Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apuja, koiraihmiset!! Onko koiranpennun ostajilla yleensä joku oikeus purkaa kauppa pian kaupan jälkeen?

Vierailija
15.11.2017 |

Ev

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
2/25 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokainen kunnollinen kasvattaja ottaa pennun takaisin vastuuttomalta ostajalta. Ennemmin kun antaa sen lähteä kiertoon. Ota pikaisesti yhteyttä ettet aiheuta pennulle enempää hämmennystä ja kärsimystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Toki monet kasvattajat voivat ottaa pennun takaisin, mutta rahoja et välttämättä saa ainakaan kokonaisuudessaan.

Vierailija
4/25 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisiko ap purkaa kauan, kun söpö hauveli vaatiikin hoitoa tai ei oppinutkaan sisäsiistiksi viikossa?

Vierailija
5/25 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei ole esine, harkitkaa tarkkaan ennenkuin otatte yleensä mitään lemmikkiä

Jotkut voisivat harkita samalla lailla lapsen tekoakin.

Vierailija
6/25 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jokainen kunnollinen kasvattaja ottaa pennun takaisin vastuuttomalta ostajalta. Ennemmin kun antaa sen lähteä kiertoon. Ota pikaisesti yhteyttä ettet aiheuta pennulle enempää hämmennystä ja kärsimystä.

Vastuuttomalta ostajalta? Ärsyytää tuollainen ylimielisyys. Vitun "koiraihmiset". Lopettaakin sen voi halutessaan.

Vierailija
7/25 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Tosin Ei välttämättä tarvitse palauttaa hintaa.

Vierailija
8/25 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos koiralla on jo ilmennyt jokin sairaus, omistajilla puhjennut paha allergia, perheen toinen lemmikki onkin yllättäen agressiivinen eikä yhteiselo suju? Ei kyse ole aina vastuuttomasta ostajasta.

Vastuuttomia myyjiäkin on. Joudun läheltä katsomaan taloutta johon rotukoiria myydään, olot eivät ole koirille kunnolliset. Myyjiä ei kiinnosta.

Vierailija
9/25 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentu on tänään päivällä haettu ja huomenna yritetään pyytää myyjää ottamaan pentu takaisin. Toivottavasti onnistuu! Mutta eikö hintaa muka ole pakko palauttaa, edes suurinta osaa? Mitään varausmaksua ei ollut.

ap

Vierailija
10/25 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa koiran kasvattajalta, niin siitähän tehdään ihan kauppakirja. Näin minä ainakin olen tehnyt omien koirieni kasvattajien kanssa. Siinä on kirjattu, mitä tehdään, jos koirasta joutuu syystä tai toisesta luopumaan. Meillä siinä ainakin on, että kasvattajalla on etuosto-oikeus tällaisessa tilanteessa. Tai jos kasvattaja ei voi ottaa takaisin, niin hän on sitoutunut auttamaan uuden kodin etsimisessä. Joka tapauksessa niin, että kasvattaja tietää minne koira minulta päätyy.

Vierailija
11/25 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pentu on tänään päivällä haettu ja huomenna yritetään pyytää myyjää ottamaan pentu takaisin. Toivottavasti onnistuu! Mutta eikö hintaa muka ole pakko palauttaa, edes suurinta osaa? Mitään varausmaksua ei ollut.

ap

Kuka tuollaiselle pahvipäälle on edes suostunut ylipäätään koiran myymään?

12/25 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Mikä sai muuttaman mieltä näin nopeasti?

Vierailija
13/25 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Ei noin hölmöjä olekaan.

Vierailija
14/25 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuuttomalta ostajalta? Ärsyytää tuollainen ylimielisyys. Vitun "koiraihmiset". Lopettaakin sen voi halutessaan.

Vitun idiootti. Luuletko että se pentu on jokin kenkä pari mitä lähetetään postissa edestakaisin! Ei ketään ole puhunut lopettamisesta mitään!! Ja kyllä on vastuutonta koiran ostamista jos se täytyy palauttaa. Täytyy MIETTIÄ ennen ostamista. Sun kohdalla se ei ole mahdollista. Toivottavasti kun sairastut niin joku samanlaisen ajatusmaailman hoitaja hoitaa sinua! Kuulut ihmisryhmän joka kuvittelee olevansa aina oikeassa ja täytyy ainoa turpaansa joka asiassa vaikka ketään sitä ei pyydä!!!

Vierailija
15/25 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin mä epäilen että kyseessä on paperiton/sekarotuinen. Yleensä moisten tehtailijoita ei koiranpentu kiinnosta sen jälkeen kun on saanut rahat kouraan.

Kunnollisella kasvattajalla ei ole velvollisuutta ottaa pentua takaisin. Mutta kunnollisia kasvattajia kiinnostaa se, mihin koiransa myyvät joten todennäköisesti ottaa pennun takaisin. Tuskin silti maksaa täyttä hintaa, pennusta tulee kuitenkin ylimääräisiä kuluja ennen kuin sille löytyy uusi (parempi) omistaja.

