Jos teilla on ollut pelko-sektio niin oletteko kertoneet sen laheisillenne vai pitaneet syyn sektioon omana tietonanne? Mietin vahan etta miten olisi parasta toimia silla ihmisilla
jopa niillä läheisillä, vaikuttaa olevan aika ikävä asenne pelko-sektioon, vaikkeivat tiedä lainkaan minunkaan elämästi ja kokemuksistani yhtään mitään. Ovat kuitenkin mielestään oikeutettuja tuomitsemaan.
Mitä kannattaisi sanoa syyksi leikkaukseen? Ihmiset yllättävän suoraan kyselevät asioita.
Kommentit (60)
pistettiin katetri kyllä, puudutuksessa eli ei tuntunut miltään ja ajeltiin karvoja ehkä noin sentin alueelta..
Niin ja mulle kanssa tehty pelkosektio koska olen aina ollut sitä mieltä että en aio synnyttää alakautta ja tämän olen ihan suoraan sanonutkin kun sitä ollaan kysytty. Siitä en sitten tiedä että kuinka huono äiti olen. Vaunuissa köllii päiväunillansa hyvin tyytyväisen oloinen 2,5 kk:n ikäinen poika, joten en varmaan ihan sieltä huonoimmasta päästä. Jos joku kuiten on sitä mieltä että olen huono äiti sen takia että halusin sektion niin se hänelle suotakoon..
Osastolla tapasin kolme äitiä jotka kaikki olivat joutuneet hätäsektioon.. tai kiireelliseen. Yhdellä oli 15 h synnytystä takana ja toisella 30 h takana kun sektiopäätös oli tehty. Itse olen enemmän kuin tyytyväinen synnytystapaani ja kyllä seuraavatkin lapseni (jos niitä suodaan) tulevat syntymään sektiolla.
Ai niin, sille joka siitäkin vauhkosi niin voin sanoa: Ei, en ole synnyttänyt, minulle on tehty sektio :o))
Vai oletko liian täydellinen pelkäämään mitään?
aina kun täällä ihmetellään ensisynnyttäjien pelkosektioita, syyksi sanotaan heti, että " voi olla vaikka raiskattu tai kivuliaita kokemuksia" ! ja minä ihmettelen, että miksi nämä kivuliaat kokemukset vaikuttavat vaan synnytykseen.
siis tällä syyllä pelkosektioitu ei voi synnyttää, koska pelkää vaginaalisen alueen kipua (en sanonut alapää, kun se sinua häiritsi niin paljon!), mutta silti tämä pelkosektioitu voi mennä laitattamaan kierukan, otattamaan papakokeen, ja harrastaa seksiä.
Juuh 42
pistettiin katetri kyllä, puudutuksessa eli ei tuntunut miltään ja ajeltiin karvoja ehkä noin sentin alueelta..
Niin ja mulle kanssa tehty pelkosektio koska olen aina ollut sitä mieltä että en aio synnyttää alakautta ja tämän olen ihan suoraan sanonutkin kun sitä ollaan kysytty. Siitä en sitten tiedä että kuinka huono äiti olen. Vaunuissa köllii päiväunillansa hyvin tyytyväisen oloinen 2,5 kk:n ikäinen poika, joten en varmaan ihan sieltä huonoimmasta päästä. Jos joku kuiten on sitä mieltä että olen huono äiti sen takia että halusin sektion niin se hänelle suotakoon..
Osastolla tapasin kolme äitiä jotka kaikki olivat joutuneet hätäsektioon.. tai kiireelliseen. Yhdellä oli 15 h synnytystä takana ja toisella 30 h takana kun sektiopäätös oli tehty. Itse olen enemmän kuin tyytyväinen synnytystapaani ja kyllä seuraavatkin lapseni (jos niitä suodaan) tulevat syntymään sektiolla.
Ai niin, sille joka siitäkin vauhkosi niin voin sanoa: Ei, en ole synnyttänyt, minulle on tehty sektio :o))
Mutta ei myöskään pelkää " tuntematonta vaaraa" tai " marssilaisia" .
Sanotaanko näin, että pelkään väkivaltaa. Sitä jos tuntematon narkkari vaikka hyökkää kimppuun.
Tosin en anna tuon pelkoni hallita elämääni, kuljen kuitenkin kaduilla missä varmasti väkivaltaisia narkkareitakin tulee vastaan.
