Nuorehkolla siraanhoitajalla törkeä pakkelikerros naamassa työaikana
Liian tummaa meikkivoidetta iso läjä naamassa, paksut tummanruskeat piirretyt/maalatut, hitto en tiedä edes mitä sanaa käyttäisi, kulma"karvat", hämähäkkiripset, herraties mitä muuta miljoonaa eri tuotetta naamassa... Niin ja vitusti hajuvettä. Tällaista näin vieraillessani eräällä osastolla. Mietin vaan että miten kehtaa? Eikö tuollaiseen ollenkaan puututa jo esimiestasolla? Nainen näytti ihan klovnilta. Ei anna ammattimaista kuvaa, ei todellakaan.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Todella outoa jos hoitajat saa käyttää hajuvettä. Mä olen sihteeri enkä työskentele lähelläkään potilaita eikä me saada käyttää hajuvettä. Heti tulee valitukset jos vähääkään on hajuvettä.
Kun olin siivooja, deodorantistani valitettiin. Siivosin toimistoja. Ei ollut edes spraydödöä.
Te ootte kaikki vaan kateellisia mulle!!!
Ap
Onneksi on päästy eroon siitä, mitä se oli, kun valmistuin 80-luvun taitteessa. Hoitajalla piti tukkakin olla määrätynlailla siisti ja meikkiä ei saanut olla ja tiukka, valkoinen mekko päällä piti kyykistellä valkoiset sukkahousut jalassa.
On kiva nähdä nuoria, kun ovat paljon rennomman näköisiä, kuin me nuorina hoitajina. Ne ulkonäkövaatimukset harmitti vapaallakin, kun piti muokata ulkonäköään hoitajamaisen näköiseksi.
Jos hommansa osaa, niin ihan sama, mitkä pakkelit naamassa työkaverilla.
Täh? Siis eikö sairaanhoitaja voi olla hyvä sairaanhoitaja jos hänen tyyliinsä kuuluu vahva meikki?! Hei ihmiset on erilaisia! Siellä töissä ollaan tekemässä TÖITÄ, ja henkilön ulkonäkö ei liity pätkääkään työntekoon!!
Oikein tarkkaan kun katsoin, niin sillä sutturalla taisi olla saatananpalvontakorukin kaulassa!
Ap
Kun valmistuin vuonna 1999, oli lävistykset, tatuoinnit, kynsilakka, hajuvesi, sormukset (yksi sileä sormus vasemmassa nimettömässä sallittiin, ei siis mitään kiviäkään) kiellettyjä.
Tämän vuoksi hämmästyin kun itse jouduin osastolle ja näitä kaikkia näki hoitajilla. Tatuoinnit saattoivat olla koko käsivarren kokoisia. Kyllä ihmettelin.
Itse työskentelin ennen sairastumistani työpaikassa, missä näitä yllä mainittuja ei kenelläkään ollut. Milloin näistä on tullut sallittuja?
Vierailija kirjoitti:
Voimakas meikki ei ole minkäänlainen hygieniariski eikä muu haitta käytännön työlle. Eikä ole tapana rajoittaa ihmisiä muuta kuin jos työ oikeasti vaatii. Jokainen saa näyttää miltä haluaa meikin ja hiusten puolesta.
Ai ei ole hygieniariski? Mm. elintarviketeollisuudessa työskenteleviltä on kyllä kielletty esim. ripsipidennykset juurikin hygieniasyistä..
Lastensairaalassa on klovneja lasten iloksi! :)
Käyttäköön millaisia meikkejä haluaa, mutta hajuveden käytön pitäisi olla kiellettyä sairaalassa työskenteleviltä.
Syöpäpotilaana eristyshuoneessa jouduin pyytämään, ettei yöhoitaja enää palaa huoneeseen, koska oksensin hänen käyntinsä jälkeen. Hän tuoksui todella voimakkaasti hajuvedeltä ja kamala haju jäi huoneeseen, koska ikkunaa ei saanut avata.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäköön millaisia meikkejä haluaa, mutta hajuveden käytön pitäisi olla kiellettyä sairaalassa työskenteleviltä.
