Hoitajien pakkorokotukset puhututtavat
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Rokote ei siis anna 100% suojaa koska ei pystytä ennustamaan mitä viruksia on milloinkin liikkeellä. Tämän vuoksi vastustan pakkorokotuksia influenssan kohdalla.
Tuolla idioottilogiikalla vastustat myös turvavöitä ja pyöräilykypäriä, koska nekään eivät anna 100 % suojaa.
Ja tosiaan jos hoitajilta vaaditaan pakkorokotuksia tulisi niitä vaatia myös fysiotetapeuteilta, labrahoitajilta, potilaskuljettajilta, laitosapulaisilta ym. sairaalassa työskenteleviltä ja potilaiden kanssa tekemisissä olevilta henkilöiltä.
Kansalaisaloitetta kehiin vain, jotta saadaan näillekin siis.
Vierailija kirjoitti:
Siinä se pöpö nujertuu kun kaikki ihmiset rokotellaan.
Tai sit pidetään joka vuosi "naamariviikko". Jokaisen suomalaisen pitäisi käyttää viikon ajan hengityssuojaa. Katkaisee influenssan leviämisen kokonaan hetkeksi ja antaa sairaille aikaa parantua, ja viikon jälkeen meillä ei olekaan enää muita tartunnanlähteitä kuin ulkomaat. Eikä ulkomaitakaan itseasiassa, jos jokaista matkailijaa vaadittaisiin myös naamaria käyttämään.
Tuon viikon aikana ei myöskään saisi koskea naamaansa eikä syödä käsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkefirmat kiittää. On myös todettu, että monesti influenssarokotus ei edes sen kummemmin suojaa ja jotkut sairastuvat siitä huolimatta.
Itse en rokottaisi tiseäni....siis vuoden välein pitäisi pistää kemikaaleja suoraan suoneen.
Ymmärrän kyllä jäykkäkouristus ym. muut oikeasti vaarallisten tautien rokotteet.
Ketkä ovat todenneet? Missä? Anna liuta linkkejä tai suksi kuuseen. Se että joku tyyppi kirjoittaa netissä mielipiteensä faktana ei tarkoita yhtään mitään.
Rokotteiden vastustajia yhdistää raivokas varmuus siitä että on ehdottoman oikeassa. Ja kun kysyy perusteita, saa korkeintaa jonkun linkin johonkin juutuupi-sönkötykseen jossa joku hiippari horisee sekavia.
Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi
Ääliö.
Alkuperäinen viesti poistuu, mutta sinun lainaamanasi säilyy näkyvissää
Äly hoi älä jätä...
Miten työnantaja varmistaa, että henkilökunta on ottanut rokotteen?
Eikös se potilastietojen katsominen ole laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten potilaat on tähän mennessä selvinneet hengissä, kun rokottaminen ei ole ollut pakollista?
Mistä sä olet päätellyt, että ovat selvinneet hengissä? Pahimpina vuosina saattaa kuolla yli tuhat suomalaista influenssaan.
Aivan varmasti, mutta kyllä ne esim. teholle suoraan kotoa tulevat, eli henkilökunta ei ole tartuttanut.
Jos hoitaja on hihhuloinnin takia valmis vaarantamaan potilaat, miksi edes on hoitajana?
Sairastakaapa kerran kunnolla influenssa, nii itkette sen piikin perään. Pari vuotta sitten koko viisihenkinen perhe sairastuttiin, minä ja keskimmäisemme, joka oli silloin 3-vuotias, jouduttiin ihan sairaalaan hoitoon laryngiitin takia, joka siis tuli influenssan oireena. Itse olin kolmisen viikkoa aivan poissa pelistä ja senkin jälkeen meni vielä muutama viikko, et uskalsin esim liikuntaa harrastaa. Onneksi olin kotiäiti ja sain olla kotona. 40 astetta kuumetta oli viikon verran ja helvetinmoiset pää-ja lihassäryt.
Hyvin ymmärrän, että tohon tautiin saattaa heikompi kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Lääkefirmat kiittää. On myös todettu, että monesti influenssarokotus ei edes sen kummemmin suojaa ja jotkut sairastuvat siitä huolimatta.
Itse en rokottaisi tiseäni....siis vuoden välein pitäisi pistää kemikaaleja suoraan suoneen.
Ymmärrän kyllä jäykkäkouristus ym. muut oikeasti vaarallisten tautien rokotteet.