Pelkoa ei saa päästää niskan päälle!
Vierailija:
Mutta ei myöskään pelkää " tuntematonta vaaraa" tai " marssilaisia" .
Sanotaanko näin, että pelkään väkivaltaa. Sitä jos tuntematon narkkari vaikka hyökkää kimppuun.
Tosin en anna tuon pelkoni hallita elämääni, kuljen kuitenkin kaduilla missä varmasti väkivaltaisia narkkareitakin tulee vastaan.Pelkoa ei saa päästää niskan päälle!
märtämään.
Vierailija:
alatiesynnytys olis äitiyden paras virstanpylväs. En todellakaan! Synnytystavalla ei ole mitään tekemistä äitiyden kanssa!Mutta sillä on tekemistä jos äiti niin neuroottinen ja traumatisoitunut ettei uskalla synnyttää tai kertoa ihmisille totuutta sekstiosta ym. Sillä on jo vaikutusta äitiyteen.
Ei kuulosta olevan mielenterveys kunnossa.Enkä yleistä, puhun vain nyt ap:sta
Minulla tuttuja joiden lapset sektiolla tullut maailmaan ja ovat todella hyviä äitejä, samoin kuin myös tuttuja alatiesynnyttäjiä ja he myös hyviä äitejä.
Esikoisen pelkosektiosynnyttäjiä en pidä minään.
Eri asia jos ekassa synnytyksessä ongelmia, sitten ymmärrän.Esikoisen pelkosektioäiti pelkää vaan muuten vaan, trallallaa, ilman syytä
ymys vaan aika normaali. rupesin itsekin miettimään, että kannattaako tosiaan kertoa, jos diagnoosina on pelko ja ainakin tämän palstan sairaiden kommenttien perusteella olen sitä mieltä, että EI kannata. voi tulla vaikka murhatuksi jonkun hullun alapää-fanaatikon taholta.
pidätkö sinä hammaslääkäripelkoisia mielenterveysongelmaisina?
mitä helvetin pyhää siinä alatie-synnytyksessä on, että sitä ei saisi pelätä tai että olisi jotenkin luonnotonta pelätä sitä? kaikkia muita rankkoja fyysisiä juttuja saa ja on tervettäkin pelätä, mutta alatiesynnytystä ei. käsittämätöntä...
" kiitos, että kerroit minun olevan ei minkään arvoinen, koska pelkään synnyttää, sillä yhdistän valtavan kipukokemuksen alapääni alueella siihen kun sukulaiseni käytti minua 10 vuotta seksuaalisesti hyväksi alkaen siitä kun olin 5 vuotias" . Nyt tuntuu jo paremmalta. Aina helpottaa kun huomaa, että ihmiset ovat empaattisia, eivätkä tuomitsevia, kuten kuvittelin ja miksi en uskaltanutkaan lapsena aikuisille kertoa.
Vierailija:
aina kun täällä ihmetellään ensisynnyttäjien pelkosektioita, syyksi sanotaan heti, että " voi olla vaikka raiskattu tai kivuliaita kokemuksia" ! ja minä ihmettelen, että miksi nämä kivuliaat kokemukset vaikuttavat vaan synnytykseen.siis tällä syyllä pelkosektioitu ei voi synnyttää, koska pelkää vaginaalisen alueen kipua (en sanonut alapää, kun se sinua häiritsi niin paljon!), mutta silti tämä pelkosektioitu voi mennä laitattamaan kierukan, otattamaan papakokeen, ja harrastaa seksiä.
jotta taas menisi tyhmille kaaliin niin kerrataan.
SUURIN OSA SUUNNITELLUISTA SEKTIOISTA PERUSTUU MUUHUN KUIN PELKOON.
SUURIN OSA PELKO-SEKTIOIDUISTA TEHDÄÄN UUDELLEENSYNNYTTÄJILLE, ELI ALATIESYNNYTYKSEN JO KOKENEILLE.
kaikista pienin, pikkuruisin osa pelko-sektioista tehdään ensi-synnyttäjille, joilla SUURIMMALLA osalla takanaan ylitsepääsemättömiä traumoja, kuten INSESTIÄ, PEDOFILIAA, RAISKAUKSIA tai KIVULIAITA ja/tai NÖYRYYTTÄVIÄ GYNEKOLOGISIA TOIMENPITEITÄ, joita te herne-aivoiset ette tietenkään edes pysty kuvittelemaan mitä ne saattaisivat olla ja täten ette myöskään ole selityksen arvoisia.
