Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vauvakerhoihin pakko mennä?

Vierailija
15.11.2017 |

Olen raskaana, odotan ensimmäistä ja olen todella innoissani. Nyt mietinnöissä on ensimmäinen vauvavuosi ja sen aikana menot. Omalla intuitiolla haluaisin olla lapsen kanssa ja tärkeintä olisi sylittely ja turvallinen koti, jossa opitaan niitä ensitaitoja. Kuitenkin sitten on sitä ja tätä leikki-muskari-mammakerhoa, puistoiluja ja muita ja suoraan sanottuna näissä juokseminen ei kiinnosta.

Mitä mieltä, onko noihin kerhoihin pakko mennä, ettei jää mistään paitsi, vai riittääkö alle vuoden ikäiselle oma perhe ja satunnaiset vierailut?

Mietin ennen vanhaa kukaan ei matkustellut tai harrastanut, eikä sen vuoksi kenestäkään tullut sosiaalisesti lahjatonta, mutta tätä siis pelkään, että hoitoon mennessä lapsi sitten vierastaa ja tai pelkää kaikkea.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en olisi mennyt vaikka olis maksettu, inhoan sen tyylisiä akkoja jotka niissä käy

sellasia äänekkäitä huomionhakijoita.. kyllä tiedätte minkätyylisistä pikkulasten äideistä on kyse. äitiys on jotain "mammailua" näille jota oikein harrastateaan muiden samanlaisten fanaattisten kotkojen kanssa, että pääsee oikein esittämällä esittämään mammaa.. ei kiitos, 

Kierrä sellaiset paikat kaukaa, jos haluat pitää mielenterveytesi.. kaikki mammakerhot, mammajumapat, mammasitä ja vaivatätä-paikat, siellä ne kuhisee, mammailun harrastajat ja pätijät.

Höpöhöpö. Oletko itse vähän narsistinen pätijä ja koet erinomaisuutta näihin muihin äiteihin nähden, jotka ovat mielestäsi alinta pohjasakkaa? Ja alimmaksi pohjasakaksi tulee käymällä jossain kerhossa? Juuri sinä taidat olla pahin kyräilijä joka kyttää mitä muut tekevät. Minä käyn avoimessa päiväkodissa lapseni takia, olen myös käynyt vauvakerhossa esikoisen kanssa. Sinne kuule mahtuu kaikenlaisia äitejä. Jos ajattelet ihan oikeasti tuolla tavalla kuin kirjoitit, kannattaa ehkä katsoa peiliin ja miettiä mikä on vialla (sinussa, ei muissa äideissä).

Vierailija
42/45 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos ei ole pakko. Vaikka lapseni ovat olleet rakkaita, ja vauva-aikakin oli ihan mukavaa, niin en ole koskaan ollut mikään innokas mammailija. Päin vastoin, olen vauva-arjen vastapainoksi kaivannut jotain aivan muuta. Kun kotona elämä oli yhtä paskavaippaa ja puklua, ei kiinnostanut mennä jauhamaan noista asioista vielä lisää. Myöskään muiden pentujen ihastelu ei ole ikinä kiinnostanut. Henkireikäni on ollut toisen tutkinnon huvikseen opiskelu hiljaksiin vauvan nukkuessa, se on antanut voimaannuttavan tunteen, että en ole pelkkä äiti, vaan myös älyllinen, intohimoinen ihminen.

Jos olisit joskus edes vaivautunut kuuntelemaan toisten juttuja ja lopettanut edes hetkeksi oman napasi ympärillä pyörimisen, olisit ehkä tajunnut, että muut äidit ovat myös ihmisiä, älyllisiä sellaisia. Mutta ei, tajuatko itse kuinka ylemmyydentuntoisia ajatuksesi ovat?! Taidat kuvitella, että olet tämän planeetan ainoa äiti (mamma;)), jota kiinnostaa opiskelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
44/45 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että miten asenteellista ja muita äitejä halveksivaa kirjoittelua monella. Kaikki muut ovat mammoja kun taas itse on Älyllinen Ihminen. Jep.

Mutta kyllähän se on totta, ettei mammakerhoihin hakeudu kuin sellaiset tietyn tyyppiset naiset.

Voi sitä olla äiti ilman ylitsevuotavaa tai fanaattista mammailun harrastamista ja siinä rypemistä toisten samanlaisten kanssa. 

Tuntuu että joillain menee nuppi vähän sekaisin kun saavat vauvan, ei se vauva-aika ja pikkulapsiaika kuitenkaan ole se koko äitys, se on vain hetki, noi tyypit jotenkin luulevat että se on jotain äitiyttä sitten se mammailun harrastaminen ja vauvojen esittely. mammakerhot sopivat hyvin juuri sille porukalle, ei muille.

Vierailija
45/45 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Tiedät itse varmasti parhaiten, mikä on parhaaksi sinulle ja lapsellesi!

Mistä sitä niin varma voi olla, tietääkö vai ei? On niitä huonojakin vanhempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi