Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset ihannoivat käsilaukkuja?

LopunajanKasvis
15.11.2017 |

mikä niissä käsilaukuissa on niin ihanaa? eikö reppu kelpaisi

ja korkokengät, miksei lenkkarit?

hameen ymmärrän

https://www.stara.fi/2017/11/14/kultainen-wc-pontto-paallystettiin-loui…

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät ihannoi käsilaukkuja, vaan niin tekee muutama bloggari. Jonkinlaista laukkua nainen usein nyt vain sattuu tarvitsemaan.

Olen nainen ja en ymmärrä tuota tummennettua kohtaa... 

En minä tarvitse laukkua kuin tosi tosi harvoin. Laitan avaimet ja lompakon joko housujen taskuihin tai takin taskuihin, muuta kun en tarvitse kodin ulkopuolella. Joskus kesäisin on ollut pikkunen olkalaukku (ainut laukkuni), jos on tarvinnut ottaa jotain ylimääräistä mukaan, mutta noin muuten tarvitsemani tavarat mahtuvat vaatteiden taskuihin.

Vierailija
22/36 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsilaukku voi toimia myös pelkkänä asusteena. Ei aina tarvitse olla käytännöllista merkitystä.

Vyölaukku taas on karmea loukkaus ihmisyttä vastaan, sille ei löydy minkäänlaista oikeutusta (tästä asiasta en suostu edes keskustelemaan)!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät ihannoi käsilaukkuja, vaan niin tekee muutama bloggari. Jonkinlaista laukkua nainen usein nyt vain sattuu tarvitsemaan.

En minä tarvitse laukkua kuin tosi tosi harvoin. Laitan avaimet ja lompakon joko housujen taskuihin tai takin taskuihin, muuta kun en tarvitse kodin ulkopuolella. Joskus kesäisin on ollut pikkunen olkalaukku (ainut laukkuni), jos on tarvinnut ottaa jotain ylimääräistä mukaan, mutta noin muuten tarvitsemani tavarat mahtuvat vaatteiden taskuihin.

Huomasitko sanan "usein"? Usein ihmiset kuljettavat kodin ulkopuolella muutakin kuin avaimia ja lompakkoa. Kuten jo aiemmin todettu, naisten vaatteissa harvoin on kovin isoja taskuja tai taskuja ollenkaan. Se että sinulla on taskulliset vaatteet etkä tarvitse muuta kuin avaimet ja lompakon tarkoittaa vain sitä että et ole kuin useimmat. Vaikea kuvitella vaikka opiskelijaa joka tarvitsee koululla vain avaimet ja lompakon. 

Vierailija
24/36 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, omistan yhden käsilaukun ja sekin on lojunut vaatehuoneen perillä vuosikaudet.

N41

Vierailija
25/36 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nainen välttämättä tarvitse käsilaukkua, eihän miehetkään sitä mihinkään tarvitse...paitsi venäläismiehet.

Vierailija
26/36 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska heillä on kivespussikateus.

Vierailija
27/36 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri kokoiset laukut eri tilaisuuksiin. Pieni olkalaukku kun tarvitsee vain välttämättömät; avaimet, lompakon, puhelimen. Isompi kun tarvetta vesipullolle, läppärille ja muille suuremmille tarvikkeille. Weekend-bag lyhyelle reissulle tai salille. Simppeliä.

Merkkilaukkuja taas itse ihannoin koska pidän niitä kauniina, laadukkaina, omaan tyyliini sopivina. Se tuo arkeeni luksusta. Miksi se häiritsee ketään muuta montako sataa haluan omaan tyyliini panostaa, ei minuakaan häiritse kenenkään muun muovinen 20e laukku. :-)

Vierailija
28/36 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yleensä mukana noiden lisäksi puhelin, nenäliinoja, särkylääkettä, huulirasva, kauppakassi, kynä, kesällä aurinkolasit ja sateella sateenvarjo. Joskus myös kamera, kirja tai esim. neule. Aika isot taskut saisi olla, etenkin kun tykkään käyttää mekkoja ja hameita.

Vierailija
29/36 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä miksi ihmisillä on erilaisia takkeja tai erilaisia kenkiä. On talvitakki ja kesätakki. On saappaat ja on lenkkarit.

Yhden kassin taktiikka ei vain ole käytännöllinen. Juhlaleninki ja reppu selässä on sekä epäkäytännöllinen että ruma. Heilutko siellä tanssilattialla kumoten toisia repullasi? Tai päinvastoin töihin mennessä on pikkujuhlalaukkuun melkoisen haastavaa tunkea läppäri ja eväät.

Vierailija
30/36 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä en ymmärrä naisia jotka eivät tarvitse mitään mukanaan. Tosin tapaamillani sellaisilla on aina ollut tosi isot taskut täynnä tavaraa. Itse en halua valita vaatteitani taskujen koon ja määrän ehdoilla, joten kassi on helpompi.

Vierailija
31/36 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei vaadi vaatteisiinsa taskuja.

Vierailija
32/36 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha taas joidenkin paris hiltonin tapaisten turhis-kotkojen perusteella niputtaa kaikkia naisia samaan kategoriaan. Varsinkaan Suomessa. Eiköhän käsilaukut ole enemmän sellaisten naisten pakkomielle, jotka toimivat itse käsiveskoina rikkaille namusedille.

Suomalaisella naisella on yleensä mukana vain kassi, sekin enimmäkseen muovikassi jossa on ruokaa. Kuten suomalaisilla miehilläkin. 

Vierailija
33/36 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kulkee avaimet ja puhelin taskussa, ei ole tarvetta käsilaukkuun.

kuka edes kehtaa kulkea sellasen kanssa, muuta kuin joku barbieta leikkivä hupakko.

Vierailija
34/36 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän reppua, hameenkin kanssa. Onhan ne jotkut laukut kauniita, mutta en maksaisi itseäni kipeäksi jonkun pussukan takia. Reppu on siksikin hyvä, että paino jakautuu tasaisesti molemmille puolille ja hartiat pysyy tasapainossa. Korkkarit on myös kauniita, mutta en osaa niillä kävellä. Mielestäni olen kuitenkin ihan naisellinen ilman käsilaukkuja ja korkoja.

Vierailija
35/36 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä paljon naisia, jotka eivät tarvitse koskaan mukaansa mitään muuta kuin pankkikortin ja puhelimen. Minäkin noilla usein pärjään, mutta kyllä aika paljon on sellaisia tilanteita, joissa on pakollista kantaa mukana nenäliinoja, tamponeja, hanskoja, avaimia, särkylääkettä ja joskusehkä jotain pientä evästä tai pieniä ostoksia. 

Vierailija
36/36 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800-luvun aatelisnaisilla ei ollut käsilaukkua, koska heillä oli seuraneiti joka huolehti tavaroiden kantamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi