Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mielestänne voi laittaa taloyhtiön roskikseen?

Vierailija
14.11.2017 |

Nyt siis kyse mielipiteestä, ei niinkään siitä mitä kunkin talon omat säännöt asiasta sanoo :)
Jotkut vievät sinne ehjiä huonekaluja katokseen, jotkut taas rikkinäisiä sekajätelaatikoihin laitettuna. Osa vie puutarhajätteet, osa isot pahvilaatikot. jotkut taas kierrättävät tiukasti kaiken sääntöjen mukaan ja käyvät itse kaatopaikalla viemässä isommat romut.

Mikä on sinun mielipiteesi? Ärsyttääkö jos naapuri tuo jotain roskiin joka ei mielestäsi sinne kuulu? Puututko asiaan vai mietitkö asiaa vain mielessäsi? Entä miten suhtaudutte jos joku tuo muuttaessaan monta suurta säkillistä roinaa sekajätteisiin kerralla?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki minkä saa paloiteltua lootaan sopivaksi on ok. pahvilaatikot tietysti, miksi niitä pitäisi kiikutella erikseen autolla jonnekin kauas, ei kovin ekologista sellainen. jos huonekalun saa sahattua paloiksi siitä vaan.

Vierailija
2/70 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ainoastaan se, jos roskakatos on täytetty rikkinäisillä huonekaluilla niin, ettei muille kuin etummaisille astioille pääse. Niin ja se jos pahvit on hienosti litistetty sisäkkäin, mutta sitten laitettu keräysastiaan muovikassissa. Miksi vaivautua?

Itse lajittelen pahvit, metallin ja lasin, muu menee poltettavaan jätteeseen. Isoja huonekaluja en roskakatokseen veisi, mutta esim. rikkinäisen työtuolin olen vienyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isojakin roskia voi mielestäni viedä, mutta roskasäiliön kannen on mahduttava kiinni. Mikään ei ärsytä niin paljon kuin se, että linnut pääsevät levittämään roskat ympäri katosta ja pihaa.

Vierailija
4/70 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oli vastikään tuonut pussillisen vanhoja paristoja roskakatokseen. Kauppaan on vajaa 100 m matkaa. Idiootti.

Vierailija
5/70 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku oli vastikään tuonut pussillisen vanhoja paristoja roskakatokseen. Kauppaan on vajaa 100 m matkaa. Idiootti.

Mitä teit sille pussille kun huomasit? Veitkö sen sinne kaupan palautuspisteelle?

Vierailija
6/70 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekalut ja elektroniikkaromut eivät kuulu roskakatokseen, ellei toisin ole sovittu. Muuten ne vain lojuvat siinä. Mihinkä ne siitä muka liikkuisivat?

Pahvilaatikot laitan kartongin sekaan, en tiedä saisiko, mutta hitot lähden niitä 1,5 km päähän raahaamaan (autoton ihminen, ja tuotakin tuli tehtyä kunnes saatiin kartonkilaatikko takaisin pihaan). Isot laatikot pitää laittaa lyttyyn, eikä heittää kokonaisina, jolloin jäteastia on tyhjää täynnä.

Vierailija
7/70 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sian jos vidduilee liikaa

Vierailija
8/70 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa outoa, ettei roskakatoksessa ole paristojen keräysastiaa. Jos olisin ensimmäistä kertaa viemässä paristoja keräykseen ja havaitsisin, että se astia puuttuu, niin saattaisi kyllä jäädä itseltäkin se pussi silti sinne katokseen.

Vierailija
9/70 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teit sille pussille kun huomasit? Veitkö sen sinne kaupan palautuspisteelle?

Itse asiassa kyllä vein, miksi kyselet tyhmiä?

Vierailija
10/70 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa outoa, ettei roskakatoksessa ole paristojen keräysastiaa. Jos olisin ensimmäistä kertaa viemässä paristoja keräykseen ja havaitsisin, että se astia puuttuu, niin saattaisi kyllä jäädä itseltäkin se pussi silti sinne katokseen.

Olen asunut kuudessa eri taloyhtiössä, eikä yhdessäkään ole ollut paristojenkeräyslootaa roskalaatikoiden yhteydessä. Luulin, että kaikki vievät ne kauppoihin.

Vierailija
11/70 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea muuta olen laittanut, sohvakaluston vein kirpparille.

Vierailija
12/70 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonekalut ja elektroniikkaromut eivät kuulu roskakatokseen, ellei toisin ole sovittu. Muuten ne vain lojuvat siinä. Mihinkä ne siitä muka liikkuisivat?

Pahvilaatikot laitan kartongin sekaan, en tiedä saisiko, mutta hitot lähden niitä 1,5 km päähän raahaamaan (autoton ihminen, ja tuotakin tuli tehtyä kunnes saatiin kartonkilaatikko takaisin pihaan). Isot laatikot pitää laittaa lyttyyn, eikä heittää kokonaisina, jolloin jäteastia on tyhjää täynnä.

