Turhauttaa. Kaukosuhde, ja miesystävä ei tahdo muuttaa kanssani yhteen sitten millään :(
Olen elänyt reilun vuoden verran kaukosuhteessa Belgiassa asuvan miesystäväni kanssa. Olen jo pitkään yrittänyt houkutella häntä muuttamaan kanssani tänne Suomeen mutta ihan turhaan. Hän kyllä mielellään matkustaa luokseni Suomeen vähintäänkin joka viikonloppu (joskus hän ottaa töistä vapaata voidakseen viettää pidemmän ajan kanssani täällä Suomessa) ja jopa on tarjoutunut useasti maksamaan minun matkani Belgiaan hänen luokse, mutta yhteistä kotia hän ei halua sitten millään. En voi itse muuttaa hänen perässään, sillä minulla on täällä ura, ystävät ja opiskelut mutten näe mitään syytä miksei hän voisi muuttaa tänne, hän saisi ihan helposti täältä esim. uuden työn ja muutenkin menestyisi täällä, ja lisäksi voisimme olla ihan kunnolla yhdessä.
Mitä minä oikein teen, haluaisin ihan oikeasti jotain pysyvämpää hänen kanssaan enkä tiedä kestänkö kauempaa tätä etäsuhdetta, vaikka minun ei tarvitsekaan tehdä juuri mitään nähdäkseni miestäni?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosi kaukosuhteessa on aika vähän. Itse olin kaukosuhteessa 4 vuotta ennen yhteenmuuttoa. en olisi vuoden jälkeen muuttanut yhteen.
No itse en kyllä kehtaisi olla noin kauaa suhteessa ilman yhteen muuttoa. Eihän miehelläni ole mielestäni edes mitään estettä miksei hän voisi muuttaa tänne kanssani yhteen. Ap
Mitä miehesi sitten vastaa, kun ehdotat hänelle yhteenmuuttoa? Eikö hän kerro mitään perusteluja, vai etkö vain usko niitä?
Onko mies oikeasti niin antisosiaalinen, että hänellä ei ole mitään elinpiiriä, kavereita ja harrastuksia nykyisessä asuinpaikassaan?
Hän sanoo, että on vielä liian aikaista muuttaa yhteen koska olemme tunteneet niin vähän aikaa ja myös, että hänellä on siellä Belgiassa yksi harrastusporukka ja kavereita, ja Suomeen muutto aiheuttaisi sen ettei hän voisi enää nähdä kavereitaan tai harrastaa.
Minun mielestä hänen syynsä on täyttä potaskaa, koska jos oikeasti rakastaa toista haluaa jakaa arkensa toisen kanssa ilman mitään murinoita. Ja nykyäänhän on Skypet ja kaikki niin ei Suomessa asuminen estä yhtään häntä olemasta heidän kanssa tekemissä. AP
En minäkään muuttaisi Belgiasta Suomeen.
Terveisin,
Belgiassa asuva suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, onko miesystäväsi suomalainen vai belgialainen?
Miehellä on ilmeisesti erittäin hyvä toimeentulo, jos lähes joka viikonloppu ramppaa Suomessa ja on valmis maksamaan sinunkin lippusi. Ei ihme, ettei Suomeen muutto ole houkutteleva vaihtoehto. Mielestäni suhteenne ei ole erityisen etä, näette todella usein.
Ulkosuomalainen
Hän on tosiaan belgialainen, ja tienaa todella hyvin. Mutta en näe mitään syytä miksei hän voisi muuttaa tänne, voisimme kunnolla jakaa arkemme ja hän tienaisi varmasti täälläkin todella hyvin. Ja välimatkaa on meillä yli 2000 kilometriä joten miten niin ei muka ole etä suhde vaikka näemmekin viikottain... AP
Vaadit siis häneltä samaa, mitä et ole itse valmis tekemään (muuttamaan maasta) ja kaiken lisäksi sanot, ettet näe mitään syytä miksei hän voisi muuttaa. No huh-huh. Taidat olla kovin nuori.
Sinua varmaan kismittää se, että ne tuntemasi pariskunnat ovat valinneet Suomen asuinpaikakseen ja nyt sinun pitää saada oma tahtosi läpi. Taustalla voi olla mitä moninaisempia syitä, miksi he tulivat Suomeen, ja miksi miesystäväsi pysyy Belgiassa. Hän tekee kuitenkin kaikkensa, jotta näkisi sinua mahdollisimman paljon, mutta et osaa arvostaa sitä.