Syöpäpotilaana eristyshuoneessa jouduin pyytämään, ettei yöhoitaja enää palaa huoneeseen, koska oksensin hänen käyntinsä jälkeen. Hän tuoksui todella voimakkaasti hajuvedeltä ja kamala haju jäi huoneeseen, koska ikkunaa ei saanut avata.
Itsekkäitä idiootteja löytyy myös sairaaloista työskentelevistä. Potilaatkin voisivat jättää sen partavedellä ja parfyymilla lotrauksen väliin. On kauhea haju, kun paikalla on kymmeniä parfymoituja ihmisiä pienissä suljetuissa tiloissa. Päätä särkee joka päivä.
Minusta voisi kyllä esimies puuttua. Saahan sitä meikkiä kohtuudella olla, mutta kyllä sairaanhoitajan tulisi näyttää asialliselta ja "freessiltä", ei bordellityöntekijältä, saati haista parfyymiltä.
Luulisi että parfyymit ainakin olisi kielletty, eihän ne milläänlailla kuulu terveyden ammattilaiselle, joka työskentelee sairaiden parissa, joille moiset myrkkykrääsät ei hyvää tee, kun eivät tee terveillekään.
Luulisi että hajuveden käyttö olisi sairaaloissa ym.laitoksissa kielletty, on sitä turhempiakin asioita tässä maassa kielletty, ja toi ei olisi edes turha asia. Hajuvedet on terveillekin vastenmielisiä haisteltaviksi, saati vaivaisille ja sairaille. (Samalla ne olisi tietysti kiellettyjä myös potilailta kuin henkilökunnaltakin).
Vierailija kirjoitti:
Te ootte kaikki vaan kateellisia mulle!!!
Ap
Mistä olemme kateellisia?
Meillä ainakin on hajusteiden käyttö kielletty ja hyvä niin kaikkien kannalta. Meikata kukin saa miten tykkää :) ja tietysti naamalävistykset hygieniariskin ja tapaturmariskin vuoksi kiellettyjä.
Hyvä on, on tässä vähän kateuttakin mukana. Ex-mieheni jätti minut nuoremman naisen takia (joka oli sairaanhoitaja, tosin kevyemmin ehostettu kuin tämä aloituksessa mainittu), joten suhtaudun heihin lähtökohtaisesti hieman varautuneesti.
Ap
Toivottavasti ripset ei tipahda potilaan toimenpidekohtaan.
Totta vitussa paksu pakkeli on hygieniaongelma. Meikit tarttuu ja tuhrii kaiken mikä kasvoihin osuu, mm. Kädet. Ja lisäkkeet on totta kai yksi hygieniariski lisää. Jos jossain niin sairaalassa luulisi olevan tiukat rajoitukset hygieniasyistä. Mutta kun tyyli ja yksilönvapaus.
Ps. Paksu pakkeli ei tee kauneutta mutta toki sillä voi yrittää peittää ruman naaman
Vierailija kirjoitti:
Hyvä on, on tässä vähän kateuttakin mukana. Ex-mieheni jätti minut nuoremman naisen takia (joka oli sairaanhoitaja, tosin kevyemmin ehostettu kuin tämä aloituksessa mainittu), joten suhtaudun heihin lähtökohtaisesti hieman varautuneesti.
Ap
Ap kohtasi trollaavien meikkipyttyhoitajien armeijan
Hajuvedet on mun työpaikalla kielletty, sekä sormukset ja kellot.
Tatuoinnit ja hiukset ovat henkilökunnan oma asia. Mun työpaikalla ei kukaan ole meikannut niin voimakkaasti et joku luulee pelleksi. Jos meikkaisi niin kyllä joku luultavasti sanoisi et meidän osastolla riittää vähempikin meikki, vaikka sillä ei olekaan mitään tekemistä ammattitaidon kanssa.
Läskeilläkin on monesti kauniit kasvot. Poislukien ne alimmat leuat.