Influenssarokotusta suositellaan kyllä niille, joille influenssa (se ei ole se normaali kausiflunssa) voi oikeasti olla vaarallinen, eli esimerkiksi vanhuksille. Sekä tietysti niille jotka paljon ovat heidän kanssaan työssä tekemisissä.
antakoonpotkut kirjoitti:
Onhan niitä muitakin ammattiryhmiä, jotka toisten ihmisten kanssa tekemisissä,kuin hoitajat, eli rokotteet pakollisiksi kaikille.
Rokote voi kuitenkin olla ihan hyvä asia, pakottaminen ei ole.
Hoitajat vain ovat niitä jotka ovat yleensä tekemisissä ihmisten kanssa, joilla on heikentynyt immuunivaste.
Palstan hoitajat haluavat tappaa potilaansa? Ei ihme että Suomen ainoa vahvistettu sarjamurhaaja on sairaanhoitaja...
Kuinkahan moni on todistetusti saanut influenssan nimenomaan hoitajalta.
Varmaan yhtä moni kuin on todistetusti saanut keuhkosyövän tupakoinnista. Eli täysi nolla.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en rokota tisejäni.
Rokotetta ei laiteta suoneen.
Lopetetaan koko terveydenhuolto, niin ei varmasti virtaa rahaa lääkefirmoille eikä hoitajienkaan tarvitse rokotuttaa ketään.
Vierailija kirjoitti:
Sairastakaapa kerran kunnolla influenssa, nii itkette sen piikin perään. Pari vuotta sitten koko viisihenkinen perhe sairastuttiin, minä ja keskimmäisemme, joka oli silloin 3-vuotias, jouduttiin ihan sairaalaan hoitoon laryngiitin takia, joka siis tuli influenssan oireena. Itse olin kolmisen viikkoa aivan poissa pelistä ja senkin jälkeen meni vielä muutama viikko, et uskalsin esim liikuntaa harrastaa. Onneksi olin kotiäiti ja sain olla kotona. 40 astetta kuumetta oli viikon verran ja helvetinmoiset pää-ja lihassäryt.
Koettu on. Aivan kaamea tauti lihassärkyineen. Vaikka rokotus suojaisi 30 - 50% varmuudella otan ja olen ottanut.
Miten rokotusvastaiset matkustavat maihin joissa voi saada kaikenlaisia vakavia tauteja. Ilman mitään rokotuksia?
Kysyn vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koettu on. Aivan kaamea tauti lihassärkyineen. Vaikka rokotus suojaisi 30 - 50% varmuudella otan ja olen ottanut.
Miten rokotusvastaiset matkustavat maihin joissa voi saada kaikenlaisia vakavia tauteja. Ilman mitään rokotuksia?
Kysyn vaan.
2 kertaa olen sairastanut influenssan ja silti en ota rokotusta influenssaa vastaan. Perusrokotukset olen saanut. Ulkomailla pitää muistaa terve järki ja miettiä mitä syö ja missä käsiään uittaa.
Jos potilaalla on sairastuessa hengenvaara, ottakoon itse rokotteen. Jos hoitajien on se otettava, osaston ovelle on laitettava joku tarkastamaan kaikkien vietailevien omaisten rokotukset ja jos ei ole rokotusta, ei pääsisi sisään. Minulla on autoimmuuniurtikaria ja en todellakaan halua ottaa riskiä, että ihoni on paukamilla ja kutiava ennalta tietämättömän ajan. Siis en tosiaan tarkoita mitään pientä kutinaa. Kuka maksaa voiteet ja lääkkeet? Ei ainakaan työnantaja.
Vierailija kirjoitti:
Jos hoitajien on se otettava, osaston ovelle on laitettava joku tarkastamaan kaikkien vietailevien omaisten rokotukset ja jos ei ole rokotusta, ei pääsisi sisään.
Erittäin hyvä pointti.
Potilas on usein potilas nimenomaan sen takia, että sillä on jo jotain sairautta. Monilla sairauksilla puolestaan on heikentävä vaikutus immuunijärjestelmään. Rokotukset auttavat nimenomaan ihmisen oman immuunijärjestelmän kautta, joten jos se immuunijärjestelmä ei pelaa hyvin, niin ei se rokotuskaan silloin jeesaa. Silloin täytyy lähinnä toivoa, ettei joku muu tule sen influenssan kanssa sun luokse.