Mikä antaa luvan vieraallekkin ihmisille puhua lapsien hankinnasta.
Olemme miehen kanssa tahattomasti lapseton pariskunta ja ikää jo yli 50v. Eli niitä ei tule. Olimme viikonloppuna myyntitapahtumassa, ja mieheni katseli leluautoja eräästä pöydästä. Noin 65v nainen siihen heti tokaisi, että "Lapselle siitä kotiinviemistä" ja kuinka tämä tykkäisi jne. Mies vastasi, että ei ole lapsia, ei edes kummilapsia. Niin pitihän tämän naisen alkaa sanomaan, että " Tulevalle lapselle sitten" "Eihän sitä tiedä vaikka jo ensivuonna olisi" Tässä vaiheessa minä kävelin eteenpäin itkua pidätellen. Eikö edes tämänikäisenä saa olla, ettei lapsen hankinta asiaa nosteta esille. Viimesksi kesällä joku vieras vanha nainen kysyi kassajonossa, että "j
Joko on pienokaisen sukupuoli tiedossa" ja loi kysyvän katseensa vatsaani. Ei ikinä enää narutoppia päälle.
Olen pahoillani, että olet kohdannut noin ajattelemattomia ihmisiä. Itse olen vastaavissa tilanteissa alkanut sanomaan suoraan, että emme voi saada lasta. Siinä sitten nieleskelevät ja itselle tulee tyly olo, mutta ajattelen näin ehkä säästäväni seuraavan uhrin ajattelemattomilta kommenteilta.