Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TP:t pääsiäisviikolla 15

10.04.2006 |

Tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveemme on toteutunut!

Kaikki kahden lapsen äidit pinoon!

tässä pino,jatkan kohta...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa kun pääsiäinen lähenee ja mennään Juhon kummeille yökylään ja perjantaina meen bilettämään,kyllä tekee niin hyvää tässä tilanteessa mikä on nyt meneillään ja muutenkin..

Juho heräs 6:40 syömään ja oli kakannutkin yöllä mitä ei aikoihin ole tapahtunut.

Eipä meille kummempaa,mies siis lomalla ja koitan nyt kun vielä nukkuu niin käydä koneella!!

äityliini ja Juho 4,5kk(tasan 19 viikkoa)

Vierailija
2/26 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppu meni taas aivan liian nopeasti! meillä oli vielä niin paljon tekemistä, että tuntuu ettei oltu yhtään kotona ja levätty...

eilen käytiin itäkeskuksessa markkinoilla ja tyttö tuli siellä yht' äkkiä kipeeksi. kotona oli vielä ihan kunnossa, mutta autossa matkalla sinne alkoi vaikuttamaan tosi väsyneeltä ym. tunti oltiin markkinoilla ja sieltä lähdettiin mun äidille ja mitattiin kuume tytöltä ja kipeähän se oli. nyt niklaskin vaikuttaa kuumalta, ja hiukan oli lämpö aamulla koholla, joten meillä ollaan kahden lapsen voimin kipeinä...

itsekkin olen ihan poikki, niklas heräilee öisin niin usein ja en saa unta illalla kunnolla ja herätys on kuitenkin usein vähän ennen seitsemää... kaiken lisäksi mun selkä on todella kipeä ja ihan jumissa.

no onneksi tää on lyhyt viikko, ja sitten jatkuu vielä sinne maanantaille tää pitkä viikonloppu!

viivi ja kipeät lapset!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän parempi maanantai kuin viikko sitten kun esikoinen kipeä ja itse aivan puhki... eli nyt lapset terveenä ja itsekin yllättävän pirteä vaikka yöt menee edelleen 2h unipätkissä :(

Meillä alkaa olla vähän jo rytmiä päivissä eli vauva nukkuu kahdet päiväunet, toiset sisällä (1-2h) ja toiset ulkona (2-4h), illalla mennään nukkumaan n. klo 20.30-21.30 ja aamulla herätään n. klo 8. Herätys on lähes aina samaan aikaan riippumatta monelta illalla mennään nukkumaan. Ja " yörytmi" oli esim. viime yönä seuraava: klo 20.30 hieroi silmiä joten vein omaan sänkyyn hereillä ja jäi kiltisti, heräsi 23.30 yritin tuttia mutta ei niin syötin, heräsi 02.00 tutti ei kelvannut ja taas syöttö, heräsi 04.00 tutti kelpasi, heräsi 06.00 syöttö ja siirsin meidän sänkyyn kun jokelteli ja tutti tippui koko ajan omassa sängyssä valvoi n.20 min, heräsi 08.15 ja syöttö... ja ylös sängystä!!!

ELI jonkun heräämisen vois vähentää... mutta näin pienellä (4,5kk) ei taida muu auttaa kuin aika...?!

Olen muuten huomannut, että itselläni auttaa todella paljon kun saan aamulla nukkua esim. 06.00-8.30 se on mulla todella syvää unta. Tänäkin aamuna mies heräsi esikoisen kanssa 7.00, puki ja syötti ja vei tarhaan :) Mies kyllä hoitaa esikoisen aina kun mahdollista eli viikonloppuisin aina ja viikollakin ellei kiire töihin eli ehkä parina aamuna.

Oliko muilla eilen ohjelmassa virpomista?

Meidän esikoinen kävi eilen virpomassa ekaa kertaa mummeilla ja naapureilla. Antoi hyvin meikata poskipunaa ja pisamia sekä pukea päälle vähän asusteita. Ja oli niin liikkiksennäköinen :)

Ja tänään kävin poliisiasemalla anomassa vauvalle passia Tallinnan matkaa varten :)

Paljon taas asiaa! Hauskaa viikkoa!

Vierailija
4/26 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä virvotaan vasta nyt pääsiäislauantaina,esikoinen ei ole vielä koskaan virponut,nyt voisi muuten mutta tullaan kotiin vasta lauantaina ja ei sitten enää ehdi/jaksa mutta koitan ensi vuonna koittaa sitä.