Palkkataso on Suomessa aika matala. En tunne IT-alaa enkä siellä maksettavia palkkoja, mutta en oikein jaksa uskoa, että miehellesi maksettaisiin Suomessa samaa tasoa kuin mistä hän nyt nauttii. Harvoja huippupalkkoja maksetaan niille huippuosaajille, joita firmojen headhunterit metsästävät ympäri maailman.
Ulkosuomalainen
Mutta kun minä haluaisin jotain pysyvämpää hänen kanssaan koska rakastan häntä oikeasti. Tahdon oikeasti jakaa arkeni ja asua hänen kanssa yhdessä, mutta minun muuttoni Belgiaan ei onnistu vielä ainakaan moneen vuoteen enkä tiedä oikeasti kestänkö olla siihen asti pelkässä etäsuhteessa. Hänkin rakastaa minua ja tahtoo olla kanssani aina, joten en siksi ymmärrä miksei hän vain voisi muuttaa tänne. AP
Hän sanoo, että on vielä liian aikaista muuttaa yhteen koska olemme tunteneet niin vähän aikaa ja myös, että hänellä on siellä Belgiassa yksi harrastusporukka ja kavereita, ja Suomeen muutto aiheuttaisi sen ettei hän voisi enää nähdä kavereitaan tai harrastaa.
Minun mielestä hänen syynsä on täyttä potaskaa, koska jos oikeasti rakastaa toista haluaa jakaa arkensa toisen kanssa ilman mitään murinoita. Ja nykyäänhän on Skypet ja kaikki niin ei Suomessa asuminen estä yhtään häntä olemasta heidän kanssa tekemissä. AP[/quote]
Mitenniin muka mies puhuu potaskaa? Etkö nyt ymmärrä mies ei siksi muuta suomeen, koska kaikki jäisivät belgiaan. Miehesi haluaa edetä rauhallisesti, niin miksi et jousta ja ymmärrä toisen toiveita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on ilmeisesti erittäin hyvä toimeentulo, jos lähes joka viikonloppu ramppaa Suomessa ja on valmis maksamaan sinunkin lippusi. Ei ihme, ettei Suomeen muutto ole houkutteleva vaihtoehto. Mielestäni suhteenne ei ole erityisen etä, näette todella usein.
Ulkosuomalainen
Hän on tosiaan belgialainen, ja tienaa todella hyvin. Mutta en näe mitään syytä miksei hän voisi muuttaa tänne, voisimme kunnolla jakaa arkemme ja hän tienaisi varmasti täälläkin todella hyvin. Ja välimatkaa on meillä yli 2000 kilometriä joten miten niin ei muka ole etä suhde vaikka näemmekin viikottain... AP
Vaadit siis häneltä samaa, mitä et ole itse valmis tekemään (muuttamaan maasta) ja kaiken lisäksi sanot, ettet näe mitään syytä miksei hän voisi muuttaa. No huh-huh. Taidat olla kovin nuori.
Sinua varmaan kismittää se, että ne tuntemasi pariskunnat ovat valinneet Suomen asuinpaikakseen ja nyt sinun pitää saada oma tahtosi läpi. Taustalla voi olla mitä moninaisempia syitä, miksi he tulivat Suomeen, ja miksi miesystäväsi pysyy Belgiassa. Hän tekee kuitenkin kaikkensa, jotta näkisi sinua mahdollisimman paljon, mutta et osaa arvostaa sitä.
Palkkataso on Suomessa aika matala. En tunne IT-alaa enkä siellä maksettavia palkkoja, mutta en oikein jaksa uskoa, että miehellesi maksettaisiin Suomessa samaa tasoa kuin mistä hän nyt nauttii. Harvoja huippupalkkoja maksetaan niille huippuosaajille, joita firmojen headhunterit metsästävät ympäri maailman.
Ulkosuomalainen
Mutta kun minä haluaisin jotain pysyvämpää hänen kanssaan koska rakastan häntä oikeasti. Tahdon oikeasti jakaa arkeni ja asua hänen kanssa yhdessä, mutta minun muuttoni Belgiaan ei onnistu vielä ainakaan moneen vuoteen enkä tiedä oikeasti kestänkö olla siihen asti pelkässä etäsuhteessa. Hänkin rakastaa minua ja tahtoo olla kanssani aina, joten en siksi ymmärrä miksei hän vain voisi muuttaa tänne. AP
Samasta syystä kuin sä ajattelet muuttoa belgiaan... Et näytä ymmärtävän on toisellakin elämä ja ystävät kuten sullakin... Tosi itsekästä ajatteluu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkosuomalainen
Ulkosuomalainen
Mun miehellä on kanssa vielä opinnot kesken eli meidän yhteenmuutto ei kanssa ole ajankohtainen vielä moneen vuoteen, vaikka myöskin rakastamme toisiamme ja tahdomme olla toistemme kanssa aina. Reilu vuosi on vielä tosi lyhyt aika olla yhdessä ja tehdä koko elämän mullistavia päätöksiä...