Vierailija
16/25 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei ole tullut mieleen soittaa sille myyjälle eikä kirjoitella tänne!! Opettele nyt hyvä ihminen ajattelemaan.

Vierailija
17/25 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos koiralla on jo ilmennyt jokin sairaus, omistajilla puhjennut paha allergia, perheen toinen lemmikki onkin yllättäen agressiivinen eikä yhteiselo suju? Ei kyse ole aina vastuuttomasta ostajasta.

Vastuuttomia myyjiäkin on. Joudun läheltä katsomaan taloutta johon rotukoiria myydään, olot eivät ole koirille kunnolliset. Myyjiä ei kiinnosta.

Koiran sairauden kohdalla vaihtelee. Jos kyseessä on esimerkiksi rodulle tyypillinen sairaus, jonka kasvattaja sanoo seuloneensa, niin yleensä hän ottaa vastuuta, mutta jos kyseessä on ennalta täysin arvaamaton tapaus joka ilmenee luovutuksen jälkeen niin vastuu on jo siirtynyt ostajalle. Allergiankaan selvittäminen ei ole kasvattajan vastuulla, vaikka usein he näissä tapauksissa pyrkivätkin auttamaan uuden, hyvän kodin löytämisessä.

Vierailija
18/25 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa mies hoitaa itse tämän, koska en tahdo mitään haukkuja niskaani. Minä se olen tässä se ainut vastuuntuntoinen, joka tajuan ettei nyt ole koiranpennun aika, koska ei ole AIKAA. Pennun sisäsiisteyskasvatus ja muu läheisyyden kaipuu tarvitsevat jonkun lomakauden. H*lv*etti kun stressaa ja v*t*ttaa! Joudutaanko nyt johonkin mustalle listalle, eikä saada enää ikinä ostettua koiraa keneltäkään?

Minä tähän olen syytön, että typerä mieheni päätti ostaa elävän olennon lahjaksi. Kasvattajalle tämä oli tietysti valehdellut suut ja silmät täyteen perheen yhteisestä lemmikistä ja mitään ei lahjasuunnitelmasta puhunut! Tuskin kukaan olisi lahjaksi elävää koiranpentua myynytkään. Koen syyllisyyttä, kun olen kyseistä rotua ihaillut ja pentukuvia katsellut miehen nähden, mutta en tällaista osannut arvata.

Tulee tässä tietysti mieleen, että olisko kuitenkin helpompaa ja järkevämpää jotenkin yrittää pitää pentu..  Mutta olisiko sekin jotain eläinrääkkäystä pitää pientä koiranpentua yksin heti 9 h päivässä. Kyllä tämä nyt myrkyn lykkäsi!!

ap

Vierailija
19/25 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on irtainta omaisuutta, joten mitään palautusoikeutta ei ole. Ellei koiraa ostettu postimyynnistä, mutta avauksen perusteella näin ei kuitenkaan käynyt, vaan koira käytiin noutamassa.

Vierailija
20/25 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa mies hoitaa itse tämän, koska en tahdo mitään haukkuja niskaani. Minä se olen tässä se ainut vastuuntuntoinen, joka tajuan ettei nyt ole koiranpennun aika, koska ei ole AIKAA. Pennun sisäsiisteyskasvatus ja muu läheisyyden kaipuu tarvitsevat jonkun lomakauden. H*lv*etti kun stressaa ja v*t*ttaa! Joudutaanko nyt johonkin mustalle listalle, eikä saada enää ikinä ostettua koiraa keneltäkään?

Minä tähän olen syytön, että typerä mieheni päätti ostaa elävän olennon lahjaksi. Kasvattajalle tämä oli tietysti valehdellut suut ja silmät täyteen perheen yhteisestä lemmikistä ja mitään ei lahjasuunnitelmasta puhunut! Tuskin kukaan olisi lahjaksi elävää koiranpentua myynytkään. Koen syyllisyyttä, kun olen kyseistä rotua ihaillut ja pentukuvia katsellut miehen nähden, mutta en tällaista osannut arvata.

Tulee tässä tietysti mieleen, että olisko kuitenkin helpompaa ja järkevämpää jotenkin yrittää pitää pentu..  Mutta olisiko sekin jotain eläinrääkkäystä pitää pientä koiranpentua yksin heti 9 h päivässä. Kyllä tämä nyt myrkyn lykkäsi!!

ap

Olen kasvattanut koiria kauan ja tässä tapauksessa sanoisin että nyt vaan rohkeasti kasvattajaan yhteyttä. Kyllä me kasvattajat ollaan kaikenlaisia ostajia ja pennunkyselijöitä nähty. Pentua kohtaan viisainta että palautat sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän