Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otatko sinä influenssarokotteen suojataksesi itse itseäsi?

Vierailija
16.11.2017 |

Niin?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiin koko perhe rokotteet, kun on alle 3v perheessä.

Vierailija
22/34 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen selvinnyt ilman jo 32 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Influvac sisältää

Vaikuttavia aineita ovat:

Influenssaviruksen pinta-antigeenejä (hemagglutiniini ja neuraminidaasi) seuraavista kannoista*:

A/Michigan/45/2015 (H1N1)pdm09 -kannan kaltainen virus (A/Singapore/GP1908/2015, IVR-180) 15 mikrogrammaa HA **

A/Hong Kong/4801/2014 (H3N2) -kannan kaltainen virus (A/Hong Kong/4801/2014, NYMC X-263B) 15 mikrogrammaa HA**

B/Brisbane/60/2008 -kannan kaltainen virus (B/Brisbane/60/2008, villityyppi) 15 mikrogrammaa HA**

0,5 ml:n annosta kohti

* kasvatettu terveiden kanojen hedelmöitetyissä kananmunissa

**hemagglutiniinia

Muut aineet ovat: kaliumkloridi, kaliumdivetyfosfaatti, dinatriumfosfaattidihydraatti, natriumkloridi, kalsiumklorididihydraatti, magnesiumkloridiheksahydraatti ja injektionesteisiin käytettävä vesi

Vierailija
24/34 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai otan, suojaan sillä itseäni ja muita. Ihan höpön pöppöä selittää narkolepsiasta ym. Rokottamatta jättäminen on typerää. Kuten sanonta kuuluu, rokota vain ne lapsistasi, jotka aiot pitää. Eri asia tietysti jos on jokin lääketieteellinen este ottaa rokote.

Ei puhuta lasten yleisistä rokotuksista vaan erittäin kiistanalaisesta jopa tehoamattomasta rokotteesta jota lähinnä aikuisväestölle annetaan.

Rokotuspisteissä rokotuksen saavat pääsääntöisesti sairautensa vuoksi riskiryhmiin kuuluvat (kaikki ikäryhmät), yli 65 vuotta täyttäneet, vakavalle influenssalle alttiiden henkilöiden lähipiiri, varusmiespalvelukseen astuvat miehet ja vapaaehtoiseen asepalvelukseen astuvat naiset sekä sosiaali- ja terveydenhuollon ja lääkehuollon henkilöstö.

Lapseni kuuluu vakavalle influenssalle alttiiseen ryhmään. Jos pystyn yhtään säästämään häntä ettei tarvitse kokea viime talven ja edellisen talven helvetillistä sairastelua, jota jatkui viikko tolkulla ja sairaalassa oloa niin todellakin altistan tälle "erittäin kiistanalaiselle jopa tehottomalle rokotteelle" tänä vuonna.

Jos rokote on niin mahtava riittää se että lapsesi ottaa rokotteen.

Vierailija
25/34 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisiin uppoaa aina, kun sanotaan, että jokin asia on tutkittu. Rokotteet on tutkittu, niinpä ne tehoavat influenssaan. Rokotteista ei myöskään voi saada mitään ikävää, koska on tutkittu, että niistä ei voi saada sivuoireita. Pandemrixista sanottiin myös, että tämä on tutkittu ja turvallinen. Jälkeenpäin 98% suomalaisista ei paheksu totaalista epäonnistumista (narkolepsia tapaukset). Sen sijaan tuo 98% kansasta antaa täyden luottamuksensa Suomen terveysviranomaisille.

Tätä se teettää - maailman korkein luottamus viranomaisiin Suomessa -, kun Suomessa ei ole vastavoimia hallinnossa, eikä mediassa, jotka kritisoisivat asioita, kun tarve. (vastavoimat ovat aina vain jossain vaihtoehtodemioissa jne.) Ihmisillä ei yksinkertaisesti ole näin ollen uskottavia auktoriteetteja, joiden kriittisyyteen he voisivat luottaa ja jotka saisivat heidät olemaan vähemmän sinisilmäisiä. Sen sijaan kun kaikki uskottavat auktoriteetit ovat samaa mieltä silloinkin, kun tosiaan ei pitäisi olla, synnyttää se maailman korkeimman viranomaisluottamuksen.   

