Eikä yrittäjiä hävetä?
Pyytävät muilta samasta tuotteesta korkeampaa hinta mitä joutuivat itse maksamaan siitä? Miten kukaan kehtaa?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjyys ei sinällänsä haittaa, mutta monien yrittäjien tekopyhyys ja suoranaisen sokeus omalle erinomaisuudelle huvittaa. Ollaan vittu niin hyväntekijää, yhteiskunnan tukipilaria, ihan hyvää hyvyyttään otetaan porukkaa töihin, vaikka varaa ei olisi ja itse tietenkin ollaan uhreja, kärsijöitä. Nekin, joiden firmat ovat persenettoja ja pysyvät pystyssä vain tukien varassa. Ja ihan oikeasti luullaan, että on yrittäjyys mahdollistaa tämän kaiken, vaikka oikeasti se menee niin päin, että valtion selkäranka on ne miljoonat työssäkäyvät ihmiset. Työtä olisi ilman yrittäjiäkin, mutta ilman työntekijöitä ei olisi yrittäjiä.
Ja ei, en ole kommari.
Et sitten yhtään miettinyt, että missäs ne miljoonat työssäkäyvät ihmiset ovat sitten töissä?
Työ syntyy tarpeesta ja kysynnästä, ei yrittäjyydestä. Töitä olisi ilman yrittäjiäkin.
Mitä paremmat katteet, sitä paremmin yritys voi tehdä voittoa ja kasvaa -> palkata enemmän ihmisiä & maksaa enemmän veroja,
joten aloittajalle tiedoksi, että ei kyllä varmasti hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjyys ei sinällänsä haittaa, mutta monien yrittäjien tekopyhyys ja suoranaisen sokeus omalle erinomaisuudelle huvittaa. Ollaan vittu niin hyväntekijää, yhteiskunnan tukipilaria, ihan hyvää hyvyyttään otetaan porukkaa töihin, vaikka varaa ei olisi ja itse tietenkin ollaan uhreja, kärsijöitä. Nekin, joiden firmat ovat persenettoja ja pysyvät pystyssä vain tukien varassa. Ja ihan oikeasti luullaan, että on yrittäjyys mahdollistaa tämän kaiken, vaikka oikeasti se menee niin päin, että valtion selkäranka on ne miljoonat työssäkäyvät ihmiset. Työtä olisi ilman yrittäjiäkin, mutta ilman työntekijöitä ei olisi yrittäjiä.
Ja ei, en ole kommari.
Et sitten yhtään miettinyt, että missäs ne miljoonat työssäkäyvät ihmiset ovat sitten töissä?
Työ syntyy tarpeesta ja kysynnästä, ei yrittäjyydestä. Töitä olisi ilman yrittäjiäkin.
Ai kaikki olis valtiolla töissä vai:) ei juma mikä ääliö!!
Selvä röllihän tämä on. Ei kukaan kirjoitustaitoinen oikeasti voi olla niin kujalla, ettei tajua käsitettä yrittäjän riski tai ymmärrä edes alkeita yritystaloudesta.
Aloittaja ei tuntunut ajattelevan asiaa kovinkaan pitkälle. Onhan se nyt ahneutta yrittää saada omasta työstä edes jonkinlainen korvaus.
Todellakin yrittäjänä vedän jokaisen tukipennin jos niitä on saatavilla.
Kovalla työllä olen kerännyt rahani, veroja maksettu joka pennistä. Voittoa tehdään pk-yrityksessä vain omalla selkänahalla. Sitten saan työstäni palkaksi kateelliset sukulaiset ja nämä aloittajat, jotka luulevat yrittäjän olevan jokin huijari.
Yrittäjiä on tässä maassa vähän, koska harva on valmis tekemään enempää kuin 37,5h/vk ja itseensä uskominen on vieras käsite suomalaisessa.
Yrittäjyydessä parasta on se, että kun teet työsi hyvin ja kunnioitat asiakastasi, työsi palkitaan ja raha löytää sinne minne se kuuluu; ahkeran taskuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ei, en ole kommari.
Ai kaikki olis valtiolla töissä vai:) ei juma mikä ääliö!!
En vastusta sitä, että ollaan yksityisellä töissä. Mutta kyllä töitä olisi yhtä lailla ilman yksityistäkin puolta. Kyse on vaan miten siihen tarpeeseen ja kysyntään vastataan, mutta sinällänsä se on olemassa joka tapauksessa.