Vierailija
5/26 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuorempi sai ekaa kertaa soseit tänää, peruna maistu ihan hyvin... Jotenki tuki sellane olo et nyt tarvii aloittaa ja poikahan söi 2 teelusikallista!!!

Meillä mies iltavuoros ja aamupäivän kyseli moottoripyörä juttui ja mä sain uuden puhelimen vastineeks ku lupauduin kustantaa kortin syndelahjaks...

mut pitää mennä... taas kerran...

Vierailija
6/26 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin vastaan joeelan kyselyyn virpomisesta: meillä ei tänä vuonna virvotu, oli muuta ohjelmaa sunnuntaina niin paljon + tyttö tuli kipeeksi.

käytiin äsken lasten kanssa lääkärissä... SALDO: niklaksella eka korvatulehdus, tytöllä kai kurkunpään tulehdus, johon ei lääkettä. jos pahenee niin takaisin lääkäriin, voi joutua sitten tiputukseen.. tyttö ei ole syönyt tänään MITÄÄN ja itkee vaan kun kurkku niin kipeä.. onneksi mies on huomisen töistä pois!!

itsekkin oon ihan poikki... vietettiin sairaalassa 3 tuntia, kun odoteltiin tuloksia kokeista jne. tytöltä otettiin verikoe ja nielusta näyte (kamalaa hommaa... tyttö pelkää jo niin paljon jos tulee vähän punertava naarmu käteenkin...). mutta onneksi selvittiin ja sitten täytyi käydä kaupan kautta ostamassa lapsille " palkinnot" kun olivat niin reippaita! tyttö sai hienon tuhkimo barbin ja unohti jopa hetkeksi kokemansa vääryydet, nyt nukkuu kiltisti meidän makkarin lattialla patjalla =)

no itsekkin taidan painua kohta nukkumaan!

viivi

Vierailija
7/26 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautisetkin taisivat alkaa samaan syssyyn... lauantaista asti on vuotanut, voi tätä naiseuden ihanuutta! toivon ettei tule pitkään aikaan uudestaan...

Vierailija
8/26 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin pikaisesti kurkkaamaan kuulumisia ennen nukkumaan menoa. Esikoinen parantunut meillä kuumeestaan, mutta nyt pienemmällä kuumetta:( Ei onneksi ole noussut niin korkeaksi kuin esikoisella. Tänään mittasin 38.8.

Siis mä olen tällä hetkellä NIIIIIN kypsä. Esikoisella nyt joku kauhee vaihe menossa. kiljuu ja huutaa joka asiaan ja vastsustaa kaikkea! Olen väsynyt huonosti nukutusta viime viikosta vieläkin ja pinna todella kireellä. Ja kun sillä ei ole edes mitään järkevää syytä aina huutaa, vaan alkaa vaan kiukutteleen. En tiedä mitä tää oikein on. Ainakin olen alkanut epäileen taitojani kasvattajan.

Toivottavasti viikko paranee loppua kohden.

Minsku

Vierailija
9/26 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viivi_: meidän tytöllä oli ihan sama tauti viime viikolla. Alkoi yhtä äkkiä niin, että tuli käheä ääni ja kuumetta, jota onneksi kesti vain 2 päivää. Mekin käytiin lääkärissä vasta torstaina kun ei parantunut ollenkaan, tosin oli kait se kurkunpäätulehdus, joka viirus ja lääkkeet ei auta :( Annettiin kuumelääkettä ja yskänlääketta, jotka toivat edes pientä helpotusta. Tyttö oli niin surkeana ja sanoi, että " suu on kipeä" ...

Voimia ja jaksamista***

Voimia myös Minskulle kasvattajana :) Muakin niin harmittaa kun joka päivä hermostun esikoiselle jostain...

Mut NYT nukkumaan.

Vierailija
10/26 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sössöti söö=)

Toi ei meinannut vauvan kieltä vaan sitä että mun poski ja kieli on niin puutuneet.Paikkasivat hamppilääkärissä 45 min.yhtä reikää,voi tuskaa=(

Mä tunnetusti pelkään ja inhoan hammaslääkäriä ja vielä 3 reikää jäu,huoh...