Vierailija
26/34 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota rokotetta, eivät ota myöskään vanhat vanhempani. Kun kerran otimme, sairastimme KAIKKI influenssan. Sen jälkeen olemme vain syksyisin lisänneet reippaasti D-vitamiinin määrää, ja kas, ei ole tullut influenssaa eikä muitakaan kröhiä.

Vierailija
27/34 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itseäni, vaan iäkästä isääni.

Eli isäsi ei ota rokotetta?

Hän sai jo rokotteen, mutta otan rokotteen, koska en halua ottaa riskiä taudin tartuttamisesta häneen. Iäkkäillä rokote ei suojaa 100%.

Se ei suojaa ketään 100%

Totta. Mutta jos suojaa edes osaksi niin otan ja olen ottanut. Olen sairastanut influenssan kaksi kertaa nuorempana ja en totisesti halua enää sairastaa. Hirveä tauti oli molemmilla kerroilla. En ihmettele kun moni menehtyy.

Kuinka moni? Hoitovirheisiin kuolee 2000 vuodessa. Moniko rokottamattomuuteen?

Vierailija
28/34 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan, koska kuulun riskiryhmään. Luultavasti kuolen, jos influenssa iskisi.

Vierailija
29/34 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Minulla on työ mikä pitäisi hoitaa ja pienet lapset jotka on muutenkin sairaana vähän väliä. Ei todellakaan ole varaa _ehdoin tahdoin_ ottaa tähän vielä jotain vesirokkoja ja influenssoja. Työkaverin lapsella oli juuri vesirokko, 2 viikkoa poissa - ja se HUOLI. Ei kiitos. Välillä valvon öitäni huolesta ihan vaan siksi että lapsella on tavallinen flunssa ja yskä eikä henki kulje parhaalla mahdollisella tavalla. 

Olen ottanut jo monta vuotta enkä ole sairastunut. Kerran rokottamattomana vuonna influenssan sain ja kyllä se sen verran pirullinen tauti on että passaan jos mahdollista. 

Vierailija
30/34 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun ilmeisesti riskiryhmään, mutta en ota rokotetta.

Vierailija
31/34 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojatakseni itseni, mutta olen sen ottanut myös lähisukulaisen syöpähoitojen takia etten tartuta häntä vahingossa ja ettei hän veisi sitten tautia eteenpäin syöpäosastolle.

Vierailija
32/34 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ihan itseni takia otin. En tykkää olla sairas.

Vierailija
33/34 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itseäni, vaan iäkästä isääni.

Eli isäsi ei ota rokotetta?

Hän sai jo rokotteen, mutta otan rokotteen, koska en halua ottaa riskiä taudin tartuttamisesta häneen. Iäkkäillä rokote ei suojaa 100%.

Se ei suojaa ketään 100%

Totta. Mutta jos suojaa edes osaksi niin otan ja olen ottanut. Olen sairastanut influenssan kaksi kertaa nuorempana ja en totisesti halua enää sairastaa. Hirveä tauti oli molemmilla kerroilla. En ihmettele kun moni menehtyy.

Kuinka moni? Hoitovirheisiin kuolee 2000 vuodessa. Moniko rokottamattomuuteen?

ei rokottamattomuuteen vaan mikrobien aiheuttamiin pehmytkudostulehduksiin.

Vierailija
34/34 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin. Minulla on työ mikä pitäisi hoitaa ja pienet lapset jotka on muutenkin sairaana vähän väliä. Ei todellakaan ole varaa _ehdoin tahdoin_ ottaa tähän vielä jotain vesirokkoja ja influenssoja. Työkaverin lapsella oli juuri vesirokko, 2 viikkoa poissa - ja se HUOLI. Ei kiitos. Välillä valvon öitäni huolesta ihan vaan siksi että lapsella on tavallinen flunssa ja yskä eikä henki kulje parhaalla mahdollisella tavalla. 

Olen ottanut jo monta vuotta enkä ole sairastunut. Kerran rokottamattomana vuonna influenssan sain ja kyllä se sen verran pirullinen tauti on että passaan jos mahdollista. 

Niin oli omillakin lapsilla. Ja tiedätkö mitä, kaikki oli rokotettu vesirokkoa vastaan. Että se siitä suojasta, prkl. Ja mä pääsin lapsena sata kertaa helpommalla sairastaessani tuon rokon kuin omat lapseni vaikka mitään rokotteita en ollut saanut.

Joten tästä lähin mä oikeasti mietin mikä rokote on tarpeellinen. Influessarokotus ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi