Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhauttaa. Kaukosuhde, ja miesystävä ei tahdo muuttaa kanssani yhteen sitten millään :(

Vierailija
16.11.2017 |

Olen elänyt reilun vuoden verran kaukosuhteessa Belgiassa asuvan miesystäväni kanssa. Olen jo pitkään yrittänyt houkutella häntä muuttamaan kanssani tänne Suomeen mutta ihan turhaan. Hän kyllä mielellään matkustaa luokseni Suomeen vähintäänkin joka viikonloppu (joskus hän ottaa töistä vapaata voidakseen viettää pidemmän ajan kanssani täällä Suomessa) ja jopa on tarjoutunut useasti maksamaan minun matkani Belgiaan hänen luokse, mutta yhteistä kotia hän ei halua sitten millään. En voi itse muuttaa hänen perässään, sillä minulla on täällä ura, ystävät ja opiskelut mutten näe mitään syytä miksei hän voisi muuttaa tänne, hän saisi ihan helposti täältä esim. uuden työn ja muutenkin menestyisi täällä, ja lisäksi voisimme olla ihan kunnolla yhdessä.
Mitä minä oikein teen, haluaisin ihan oikeasti jotain pysyvämpää hänen kanssaan enkä tiedä kestänkö kauempaa tätä etäsuhdetta, vaikka minun ei tarvitsekaan tehdä juuri mitään nähdäkseni miestäni?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä hänelläkin on siellä ura, ystävät ja perhe !!??

Vierailija
2/31 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänelläkö ei ole sosiaalista elämää Belgiassa? Olet itsekäs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan. Surkeita provoja koko palsta täynnä, ja hölmöt ihmiset vielä uskovat näihin. 0/5!

Vierailija
4/31 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa nyt reilun vuoden verran kestänyt kaukosuhde ja poikaystävä asuu Pohjois-Afrikassa asti. Tavataan 3-6 kuukauden välein, eli toistaiseksi ollaan nähty vain 2 kertaa viikon ajan. Tulen luultavasti itse muuttamaan tulevaisuudessa hänen luokseen mikäli suhde kestää, sillä en usko että hän perhekeskeisenä sopeutuisi Suomeen ja ilmastokin voisi olla aika järkytys. Mulla on tietysti täällä ura, ystävät ja pieni sukukin, mutta luotan että uran voin luoda sielläkin ja tosiystävät tulevat käymään. Suvusta ei niin väliä. 

Suomen ja Belgian välimatka on niin pieni että varmasti vielä helpompikin käydä sukulaisia tapaamassa. Mä luulen että sä voisit paremmin tehdä uraa Belgiassa kun miehesi Suomessa ihan jo kielen oppimisen kannalta; flaamin tai ranskan oppii kyllä helpommin kuin suomen, ja tuurilla saat jonkun kv-duunin, jossa pärjäät englannilla.

Sitäpaitsi keskieurooppalaiset miehet tuntien hänelle voisi olla kova paikka elää sun siivellä, ellei heti saisi duunia; miehet ovat tottuneet olemaan perheen elatuksesta päävastuussa. 

Vierailija
5/31 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät varmaan että Suomessa harva voi tehdä uraa osaamatta Suomea, ja se on todella vaikea kieli oppia.

Olet itsekäs jos oletat että vain hänen muuttaminen on vaihtoehto.

Sori, jonkun on oltava realisti. Olen ollut tuossa tilanteessa pari kertaa. Joko muutat ulkomaille tai otat suomalaisen miehen. Vaihtoehdot olis vähän nämä.

Itse päädyin ottamaan sen miehen Suomesta, näin jälkikäteen reilu parikymppisenä olisi ihan hyvin sinne Hollantiinkin kotiutunut ja oppinut kielen hyvin. Olisin voinut vielä opiskellakin sillä kielellä. Omat pelot ja mukavuusalue esti. Suomalainen mies osoittautui vuosien myötä käyttävän liikaa alkoholia, tosi tyypillistä.