Juho murunen nukkuu päiväunia jotka niitä tunnin pätkiä meillä nykyään joitakin poikkeuksia lukuunottamatta.

Mies menee ostaan kohta uuden hellan meille,pakko kun ei uuni paista enää kunnolla,menee vaan pilalle kaikki tekeleet ja onhan tuo tosi vanhakin.

Räntää sataa*voi masis*

Mutta perjantaita odotan aivan hulluna,ihanaa eli siis Juhon kummeille yökylään(sinne tulee mun isä ja siskokin) ja bilettämään tyttöporukalla*jes*

äityliini ja Juho 4,5kk

Vierailija
11/26 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipeille paranemista!!!!

Ja jaksuja uhmaikäisten tai muuten vaan hankalien lasten kanssa,meidän tyttö(4v8kk) saa nykyään aika raivareita välillä ja oma tahto valtava,tervettähän se on mutta joskus menee niin hermot,oon valitettavasti niin lyhytpinnainen ihminen,huutamiseksi mulla menee ja se on huono=(

Onneksi tyttö osaa olla niin herttainenkin ja ihana joka on tunteellinen mutta välillä räiskyy tuon leijona.tytön kanssa...

Vierailija
12/26 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, yritän täällä pinnistellä ja olla rauhallinen. Tosin se kyllä erittäin vaikeaa välillä... Ja siis epäonnistuukin harmittavan usein. No, nyt hetki rauhallista aikaa kun pojat nukkuvat.

Pienemmällä ei enää aamulla ollut kuumetta. Mietinkin, että johtuiko pieni lämpöily hällä hampaasta! Nimittäin alhaalta pilkistää hammas! Voi äitin vauvaa, kun kasvaa isoksi pojaksi... Ja lauantaina tulee jo 5kk täyteen.

Ilakoitsinkin näköjään liian aikaisin tästä rauhallisuudesta.. Täytyy mennä vähän lykkiin pienempää tuonne takapihalle kun näyttää siellä heiluvan vaunuissa.

Minsku ja pojat

Vierailija
13/26 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitokset joeelalle tsemppauksesta! toivotaan ettei meilläkään tää kauaa kestäisi ja tyttö onkin tänään jo paljon parempi kuin eilen. niklas tosin on itkuisempi, mutta toivotaan että antibiootit alkaisivat purra kohta.

ja minskulle voimia! täällä kans räjähdellään aina pienin väliajoin... huono omatunto tulee jälkeenpäin, mutta ekaks kyllä tuntuu että räjähdän aivan varmasti! ja kuhan osaa anteeks pyytää, jos ihan kamala on ollut niin sillä päästään jo mun mielestä pitkälle!

kuukautisetkin (tai mitkä nyt olivatkaan) loppuivat jo, joten elämä hymyilee hieman enemmän kuin eilen!

mutta niklas heräsi just kun pääsin koneelle, joten täytyy mennä pelastamaan toi herra, ettei tipu sängystä... (nukkui meidän sängyssä 3½ h päikkärit)

viivi ja kipeä pesue

Vierailija
14/26 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kipeät jo parantuneet :)

Tänne ei kummempaa... pääsiäistä ja perheen yhteistä aikaa kovasti odotellaan. Ollaan ihan kotosalla ja käydään kavereilla kyläilemässä ja sunnuntaina tulee miehen suku meille syömään.

Yö meni taas... 2-3h välein heräillen, mies vei esikoisen tarhaan ja kovasti tekis mieli kömpiä takaisin sänkyyn...

Nyt kuitenkin aamukahvi ja hesari!

Vierailija
15/26 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullapa oli vieras nuori mies klo 7:15 keittiössä tänään=)

heh heh,sähkömies se vaan oli joka laittoi uuden hellan kiinni,nyt saan taas leivottua kun on toimiva uuni.

Mä kyllä leivon tosi harvoin...

tein vatsalihasliikkeitäkin 50 aamulla,kunpa se tulisi tavaksi niin vois joskus toi maha kadotakin...

äityliini ja Juho 4,5kk

Vierailija
16/26 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nyt siis sellainen ole...

Täällä elämä menee edelleen samaa rataa. Esikoinen kiukuttelee ja yritän parhaimman taitoni mukaan olla raivostumatta. Ehkä hieman rauhoittunut kuitenkin jo. Ja välillä yritän vaan antaa huudon mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Pienemmällä ensi tiistaina neuvola. Kiva nähdä taas miten poika kasvanut! Vielä mennään pelkällä maidolla, ja ajattelin vielä sen kuukaudenkin mennä. Lauantaina siis poika 5kk. Onko muita vielä täysimetyksellä?

