Eikä yrittäjiä hävetä?
Pyytävät muilta samasta tuotteesta korkeampaa hinta mitä joutuivat itse maksamaan siitä? Miten kukaan kehtaa?
Kommentit (51)
Yrittäjyys ei ole hyväntekeväisyyttä. Palkat ja vuokrat on maksettava. Kuluttajalla on oikeus ostaa tuote mistä haluaa. Samalla voisi kysyä, miten tuotteen valmistaja kehtaa pyytää tuotteesta korkeamman hinnan kuin mitä valmistus on maksanut...
Vierailija kirjoitti:
Samalla voisi kysyä, miten tuotteen valmistaja kehtaa pyytää tuotteesta korkeamman hinnan kuin mitä valmistus on maksanut...
Ahneutta joka tasolla. Ei se tee yrittäjän ahneudesta parempaa.
Miksi hävettäisi, sillä todennäköisesti syy siihen, että saavat ostettua halvemmalla jotain on pelkästään isoissa ostovolyymeissa.
Vierailija kirjoitti:
Samalla voisi kysyä, miten tuotteen valmistaja kehtaa pyytää tuotteesta korkeamman hinnan kuin mitä valmistus on maksanut...
Yrittäjä kai se valmistajakin on, eli niinhän oikeastaan kysyttiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Pyytävät muilta samasta tuotteesta korkeampaa hinta mitä joutuivat itse maksamaan siitä? Miten kukaan kehtaa?
Öh... miten sinä kuvittelit yrittäjyyden aikaisemmin toimivan? Tasavaihdannalla?
Yhtä asiaa Suomessa ei kannata kadehtia, ja se on yrittäjä. Omistajat on sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät, että ei yhteiskunta pyörisi ilman yritysten maksamia veroja ja yritysten niiden tarjoamia työpaikkoja, joista taas sinä mukaan lukien voit saada elantosi, josta puolestaan maksat veroja. En tosin usko sinun olevan missään töissä.
Kaiken kaikkiaan naurettava aloitus.
Noinhan sen ns. markkinataloudessa pitäisi mennä. Mutta totuus tämän päivän Suomessa on se, että niistä verorahoista melkoinen siivu menee kaikenmaailman ns. yritystukiin eli sieltäkin suunnasta ne samaiset yrittäjät ovat ahnehtimassa, ja sitten tietenkin pitää saada ammattitaitoinen työvoima, jonka koulutukseen yrittäjät eivät osallistu, vaan verorahoilla sekin on kustannettu. Ei Suomessa taida todellisia yrittäjiä juurikaan olla.
Ei kai kukaan voi olla noin katkera yrittäjille. Itse olen ainakin kiitollinen jokaiselle yrittäjälle, joka työllistää ihmisiä. Lisäksi ihannoin myös yrittäjien rohkeutta.
Ja tottakai pyytävät enemmän kuin hankintahinnan, onhan yritys tehnyt ylipäätään mahdolliseksi sinun saada tuote. Ethän sinäkään töitä ilman palkkaa tee vai miten on?
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjyys ei ole hyväntekeväisyyttä. Palkat ja vuokrat on maksettava. Kuluttajalla on oikeus ostaa tuote mistä haluaa. Samalla voisi kysyä, miten tuotteen valmistaja kehtaa pyytää tuotteesta korkeamman hinnan kuin mitä valmistus on maksanut...
niin tai miten AP kehtaa pyytää enemmän rahaa työnantajaltaan kuin hän on käyttänyt töihin tulemiseksi.
Muista, että suurin osa yrittäjistä ansaitsee vähemmän kuin työttömät
Vierailija kirjoitti:
Korjaan, "osa yrittäjistä ansaitsee vähemmän kuin työttömät saavat astikkeetta. Työttömät eivät ansaitse.
Ap on oikea valopää :D mistä näitä sikiää!
Oikeen v*tuttaa ap:n kaltaiset, kun seurannut miehen yrittäjyyden eri vaiheita. Ei ole helppoa ei. Hiljaisempi kausi niin oma palkka jäihin ja töitä välillä kellon ympäri. Silti hän on onnistunut tarjoamaan kymmenille ihmisille työpaikkoja viimeisen 20 vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ahneet tarkoitusperät ratkaisee, ei lopputulos.
Olisiko ap parempi, että tämä yrittäjä siis ei työllistäisi itse itseään ja olisi kanssasi sossun luukulla?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ap parempi, että tämä yrittäjä siis ei työllistäisi itse itseään ja olisi kanssasi sossun luukulla?
Tee se siten, ettet varasta muiden työpanoksesta omiin taskuihisi.
Olen aina ihmeissäni, kun törmään alottajan tapaiseen suhtautumiseen yrittäjiä kohtaan ja näitä on Suomessa paljon. Eivätkö nämä ihmiset kateudeltaan ymmärrä alkuunkaan yritysten tuomaa yhteiskunnallista hyötyä...?
Ajattelitko ap valtion työllistävän koko Suomen kansan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee se siten, ettet varasta muiden työpanoksesta omiin taskuihisi.
Tasan jokainen voi itse lähteä yrittäjäksi, jos tähän on kerta rahkeita.
Yrittäjyys ei sinällänsä haittaa, mutta monien yrittäjien tekopyhyys ja suoranaisen sokeus omalle erinomaisuudelle huvittaa. Ollaan vittu niin hyväntekijää, yhteiskunnan tukipilaria, ihan hyvää hyvyyttään otetaan porukkaa töihin, vaikka varaa ei olisi ja itse tietenkin ollaan uhreja, kärsijöitä. Nekin, joiden firmat ovat persenettoja ja pysyvät pystyssä vain tukien varassa. Ja ihan oikeasti luullaan, että on yrittäjyys mahdollistaa tämän kaiken, vaikka oikeasti se menee niin päin, että valtion selkäranka on ne miljoonat työssäkäyvät ihmiset. Työtä olisi ilman yrittäjiäkin, mutta ilman työntekijöitä ei olisi yrittäjiä.
Ja ei, en ole kommari.
Kai ymmärrät, että ei yhteiskunta pyörisi ilman yritysten maksamia veroja ja yritysten niiden tarjoamia työpaikkoja, joista taas sinä mukaan lukien voit saada elantosi, josta puolestaan maksat veroja. En tosin usko sinun olevan missään töissä.
Kaiken kaikkiaan naurettava aloitus.