Meillä on 5 vuotis suunnitelma eli ennen sitä ei edes toistaiseksi ajatella yhteenmuuttoa. Ollaan vaan hyväksytty se että etä/kaukosuhde on toistaiseksi osa meidän realiteettia. Katsellaan miltä 5 vuoden päästä näyttää.
C'est moi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkosuomalainen
Ulkosuomalainen
Mun miehellä on kanssa vielä opinnot kesken eli meidän yhteenmuutto ei kanssa ole ajankohtainen vielä moneen vuoteen, vaikka myöskin rakastamme toisiamme ja tahdomme olla toistemme kanssa aina. Reilu vuosi on vielä tosi lyhyt aika olla yhdessä ja tehdä koko elämän mullistavia päätöksiä...
Meillä on 5 vuotis suunnitelma eli ennen sitä ei edes toistaiseksi ajatella yhteenmuuttoa. Ollaan vaan hyväksytty se että etä/kaukosuhde on toistaiseksi osa meidän realiteettia. Katsellaan miltä 5 vuoden päästä näyttää.
Fiksu vastaus. Elämän realiteetit pitää osata hyväksyä eikä tehdä hätiköityjä päätöksiä. Isot päätökset pitää joka tapauksessa tehdä yhteisesti eikä toisen painostuksen alaisena, kuten täällä jo joku aiemmin mainitsi. Ap:n käyttämä "Mutta kun minä haluaisin" kuulostaa lähes "mutkumähaluuuun..." ja päälle itkupotkuraivarit. Kuulostaa kovin vaativalta luonteelta. Suhde voisi yhteen muuttaessa palaa aika äkkiä loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Ulkosuomalainen
Me ollaan mun miesystävän kanssa yhdessä viikonloppuisin, vaikka välimatkaa on kymmenen kilometriä. Minusta se on usein ja paljon, koska en ole läheisriippuvainen.
Ehkä mies ei sitten kuitenkaan halua mitään vakavampaa alati miukuvan ja jankuttavan ja oman napansa ympärillä pyörivän teinin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosi kaukosuhteessa on aika vähän. Itse olin kaukosuhteessa 4 vuotta ennen yhteenmuuttoa. en olisi vuoden jälkeen muuttanut yhteen.
No itse en kyllä kehtaisi olla noin kauaa suhteessa ilman yhteen muuttoa. Eihän miehelläni ole mielestäni edes mitään estettä miksei hän voisi muuttaa tänne kanssani yhteen. Ap
Mitä miehesi sitten vastaa, kun ehdotat hänelle yhteenmuuttoa? Eikö hän kerro mitään perusteluja, vai etkö vain usko niitä?
Onko mies oikeasti niin antisosiaalinen, että hänellä ei ole mitään elinpiiriä, kavereita ja harrastuksia nykyisessä asuinpaikassaan?
Minun mielestä hänen syynsä on täyttä potaskaa, koska jos oikeasti rakastaa toista haluaa jakaa arkensa toisen kanssa ilman mitään murinoita. Ja nykyäänhän on Skypet ja kaikki niin ei Suomessa asuminen estä yhtään häntä olemasta heidän kanssa tekemissä. AP
Ystävät ja harrastukset täyttä potaskaa? Huh huh.
Vaikutat kovin takertuvalta etkä arvosta miehesi omaa elämää ja mies taatusti huomaa sen. Miehesi tietää, että yhteen muuttamalla hänen ainoa oma elämänsä olisit sinä, pysyy siis Belgiassa jottet häntä lopullisesti tukahduta.
En itse haluaisi ottaa vatuuta siitä, että miesystäväni muuttaa minun tahdostani ja sitten jostain syystä asiat eivät kuitenkaan men niinkuin on ajateltu.
Mahdollinen muutto tulee tapahtua molempien yhteisestä päätöksestä ja toisen haluaminen tai pakottaman siihen ei ole hyvä ratkaisu.
Muutenkaan etäsuhteena tapahtunut vuoden seurustelu ei ole samaa kuin kotimaassa tapahtunut. Siinä ei toista kuitenkaan opi tuntemaan niin hyvin kuin ns. tavanomaisessa suhteessa.
Älä hosu ja hätäile, nauti tästä hetkestä ja anna olla jankkaamisen, jos siis olet sitä tehnyt.
Voi käydä niinkin, että miesystävä kyllästyy siihen ja koko suhde loppuu, vaikka muuten olisikin onnistumisen mahdollisuudet.