Minkäslaisia pääsiäissuunnitelmia teillä? Paitsi Äitiliinin tyttöjeniltabiletys (oon kade!):) Meille tulee huomenna esikoisen kummit perheensä kanssa yöksi. Ehkä muutaman saunasiiderinkin otan. Sunnuntaina menen kotiini pienemmän kanssa autteleen omaa äitiäni valmisteleen maanantaina olevien pikkusiskoni rippijuhlia. Mies saakin tulla esikoisen kanssa vasta maanantaina, niin saadaan rauhassa häärätä.

On niin ihanaa, kun tulee kesä!! Joku puhui viime viikolla kesäsuunnitelmissa Sea Lifesta, tai jostain vastaavasta. Kukakohan se oli...? No, mutta piti kysymäni, että millainen paikka on ja missä?

Hyviä pääsiäisiä kaikille!

Toivottelee Minsku ja pojat

Vierailija
17/26 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ!

palaan koneelle lauantaina tai sunnuntaina.

Huomenaamulla lähdetään sinne Kurikkaan Juhon kummeille!

moikka!

pakkaan tässä(kuten näkyy)=) heh

äityliini ja Juho 281105

Vierailija
18/26 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas lyhyt viikko, ihanaa!

Tänään oli kahvitreffit kavereiden&vauvojen kanssa ja esikoinen oli mukana... ihan kivasti jaksoi istua paikalla oma nukke sylissä noin tunnin. No se riitti minullekin, sain päivitettyä parhaimmat juorut :)

Nyt omaa " laatuaikaa" kun mummi haki tytsyn leikkimään, mies kaupassa tekemässä pääsiäisen ruokaostoksia, baby nukkuu ja kohta alkaa KAUNIIT JA ROHKEAT :))) En muista milloin viimeksi katsonut telsua tähän aikaan.

Meillä ei ihmeempiä pääsiässunnitelmia... ollaan kotosalla ja tapaillaan kavereita. Sekä huomenna että lauantaina ollaan menossa kavereille syömään, joilla myös lapsia, että ihan rauhallisissa merkeissä mut pari lasillista viiniä aion kyllä naukkailla. Ja täällä myös yksi " kateellinen" äityliinin tyttöjen illalle... pidä oikein hauskaa ja tule sitten kertomaan millainen meno oli!

Nyt sohvalle!

Vierailija
19/26 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla ainoa TP joka kotona koko pääsiäisen :)

Tänään ulkoiltiin koko porukka ja illalla oltiin kavereiden luona syömässä. Oli tosi kivaa kun heillä lähes samanikäiset lapset kuin meillä. Isommat leikkivät koko illan omia leikkejä, vauvelit makailivat lattialla ja me saatiin syödä ihan rauhassa kolmen ruokalajin menu.

Tultiin kotiin noin ysiltä, mies hoiti esikoiselle iltapuuron, mä syötin vauvan ja puol kymmenen molemmat tytsyt olivat jo nukkumassa omissa sängyissään... oltiin aika tehokkaita! Motiivina oli jääkaapissa odottava valkkari ja hyvä tv-ohjelma :)

j joka taitaa puhua yksikseen...

Vierailija
20/26 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin siis täällä. Täällä taudeista päästy melkein kokonaan. Tytöllä yskä vaivaa vielä nukkuessa, mutta muuten jo aika hyvä tilanne!

Mekin tänään ulkoiltiin koko perheen voimin. ja maalailtiin munia ja koristeltiin pajunkissaoksia. Meillä on muuten tytöllä joku ihmeen kiukuttelu vaihe menossa... hermo meinaa mennä koko ajan... Aina joku huonosti ja jostain tarvitsee valittaa!

No meilläkin alkaa lapset sammua ja taidetaan istahtaa sohvalle ja laittaa DVD pyörimään ja ehkä mekin voitaisiin kaivaa viinipullo esiin (joeelan suunnitelmista innostuneena...)!

Toivottavasti äityliinillä on oikein hauska olta tänään! kerrohan sitten mitlä " vapaus" tuntui, itse kun en enää muista...

Viivi