Ehdota lapselle sukupuoletonta nimeä
Muutama on jo mielessä - onko hyviä:
Nyyra, Paukki, Tuikka, Virta, Horja.
Kommentit (73)
Sanotaanko nykyään kun lapsi syntyy, että se on sukupuoleton!
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanko nykyään kun lapsi syntyy, että se on sukupuoleton!
Joo. Kumpi tuli ? Sukupuoleton :)
Ehkä pitää ottaa eläinten nimet käyttöön.. Onko esim. Mirri tyttö-vai poikakissa? Olen kuullut molemmilla.. Misu, Mirri, Pepi, Puuppa
Vai voisiko se olla ihan vain Baby, suomalaisittain Vauva? Vauva Lapseni Mun.
Synnyin Marraskuussa Moilanen.
Ehkä pitää ottaa eläinten nimet käyttöön.. Onko esim. Mirri tyttö-vai poikakissa? Olen kuullut molemmilla.. Misu, Mirri, Pepi, Puuppa
Vai voisiko se olla ihan vain Baby, suomalaisittain Vauva? Vauva Lapseni Mun.
Synnyin Marraskuussa Moilanen.
Suomi pitäisi jotenkin järkevästi jakaa kahteen osaan. Molemmissa saisi vierailla, mutta vain toisessa juteltaisiin näitä älyttömyyksiä eli suomeksi; suvakkivihervassarit toiselle ja normaalit ihmiset toiselle puolelle. Saa valita itse.
Aletaan laittamaan numerojärjestyksessä. Toinen nimi (tai numero siis) olisi se, monesko perheenjäsen on ja sukunimi tietenkin monesko suvussa on. Ei olisi edes kaimoja enää!!
On niin hupaisaa kuinka vähänkään vanhemmat ihmiset kokevat kaikki muutokset yhteiskunnassa niin vaikeaksi käsitellä ja ymmärtää. Lapsille tämä sukupuoliasiakaan ei ole mitenkään hankala. Onneksi en ole itse niin tantta, etten mukaudu yhteiskunnan mukana.
Miehiä taitaa haitata sukupuolineutraalius enemmän, koska tyttöjä on voitu kollektiivisesti aliarvioida tähän asti.
käpy, kukka, tavi, enne, lumme, kauna
Huoh, miksi ei voi antaa normaalia nimeä? Nimi on tärkeä asia ja nimenperusteella tiedämme yleensä heti onko joku mies vai nainen vaikkemme olisi kyseistä ihmistä nähnytkään. Ajattele vähän kun lapsesi on isompi niin onko se välttämättä kivaa jos poikaa luullaan nimen perusteeella tytöksi tai päinvastoin? Noin voi käydä jos nimi on sellainen ettei se tee selväksi sukupuolta. Vanhemmat toki valitsevat nimen josta pitävät, mutta vähän pitää miettiä sitä lastakin joka sen nimen sitten kantaa:(