Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On törkeää antaa lahjaksi vuohi tai muuta hyväntekeväisyyttä

Vierailija
14.11.2017 |

Hyväntekeväisyys pitää hoitaa salassa ja itse.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväntekeväisyyslahjan antaminen on kuin rätti silmille. Se on epäkohteliasta ja törkeää. Toinen nolo asia on lahjoittaa hyväntekeväisyyteen ja kertoa siitä muille.

Vierailija
2/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää koskaan suhtautuisi samalla tavalla henkilöön, joka antaisi lahjaksi vuohen tai lehmän tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no toi on sun mielipide. Minusta taas hyväntekeväisyyslahjat on hyviä. Ja jos joku käyttää mulle aikomansa lahjarahat lahjoitukseen sen sijaan, että ostaisi minulle roinaa, niin kyllä se on MUN lahjoitus, ja otan sellaisen paljon mieluummin kuin tarpeetonta tavaraa.

Mutta hei, niin se on: lahja pitää antaa saajan mieltymysten, ei omien mukaan. Minä tykkään hyväntekeväisyyslahjoista, joten niitä minulle! Mutta joku muu taas haluaa tavaraa, ja sekin pitää hyväksyä.

Vierailija
4/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluun kortin - ja ehdottomasti maininnan vuohe(nosto)sta!

Vierailija
5/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma hukkuu tavaraan. Lahjoitus on hieno vaihtoehto.

Vierailija
6/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti on siinä, että ilman lahjaa on paljon parempi. Jos antaja haluaa lahjoittaa, tehköön sen salassa. Jotain häpyä.

Vierailija
7/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitit varmaan "On t ä r k e ä ä ..!

Vierailija
8/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle rahalahja kiitos. Ostan sillä lääkäripalvelun. Lääkäri ei huoli vuohta tai korttia maksuvälineeksi. Eikä myy lahjakortteja, se on harmi.

Vierailija
9/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain sian hääpäivänäni...

Vierailija
10/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle rahalahja kiitos. Ostan sillä lääkäripalvelun. Lääkäri ei huoli vuohta tai korttia maksuvälineeksi. Eikä myy lahjakortteja, se on harmi.

Puoskarilta saat halvemmalta palveluita..

Vierailija
11/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja rahat menevät organisaatioiden pyörittäjille, jotka voivat ostaa lisää turhaa tavaraa hukuttaaksen maailman.

Vierailija
12/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain sian hääpäivänäni...

Juuri niin, todella törkeää. Paha mieli ikuisiksi ajoiksi. Vaikka ilman lahjaa olisi varmasti ollut parempi, eikö niin?

Vierailija
13/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on. Sitä omaa kruunuaan voi kiillottaa ihan ostamalla itsenään niitä vuohia. Ei toisen puolesta varsinkaan jos ei voi edes itse päättää mihin haluaisi rahan menevän. Tekopyhien itsensä ylistämistä.

Vierailija
14/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti on siinä, että ilman lahjaa on paljon parempi. Jos antaja haluaa lahjoittaa, tehköön sen salassa. Jotain häpyä.

Jos siihen on käytetty toisen lahjaan tarkoitettu rahasumma, se on lahjan saajan lahjoitus.

Sitä paitsi, sun logiikalla ei oikeastaan saisi antaa yhtään lahjaa niin, että kertoo sen antaneensa. Kun siinä se lahjan antaja haluaa itselleen myönteistä ajattelua vastineeksi...

Vierailija
15/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo kaikkea ja lisäksi tarpeeksi rahaa ostaa kaiken muun, mitä mieleeni tulee haluta. Jos joku kokee velvollisuudekseen ostaa minulle lahjan, niin otan paljon mieluummin vastaan vuohen tms, joka voi oikeasti auttaa jotain huonommassa asemassa olevaa paremman elämän alkuun, kuin esim. kukkakimpun, viinipullon, suklaarasian, tarpeettoman koriste-esineen tai jotain muuta tarpeetonta roinaa.

Vierailija
16/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja rahat menevät organisaatioiden pyörittäjille, jotka voivat ostaa lisää turhaa tavaraa hukuttaaksen maailman.