Vierailija
6/31 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä hänelläkin on siellä ura, ystävät ja perhe !!??

Ainakin uraa hän voisi tehdä ihan hyvin täällä Suomessakin. AP

Vierailija
7/31 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan. Surkeita provoja koko palsta täynnä, ja hölmöt ihmiset vielä uskovat näihin. 0/5!

Mistä tiedät uskooko ihmiset?

Vierailija
8/31 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

C'est moi kirjoitti:

Mulla on kanssa nyt reilun vuoden verran kestänyt kaukosuhde ja poikaystävä asuu Pohjois-Afrikassa asti. Tavataan 3-6 kuukauden välein, eli toistaiseksi ollaan nähty vain 2 kertaa viikon ajan. Tulen luultavasti itse muuttamaan tulevaisuudessa hänen luokseen mikäli suhde kestää, sillä en usko että hän perhekeskeisenä sopeutuisi Suomeen ja ilmastokin voisi olla aika järkytys. Mulla on tietysti täällä ura, ystävät ja pieni sukukin, mutta luotan että uran voin luoda sielläkin ja tosiystävät tulevat käymään. Suvusta ei niin väliä. 

Suomen ja Belgian välimatka on niin pieni että varmasti vielä helpompikin käydä sukulaisia tapaamassa. Mä luulen että sä voisit paremmin tehdä uraa Belgiassa kun miehesi Suomessa ihan jo kielen oppimisen kannalta; flaamin tai ranskan oppii kyllä helpommin kuin suomen, ja tuurilla saat jonkun kv-duunin, jossa pärjäät englannilla.

Sitäpaitsi keskieurooppalaiset miehet tuntien hänelle voisi olla kova paikka elää sun siivellä, ellei heti saisi duunia; miehet ovat tottuneet olemaan perheen elatuksesta päävastuussa. 

Ihan hyvin hän voisi tehdä uraa täällä, kun hän on IT-alalla jossa hommissa tarvitsee juurikin englannin kieltä. Ja siitäkään ei ole epäilystäkään etteikö hän saisi täältä heti töitä, on hänellä sen verran rautainen ammattitaito että luulen että hänet suorastaan revittäisiin tänne töihin. AP

Vierailija
9/31 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ei, tämä ei tosiaankaan ole mikään provo vaan asia on minulle oikeasti ongelmallinen! AP

Vierailija
10/31 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi kaukosuhteessa on aika vähän. Itse olin kaukosuhteessa 4 vuotta ennen yhteenmuuttoa. en olisi vuoden jälkeen muuttanut yhteen.

Vierailija
11/31 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en haluaisi muuttaa toiseen maahan, mutta ymmärrän just sen takia, että ei muutkaan halua. Miten et tätä ymmärrä, ap?

Vierailija
12/31 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mista tiedat olevasi ainut. 

Vierailija
13/31 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu nyt ankeaan suomeen ja soumalaisten nurkkiin muuttaisi töihin ?

Taikaseinän tökkijöitä on kyllä tyrkyllä...

Vierailija
14/31 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu nyt ankeaan suomeen ja soumalaisten nurkkiin muuttaisi töihin ?

Taikaseinän tökkijöitä on kyllä tyrkyllä...

Mielestäni Suomi on ihan hyvä paikka asua ja tehdä töitä. Tiedänpä esim erään amerikkalaisen pariskunnan, joka on pysyvästi muuttanut Amerikasta Suomeen ja heidän mielestään täällä on paljon parempi asua kuin heidän kotimaassaan. Myös yhden tuttavani ulkomaalainen puoliso on muuttanut rakkauden perässä tänne, saanut töitä ja aikoo myöskin jäädä tänne pysyvästi. AP

Vierailija
15/31 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko miesystäväsi suomalainen vai belgialainen?

Miehellä on ilmeisesti erittäin hyvä toimeentulo, jos lähes joka viikonloppu ramppaa Suomessa ja on valmis maksamaan sinunkin lippusi. Ei ihme, ettei Suomeen muutto ole houkutteleva vaihtoehto. Mielestäni suhteenne ei ole erityisen etä, näette todella usein.