luojan kiitos ei ole sentään laissa määrätty mitä on oikeus pelätä ja MILLOIN. kuka sen voi sanoa että oikeus pelkoon on vasta kun on jo koettu ne viidennen asteen repeämät ja lapsen kuolema synnytykseen.
naiset täällä vaikuttavat olevan harvinaisen kylmiä tunne-elämältään ja olenkin huolissani HEIDÄN kyvystään hoitaa ja empatiseerata omia lapsiaan elämän myrskyissä. haukutteko lapsenne luusereiksi, huonoiksi lapsiksi, jos heistä vaikkapa kasvaa koulukiusattuja tms.?
kenellä onkaan otsaa heittää se ensimmäinen kivi...
eli edelleen:
miksi se alatiesynnytyskipu (mistä ensisynnyttäjä ei edes tiedä, millaista kipu on!) on niin erilaista, että sitä ei pysty kokemaan, mutta papakoekipu, gynen tutkimuksesta aiheutuva kipu, kierukanlaittokipu, ja seksikivut kyllä koetaan. eli miksi alapäässä saa tuntua kaikkea mahdollista kipua, muttei synnytyskipua?
Seksin harrastamiseen uskaltautuminen vei minulta aikaa. Edelleen koen sen epämiellyttäväksi osittain.
Oletko nyt tyytyväinen, vai jäikö jotain vielä hampaankoloon?
Mutta en liene ainoa, joka tunnistaa suurimman osan pelkosektion tuomitsevista kirjoituksista yhden ja saman henkilön tuotannoksi? Kirjoitustyyli ei kieli mistään suuresta älykkyydestä eikä kirjallisia lahjojakaan ole juuri siunaantunut.
Itse olen ns. luomusynnyttäjä, suuria synnytyspelkoja en ole kokenut, mutta ilmeisesti olen normaalilla empatiakyvyllä varustettu henkilö, koska ei tulisi mieleenkään alkaa rääpiä ja ivailla kenenkään pelkosektion syitä ja seurauksia.
Toisessa äärilaidassa ovat sitten nro 30:n kaltaiset mukavuussektion puoltajat, jotka vetoavat valheellisiin stereotypioihin (alatiesynnytys on avioelämän väheksymistä = alatiesynnytys pilaa naisen pimpin ja parisuhde kärsii). Hienoa, ettei kukaan ole tähän kuluneeseen provoon tarttunut (paitsi minä nyt!). Jos luulet 30 tuolla tyylillä muokkaavasi asennetta pelkosektiota kohtaan jotenkin suopeammaksi, niin pieleen menee. Alapään timminä säilyttämis -sektiot eivät koskaan tule Suomessa saavuttamaan kenenkään hyväksyntää ja on loukkaus synnytyspelkoisia kohtaan rinnastaa omat motiivisi heidän pelkoihinsa.
Olet harvinaisen etuoikeutetussa asemassa. Toisin on niillä, jotka ovat kokeneet esim. monta vuorokautta sellaisia synnytyskipuja, että ovat olleet valmiit tappamaan itsensä. Ehkä heidän olisi vaan pitänyt ryhdistäytyä?
Surullista kun joku kuvittelee, että netissä voi laukoa mitä vain satuttamatta toista.
Sydäntä kylmää..
ei ensisynnyttäjä tiedä mitään niistä kivuista!
Vierailija:
ei ensisynnyttäjä tiedä mitään niistä kivuista!
mitä helvettiä se sinulta on pois millä diagnoosilla kukin leikataan?
pelkohan rajoittaa näiden ihmisten itsensä elämää, kun on lykätty lapsen tekoa parhaimmillaan se 10 vuotta. sitten vielä kaltaisesi infantiilit imbesillit sirottavat sairasta suolaansa haavoille.
silti sanoin lapsilleni, heidän sitä kysyessään, että aina äiti pysty sitä vauvaa normaalia reittiä synnyttämään. En alkanut heillle puhumaan mistään aikaisemmista repeämistä.
joo, en koko lukenut ketjua..
Minä en kuitenkaan lähtisi ketään " livenä" tuomitsemaan. Jokainen tekee päätöksensä itse.
Minusta ihminen joka haukkuu toisia, ei voi olla itsekkään järjen jättiläinen
Just! Jotain tämmöstä osasinkin odottaa..