Ei pidä paikkaansa. Avustusjärjestöt ei käytä lahjoitusvaroja organisaation pyöritykseen, se rahoitetaan muilla tavoin, mm. ulkoministeriön järjestötuella tai myymällä kortteja. Noilla rahoilla todellakin ostetaan vuohia jne., eikä ne ole mitään tavaraa tai turhia, vaan elintärkeitä juttuja köyhille perheille kehitysmaissa.

Ihme persualoituksia täällä taas tänään. Ottaisitte edes hiukan asioita selville ennen tuota loputonta ahnetta "minä minä minä ja mulle taravaa lisää" -melskaamistanne.

Vierailija
17/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoitus sitten menee tyranni hallituksille ja hyväntekeväisyys firman omistajale. He taas sitten ostavat aseita ja luxus turhakeita.

Vierailija
18/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä esim. SPR|:

"Punaisen Ristin kiinteän henkilökunnan palkkoja ei makseta katastrofirahaston keräystuotoista muiden, kuin varainhankintaa työkseen tekevien osalta. Varoista voidaan maksaa katastrofialueella toimivan henkilöstön kuten lääkäreiden, terveydenhoitajien ja logistikkojen palkkakustannuksia. Suomessa toimivan kiinteän henkilökunnan – kuten hallintohenkilöstön – palkkoja rahoitetaan muun muassa jäsenmaksuilla ja SPR:n omien tuotteiden myyntituototoilla sekä ulkopuolisilla avustuksilla kuten RAY-avustukset tai eri ministeriöiltä saaduilla avustuksilla.

Ulkomailla hallintokulujen perusteet vaihtelevat avun kohteesta ja rahoittajasta riippuen.

Katastrofiavun puolella hallintokuluja ei makseta lainkaan keräysrahoista, vaan ne rahoitetaan kokonaan ulkopuolisen rahoittajan toimesta. Hallintokulujen maksimisumma vaihtelee ja saa olla rahoittajasta riippuen 4-10 % rahoittajan osuudesta. Hallintokulut kattavat rahoituksen anomisen, toimeenpanon sekä raportoinnin. Esimerkiksi hurrikaani Sandyn uhrien auttamiseksi meni 200 000 €, josta ei mennyt yhtään euroa hallintokuluihin.

Kehitysyhteistyöpuolella rakenne on toisenlainen, jolloin ulkopuoliseen rahoitukseen vaaditaan aina 15 % omavastuuosuus. Sekä ulkopuolinen rahoitus, että katastrofirahastosta käytetty omavastuuosuus muodostavat ”poolin”, josta korkeintaan 10 % saa mennä hallintokuluihin. Näin ollen voidaan laskea, että lahjoitusvaroista 1,5 % ja ulkopuolisen rahoittajan varoista 8,5 % käytetään hallintokuluihin."

https://www.punainenristi.fi/lahjoita/usein-kysyttya-lahjoittamisesta

Jos joku ei halua auttaa hätää kärsiviä, niin se on hänen oma päätöksensä. Mutta ei sitä nyt oikeasti kannata yrittää perustella valehtelemalla, että lahjoitusvarat ei päädy kohteeseensa.

Koska isoilla vakiintuneilla avustusjärjestöillä se kyllä menee tehokkaasti juuri sinne, minne pitääkin.

Vierailija
19/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjoitus sitten menee tyranni hallituksille ja hyväntekeväisyys firman omistajale. He taas sitten ostavat aseita ja luxus turhakeita.

Sä petät itseäsi, koska et tykkää myöntää olevasi itsekäs.

Vierailija
20/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväntekeväisyyslahja on ok silloin jos varmasti tietää sen olevan lahjansaajan toiveiden mukaan, olen itse esim. ollut 6-kymppisillä jossa kutsukortissa ilmoitettiin että laittakaa rahanne tähän hyväntekeväisyyteen eikä tavaraan.

Yksi tuttu sai köyhänä opiskelijana jonkun vuohen tms., ei kauheasti ilahduttanut kun olisi tarvinnut ehjät talvikengät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi