Äiti väittää että minulla on anoreksia
Koska laihdutin puolessa vuodessa 10 kg eli ennen 75 nyt 65 kg. Olen 170 cm pitkä ja ikää 22 vuotta. Äiti väitti että pilaan elämäni tällä ja että olen jo liian laiha...
Kommentit (6)
Sopivassa ajassa, olet tiputtanut painon. Anoreksia on sairaus, (vakava). Eihän sillä ole mitään tekoa, normaali laihdutuksen kanssa. Terve ihminen, ymmärtää mikä on normaalia ja sairaalla, ruumiin kuva on aivan vääristynyt. Toivottavasti, äitisi ymmärtää asian.
Laihdutit lievästä ylipainosta normaalipainoon, etkä edes liian nopeasti. Äidilläsi on vääristynyt kuva siitä, mitä liiallinen laihuus tarkoittaa. Olet hyvissä ja terveissä mitoissa nyt, ja voit olla ylpeä pudotuksestasi.
Olet saman kokoinen kuin minä, enkä itse koe olevani mitenkään yli laiha tai muuten anorektinen.. treenaan kuitenkin omaksi ilokseni 5-9 kertaa viikossa riippuen töistä ja koulusta, mutta syönkin sitten sen verran että paino pysyy samana. Onko valittanut ravinnon saannista? siitä syömishäiriöisen yleensä tunnistaa. sekä tietenkin omasta mielen maisemasta, jos laihduttaminen on pakonomaista ja ruokailuja jätetään laihtumismielessä väliin yms.
Äideillä (ja muilla sukulaisilla) on aina omat, vääristyneet määritelmät sille, milloin lapsi on hoikka. Turha välittää, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Painonpudotusvauhtisi on aivan kohtuullinen, alle puoli kg / viikko. Anoreksiasta voidaan puhua, jos pudottaisit painoani nopeasti esim. yli kilon viikossa. Myöskin painoindeksisi perusteella voisit laihduttaa aina 54 kg asti (BMI 18,5), ennenkuin lääkärit alkaisivat edes puhua anoreksiasta. Toki anoreksiasta voi kärsiä vaikka BMI olisikin yli 18,5 mutta ei enää lääketieteellisessä mielessä.
No et ole liian laiha, vaan ihan normaalipainoinen. Syötko nyt normaalisti? Eli et enää laihduta vaan ylläpidät nykyistä painoa?