Mun mies on myös pienyrittäjä ja voin sanoa, että mistään hinnasta en vaihtaisi paikkoja sen kanssa!! Kyllä vieraalla töissäkäynti on ihan eri planeetalta, niin paljon helpompaa ja huolettomampaa. Ja saa myös olla välillä lomalla, toisin kuin yrittäjä. EI kannata myöskään kadehtia yrittäjän vaimoa, kelle luulet sen paineet kotona purkavan? Aivan. Vaihtaisin ison talomme pienempään, jos saisin tilalle vähän rennomman miehen, joka ehtii myös nauttia työnsä tuloksista ja yhteisestä ajasta. Sitä aikaa ei vaan koskaan ole.
Kaupan alalla olen tehnyt tulosta tänä vuonna n.90.000e. Josta maksan 20% veroja, eikä haittaa yhtään.
Palkkoja maksan 20.000e kuukaudessa, 8 ihmiselle. Lisäksi maksan vielä kaikki työnantajakulut eli heidän eläkkeet yms."tellit ja lellit"
Koen olevani tärkeä ja arvostan tekemääni työtä ja mahtavia työntekijöitäni.
Yhteistyössä on voimaa. On hienoa saada vaikuttaa jokaiseen päivään, tavata asiakkaita ja nähdä heidän palaavan meille aina uudestaan.
Turha yrittäjiä on syyttää, tämä on vain yksi tapa tehdä töitä. Rahaa jää enemmän tilille kuin työntekijällä, mutta paineita on paljon.
Alkakaa yrittäjiksi ja kommentoikaa sitten
Vierailija kirjoitti:
Todellakin yrittäjänä vedän jokaisen tukipennin jos niitä on saatavilla.
Kovalla työllä olen kerännyt rahani, veroja maksettu joka pennistä. Voittoa tehdään pk-yrityksessä vain omalla selkänahalla. Sitten saan työstäni palkaksi kateelliset sukulaiset ja nämä aloittajat, jotka luulevat yrittäjän olevan jokin huijari.
Yrittäjiä on tässä maassa vähän, koska harva on valmis tekemään enempää kuin 37,5h/vk ja itseensä uskominen on vieras käsite suomalaisessa.
Yrittäjyydessä parasta on se, että kun teet työsi hyvin ja kunnioitat asiakastasi, työsi palkitaan ja raha löytää sinne minne se kuuluu; ahkeran taskuun.
Taas nähdään kuinka porukka tätäkin alapeukuttaa. Pitäisi olla joku laupias samarialainen ja kieltäytyä ottamasta tukia vastaan ihan kuin nää alapeukuttajat itsekin tekisivät, not! :D
Ap, paranna maailma ja ryhdy itse myymään tavaraa samalla hinnalla kuin millä ostat sen. Hanki vain ilmainen toimitila, ilmainen sähkö ja ilmainen työntekijä, helppoa ja niin korkeamoraalista.
Olihan tämä ap:n juttu vitsi olihan???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ei, en ole kommari.
Mutta ei olis palkanmaksajia, neropatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ei, en ole kommari.
Mutta ei olis palkanmaksajia, neropatti.
Eihän yrittäjät enää palkkaa haluaa maksaa. Ne haluaa ilmaista työvoimaa, minkä maksaa valtio.
Osta muualta sitten jos ei kelpaa. Minä vain tarjoan oman tuotteeni teille.
Ei helvetti, onko täällä tosiaan näinkin tyhmää porukka!!!
Osalla (todellista wt-porukkaa) ei tunnu olevan harmaata aavistusta, mitä yrittäjyys on.
Vierailija kirjoitti:
Osalla (todellista wt-porukkaa) ei tunnu olevan harmaata aavistusta, mitä yrittäjyys on.
Ahnetta, itsekästä oman edun tavoittelua muita hyväksikäyttäen. Tarviiko muuta tietää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahnetta, itsekästä oman edun tavoittelua muita hyväksikäyttäen. Tarviiko muuta tietää?
Ahaa no millä tavoin palkansaaja on sitten parempi ihminen ja ajattelee muita? Fakta nyt vain on, että yrittäjät työllistävät ihmisiä.