En ole ikinä itse vienyt niitä roskakatokseen, mutta tässä taloyhtiössä monet tuntuvat tekevän niin. Aina ne sieltä viikon kuluessa ovat hävinneet. Tuskin ne yön pimeydessä itse kävelevät pois?

En ole muuten koskaan tullut ajatelleeksi, ettei pahvilaatikoita ehkä saisikaan laittaa kartonkikeräykseen. Mikähän niiden oikea paikka sitten on? Olen kyllä aina tallonut ne liiskaksi.

Ai niin, ärsyttää kun jotkut laittavat sen monissa pahvilaatikoissa olevan styroksinkin kartonkiastiaan.

Vierailija
13/70 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että oli vanhoja?

Vierailija
14/70 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoasilla roskakatokseen tuodaan kaikki, mikä jaksetaan kantaa sisään. Laatikoihin asti ei usein kuitenkaan jakseta nostaa ja osa jätetään toki myös katoksen ulkopuolelle vesisateeseen esim. vanhaa kodinelektroniikkaa. Usein patjojen päälle on vielä liimattu kohteliaisuussyistä lappu ”bed bugs don’t touch!”. Niin huomaavaista.

Vierailija
15/70 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut kuudessa eri taloyhtiössä, eikä yhdessäkään ole ollut paristojenkeräyslootaa roskalaatikoiden yhteydessä. Luulin, että kaikki vievät ne kauppoihin.

Täällä missä nyt asun sellainen on, ja edellisessä taloyhtiössäkin oli. Sitä aiemmista paikoista en muista oliko, mutta itse en ole ikinä vienyt niitä kauppoihin. Onko tosiaan jokaisessa pienessäkin kaupassa sellainen keräys?

Vierailija
16/70 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä itse vienyt niitä roskakatokseen, mutta tässä taloyhtiössä monet tuntuvat tekevän niin. Aina ne sieltä viikon kuluessa ovat hävinneet. Tuskin ne yön pimeydessä itse kävelevät pois?

En ole muuten koskaan tullut ajatelleeksi, ettei pahvilaatikoita ehkä saisikaan laittaa kartonkikeräykseen. Mikähän niiden oikea paikka sitten on? Olen kyllä aina tallonut ne liiskaksi.

Ai niin, ärsyttää kun jotkut laittavat sen monissa pahvilaatikoissa olevan styroksinkin kartonkiastiaan.

Meillä taloyhtiön roskakatoksen seinällä lukee ettei pahvilaatikkoja saa laittaa roskiin. Tulisi viiä pahvinkeräyspisteelle, niitä on usein kauppojen  lähellä.

Itse olen kyllä sen verran laiska että vain kaikkein isoimmat laatikot sinne vien, pienet pienin paloiksi ja vien hiljaa illan pimetessä roskiin..

Vierailija
17/70 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pahvilaatikoita ei voisi laittaa taloyhtiön pahvinkeräykseen, sinnehän ne kuuluvat. Siis yksittäiset pahvilaatikot (postipaketti, jonkun yksittäisen huonekalun pakkauspahvilaatikko) - jokainen varmaan tajuaa, että taas esim. isoa määrää pahvilaatikoita (esim. muuton jäljiltä tai remontin takia) ei voi laittaa taloyhtiön roskiin. 

Huonekalut eivät kuulu taloyhtiön roskiin, ei myöskään elektroniikka (Ekotorille) tai ongelmajätteet. Kaiken muunkotijätteen voi surutta kierrättää oman taloyhtiön roskiksissa, oikein lajiteltuna tietenkin.

Vierailija
18/70 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yksittäinen isompikin laatikko on (litistettynä) ihan normaalia kotitalousjätettä, jonka voi huoletta laittaa taloyhtiön pahvinkeräykseen. 

Vierailija
19/70 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynkin täällä yhtä asiaa, jota olen monesti miettinyt: kun tilaa nettikaupoista tavaraa, niin ne saapuvat yleensä laatikossa, jonka ympärillä on noin kymmenen metriä teippiä. Voiko sen laatikon silti laittaa sinne kartonkikeräykseen, kun eihän sitä teippiä millään saa poiskaan? Vai pitääkö se laittaa poltettavaan jätteeseen?

Ärsyttää jo repiä niitä omia puhelinnumeroita sun muita pois, kun ne laput on liimattu niin tiukasti niihin laatikoihin.

Vierailija
20/70 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä on kartonginkeräyslaatikko, mutta laiskat ihmiset eivät viitsi litistää pahvilaatikoita, joten keräyslootaan mahtuu vain murto-osa siitä määrästä mitä muuten mahtuisi.