Ulkosuomalainen

Vierailija
16/31 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten tuntuu menevän niillä, jotka molemmat muuttavat omasta kotimaastaan pois. Jos suhde vielä jatkuu niin mitä jos kokeilisitte kolmatta maata yhdessä hetken aikaa? Siinä näkisi samalla, miten teillä sujuu, kun olette enemmän yhdessä.

Vierailija
17/31 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi kaukosuhteessa on aika vähän. Itse olin kaukosuhteessa 4 vuotta ennen yhteenmuuttoa. en olisi vuoden jälkeen muuttanut yhteen.

No itse en kyllä kehtaisi olla noin kauaa suhteessa ilman yhteen muuttoa. Eihän miehelläni ole mielestäni edes mitään estettä miksei hän voisi muuttaa tänne kanssani yhteen. Ap

Vierailija
18/31 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse en kyllä kehtaisi olla noin kauaa suhteessa ilman yhteen muuttoa. Eihän miehelläni ole mielestäni edes mitään estettä miksei hän voisi muuttaa tänne kanssani yhteen. Ap

Mitä miehesi sitten vastaa, kun ehdotat hänelle yhteenmuuttoa? Eikö hän kerro mitään perusteluja, vai etkö vain usko niitä?

Onko mies oikeasti niin antisosiaalinen, että hänellä ei ole mitään elinpiiriä, kavereita ja harrastuksia nykyisessä asuinpaikassaan?

Vierailija
19/31 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on ilmeisesti erittäin hyvä toimeentulo, jos lähes joka viikonloppu ramppaa Suomessa ja on valmis maksamaan sinunkin lippusi. Ei ihme, ettei Suomeen muutto ole houkutteleva vaihtoehto. Mielestäni suhteenne ei ole erityisen etä, näette todella usein.

Ulkosuomalainen

Hän on tosiaan belgialainen, ja tienaa todella hyvin. Mutta en näe mitään syytä miksei hän voisi muuttaa tänne, voisimme kunnolla jakaa arkemme ja hän tienaisi varmasti täälläkin todella hyvin. Ja välimatkaa on meillä yli 2000 kilometriä joten miten niin ei muka ole etä suhde vaikka näemmekin viikottain... AP

Vierailija
20/31 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkosuomalainen

Hän on tosiaan belgialainen, ja tienaa todella hyvin. Mutta en näe mitään syytä miksei hän voisi muuttaa tänne, voisimme kunnolla jakaa arkemme ja hän tienaisi varmasti täälläkin todella hyvin. Ja välimatkaa on meillä yli 2000 kilometriä joten miten niin ei muka ole etä suhde vaikka näemmekin viikottain... AP

Vaadit siis häneltä samaa, mitä et ole itse valmis tekemään (muuttamaan maasta) ja kaiken lisäksi sanot, ettet näe mitään syytä miksei hän voisi muuttaa. No huh-huh. Taidat olla kovin nuori.

Sinua varmaan kismittää se, että ne tuntemasi pariskunnat ovat valinneet Suomen asuinpaikakseen ja nyt sinun pitää saada oma tahtosi läpi. Taustalla voi olla mitä moninaisempia syitä, miksi he tulivat Suomeen, ja miksi miesystäväsi pysyy Belgiassa. Hän tekee kuitenkin kaikkensa, jotta näkisi sinua mahdollisimman paljon, mutta et osaa arvostaa sitä.

Palkkataso on Suomessa aika matala. En tunne IT-alaa enkä siellä maksettavia palkkoja, mutta en oikein jaksa uskoa, että miehellesi maksettaisiin Suomessa samaa tasoa kuin mistä hän nyt nauttii. Harvoja huippupalkkoja maksetaan niille huippuosaajille, joita firmojen headhunterit metsästävät ympäri maailman.

Ulkosuomalainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän