Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi sellainen työ, jossa olisi hyvät lomat eikä tarvitsisi kuulua työyhteisön ”kerhoon”

Vierailija
16.11.2017 |

Olen kateellinen meidän siivoojalle, kun sen ei tarvitse tehdä juuri mitään yhteistyötä meidän kanssa. Voi siis jutella niitä näitä ohi mennessä, mutta ei tarvitse jutella työasioista eikä tarvitse hitsautua porukkaan.

Minua välillä rasittaa tämä porukka, jossa minä olen uusin. Ei kukaan edes huomaisi minua jos työni ei vaatisi jatkuvaa yhdessäoloa muiden kanssa. Kaikki kyllä ovat ystävällisiä ja kivoja, mutta aistin sellaista että olen ulkopuolinen. Todennäköisesti tahattomasti, mutta olenpahan silti.

Olen täällä vielä erään henkilön tilalla vuoden loppuun asti. Sitten pääsen täältä! Mutta pitäisi kehitellä senkin jälkeen jotain työpaikkaa. Onko ideoita? Se mainittu siivoojan työ sopisi minulle muuten hyvin, mutta palkka ei ehkä riittäisi. Eri asia, jos joskus löydön rikkaan puolison, mutta sen varaan ei kannata tulevaisuutta rakentaa. Saatteko kiinni millaista työtä tarkoitan? Sellaista, johon voisi työaikana keskittyä täysillä eikä tarvitsis seurustella työkavereiden kanssa, eikä työt seuraisi kotiin. Tavallinen 8h työaika on siinä rajoissa jaksanko sellaista jatkuvasti, mutta kai sitä on nykyään pakko oppia sietämään? Eikös se mene vähän niin, että jos työajasta voi joustaa jatkuvasti, niin sitten töillä on taipumus tulla kotiin.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa valtion virasto

Vierailija
2/30 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa valtion virasto

No sellaisessa juuri olen nyt!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen esim. opettajien työaikoja. Kesällä voi hurvitella vaikka koko maailman ympäri, ja syksyn, talven ja kevään aikana on välillä myöhäisempiä aamuja ja aikaisempia töistä lähtöjä.

Mutta siinä on sitten se kotona työskentely, ja lisäksi koulutustaso on sellainen, jonne en ulotu.

Joo, näissä toiveissa näkyy jonkinlainen ristiriita, tiedän :)

Vierailija
4/30 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa vielä edellistä viestiä

Mutta älkää ymmärtäkö väärin, kovin isoa palkkaa en tavoittele. Olen tulevaisuudessakin lapseton, ja jos kumppani tulee niin sehän on taloudellisestikin vain plussaa!

Vierailija
5/30 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Oon lähtenyt muuten hyvästä työpaikasta, koska olisi pitänyt hitsautua. Omalla ajalla, tieysti.

Vierailija
6/30 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/30 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kullankaivaja Lapissa.  Ei tarvi lätistä turhia ja lomaa voi pitää kun tahtoo.

Vierailija
8/30 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaminen tuli mieleen, kunhan on oma luokka. Sinne voi vetäytyä suojaan paskanjauhannalta, ja kesäisin yleensä reissaan pari kuukautta. Hyvin itsenäinen ja luova työ.

Vierailija
9/30 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulusihteeri?

Vierailija
10/30 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kertakaikkiaan tajua, miksi työporukan pitäsi jotenkin hitsautua yhteen, viettää tauot yhdessä jutustellen ja yleensäkin käyttää koko työpäivä jauhaen jotain muka-hauskaa?

Työporukkaan kun voi kuulua ja usein kuuluukin ihmisiä joilla on erilainen huumorintaju, kiinnostuksen kohteet, jne.

Joo työasioista pitäisi puhua ja ehkä jotain muutakin pientä siinä sivussa, mutta että suunnilleen koko työpäivä höpötetään? Ei, se on stressaavampaa kun se työ itse, jos haluaisit tehdä työsi ilman jutustelua, niin ihmetellään että mikä on vialla. Ei mikään, haluaisin vain tehdä työn josta minulle maksetaan, en seurustella työporukan kanssa. Kun ei meillä ole oikein mitään yhteistä, muuta kun se työ.

Vierailija
11/30 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä te puhutte

Vierailija
12/30 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaminen tuli mieleen, kunhan on oma luokka. Sinne voi vetäytyä suojaan paskanjauhannalta, ja kesäisin yleensä reissaan pari kuukautta. Hyvin itsenäinen ja luova työ.

Huhhei. Eipä taida onnistua opettajan työssä suojaan vetäytyminen. Lapset, vanhemmat, työtoverit vaativat opesta ison palan. Pienellä paikkakunnalla pienessä luokassa pienessä koulussa mahdollisesti noinkin.

Olen opettajan työstä eläkkeellä. Väsyneimpinä hetkinä haaveilin siivoojan työstä.

Vierailija
13/30 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kertakaikkiaan tajua, miksi työporukan pitäsi jotenkin hitsautua yhteen, viettää tauot yhdessä jutustellen ja yleensäkin käyttää koko työpäivä jauhaen jotain muka-hauskaa?

Työporukkaan kun voi kuulua ja usein kuuluukin ihmisiä joilla on erilainen huumorintaju, kiinnostuksen kohteet, jne.

Joo työasioista pitäisi puhua ja ehkä jotain muutakin pientä siinä sivussa, mutta että suunnilleen koko työpäivä höpötetään? Ei, se on stressaavampaa kun se työ itse, jos haluaisit tehdä työsi ilman jutustelua, niin ihmetellään että mikä on vialla. Ei mikään, haluaisin vain tehdä työn josta minulle maksetaan, en seurustella työporukan kanssa. Kun ei meillä ole oikein mitään yhteistä, muuta kun se työ.

Se on sattumaa onko työpaikalla ihmisiä joiden kanssa on yhteistä. Minulla on kerran ollut tälläinen työ, mutta se on käsittääkseni todella harvinaista.

Itse koen rasittavana, että muutenkin sosiaalisesti kuormittavassa työssä täytyisi omat tauot käyttää työasioista puhumiseen.

Vierailija
14/30 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpitäjä, kielenkääntäjä

Vierailija
15/30 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihailen esim. opettajien työaikoja. Kesällä voi hurvitella vaikka koko maailman ympäri, ja syksyn, talven ja kevään aikana on välillä myöhäisempiä aamuja ja aikaisempia töistä lähtöjä.

Mutta siinä on sitten se kotona työskentely, ja lisäksi koulutustaso on sellainen, jonne en ulotu.

Opettaja ei voi poistua esim. kesällä maasta. Opettajilla ei siis ole lomia, vaan opetuksestonta aikaa. 

Vierailija
16/30 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina Suomessa. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettaja ei voi poistua esim. kesällä maasta. Opettajilla ei siis ole lomia, vaan opetuksestonta aikaa. 

Aivan, se on eräänlainen päivystys. Harva ymmärtää, useat kadehtii=/

Vierailija
17/30 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja ei ikinä. Olin aikoinaan pienen hetken kouluavustajana ja se opettajienhuone oli samalaista teinisekoilua kuin käytävällä yläasteelaisten keskuudessa. Opettajilla on omat ryhmät, suositut, urheilijat, nörtit, kiusatut... Huh sanon minä!

Vierailija
18/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että firmojen IT-tuki tekee aika itsenäistä työtä luurit päässä. Toki se homma pitää osata eli olla jonkinlainen syntymänörtti.

Vierailija
20/30 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsäkoneenkuljettaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä