.
Teistäkin muka oikeasti 2v:n ja 15v:n voi jättää lahjatta, kun tunnutte miehen näkemyksiä puolustavan?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YHTEISTEN lasten lahjat vain äidin tuloista?
Kuvottava kommentti.
Äityli päättää = yhteinen lahja.
Miten meni noin niin kuin omasta mielestäsi ? Paljonko ap tuo talouteen rahaa? Vastaa.
Mitä järkeä ostaa mitään lahjoja, jos ei ne ole toivelahjoja? Pettyy lapsi varmasti, kun paketissa ihan toista mitä toivoi ja rahat menneet hukkaan. Tietty kohtuus kaikessa, mutta 150 euroa toivelahjaan ei ole paljon, jos varaa on. Joulu on sellainen juhla, että tarkoitus ilahduttaa ja etenkin lasten juhla.
Piheys on sairautta.
Vierailija kirjoitti:
Avaatko vähän, mitä tarkoitat? Minä ja mieheni olemme naimisissa ja maksamme lapsiin liittyvät kulut puoliksi, myös joululahjat. Miksi ihmeessä vain toisen aikuisen pitäisi osallistua lapsen joululahjoihin tai vaihtoehtoisesti koko perheen kärsiä lahjattomasta joulusta. Tottakai kun lapset kasvaa niin ap voi kirjoittaa lasten paketteihin antajan kohdalle vain oman nimensä ja lapset voivat sitten miettiä miksei isältä ole yhtään pakettia, mutta ei tietenkään nyt kun lapset uskovat pukkiin.
Mitä meikkejä tilasit tytölle?