Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kokemuksia hankalista tilanteista koulun opettajan kanssa. Kostaako opettaja lapselleni, jos otan epäkohdan esiin.

Vierailija
14.11.2017 |

Koulussa on tilanne johon haluaisin puuttua, mutta pelkään että opettaja ei tule ottamaan kritiikkiä suotuisasti vastaan. Mitä teen?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat asian esille vaan. Mua ei ainakaan haittaa vaikka vanhemmat ottaa epäkohtia esiin. Mua haittaa huoltajien epäasialliset viestit ja vaikka muiden oppilaiden asioiden utelu. En ole koskaan ”kostanut” oppilaille hölmöjen vanhempien toimia.

Vierailija
2/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostaa? Missä maailmassa oikein elät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa elää.

Minä arvostelin opettajaa rehtorille ja nyt sitten on lasu tehty lapsestani. Ja aivan uskomaton lasu onkin. Osoittaa opettajan heikot sosiaaliset taidot ja sen ettei yhtään osaa lukea oppilaitaan.

Mutta onki olevinaan niin hauska ja muka välittävä.

Vaikka kaikissa koulun juhlissa on itse esillä minä-minä-minä.

Vierailija
4/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni opettajista narsisseja, halu olla esillä. Välillä heillä ainoa oikea tapa tehdä "kasvatustyötä". Arvostelevat vanhempia ja lasta suoraan tai seläntakana.

Vierailija
5/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö esittämään asian rakentavalla tavalla? Jätä soittopyyntö, koska on helpompi puhua asiat kun voi kommentoida ja selventää.

Vierailija
6/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan opiskelee 5-7 vuotta yliopistossa huonosti palkatulle alalle ihan vaan päästäkseen v*tuilemaan lapsille. Ja muutenkin tollaset kostomeiningit kuuluvat jonnekin wt-osastolle.

Soitat opettajalle ja esität asiasi asiallisesti, perustellen ja ratkaisuehdotustasi asiaan tarjoten. Sitten keskustelette homman halki.

Vierailija
7/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia koskee omaa lastasi, ota asia rakentavasti ja yhteistyöhengessä esille. Sillä lailla "on tullut tällainen tilanne/asia esille, mitenkähän kodin ja koulun olisi viisasta toimia tilanteessa yhdessä". Ei opettajaa syytellen.

Jos asia koskee opettajan huonoa opetustyyliä, kiusaajan suosimista tai vastaavaa, en usko yhteydenotosta kouluun hyötyä oikein olevan.

Jos asia ei koske suoraan omaa lastasi, älä puutu.

Fiksu opettaja ei tietenkään kosta lapselle, mutta riski siihen, että tilanne näkyy jotenkin opettajan asenteessa on liian suuri siihen et kannattaisi alkaa yleisten asioiden takia taistelemaan.

nimim. koulun homeongelmaa selvitellyt ja siitä paljon oppinut

Vierailija
8/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan opiskelee 5-7 vuotta yliopistossa huonosti palkatulle alalle ihan vaan päästäkseen v*tuilemaan lapsille. Ja muutenkin tollaset kostomeiningit kuuluvat jonnekin wt-osastolle.

Soitat opettajalle ja esität asiasi asiallisesti, perustellen ja ratkaisuehdotustasi asiaan tarjoten. Sitten keskustelette homman halki.

Kun näin olisikin, mutta usein niitä pahimpia ovat juuri ihmiset, jotka pitävät itseään parempiosaisena esim. koulutus- ja tulotason vuoksi. Sivistyneet ihmiset, jotka käyttävät häikäilemättä kyynärpäitään ja kostoa ja opettavat tietysti saman mallin toimia myös lapsilleen. Nämä ihmiset eivät sulata sitä, että joku heitä "alempiarvoisempi" heidän toiminnastaan arvostelee. Tällaisia ihmisiä on myös opettajien joukossa, joten pelko kostosta voi olla täysin aiheellinen.

Vierailija
9/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miten sä sen sen asian esität, sillä on merkitystä. Rakentavalla keskustelulla toimien ei tarvitse asiaan PUUTTUA, eikä pelätä kostoa. Esitä asia ystävällisesti ja jos osaat niin siten, että hän keskustelun lomasta kuin rivien välistä hoksaa sen itse. :)

Vierailija
10/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käsitän olevani eri henkilö kuin äitini. Näin ollen käsitän oppilaani olevan eri henkilö kuin äitinsä.

Muutaman kerran on käynyt niin, että vanhemman mukaan olen pirusta seuraava, vaikka oppilaan kanssa meillä on ollut kaikki ok. Joskus olen joutunut lohduttamaan lasta, joka suree, kun äiti räyhää opettajille koko ajan.

Vierailija
11/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotkut kansankynttilät edelleen kostavat. Meidän yksi poika on mustalla listalla ja saa siitä kärsiä. Opettaja huomauttaa jokaisesta asiasta, rangaistuksia satelee kun muille samalla tavalla käyttäytyville ei tule mitään.

Menettävät merkityksensä nuo opettajan huomautukset. Heikko itsetunto eikä osaa kasvattaa opetusmielessä poikia. Säälittäviä yksilöitä tuollaiset opettajat.

Vierailija
12/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikkein hulluin on koulun rehtori! Itseään täynnä oleva narsisti, joka ei välitä koulusta yhtään mitään, ja sen kyllä näkee opettajien ja oppilaiden käytöksessä.

Vierailija
13/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakentavaa on, että soitat opettajalle. Et ala syytellä vaan rauhallisesti kerrot asiasi. Missään tapauksessa et kirjoita mitään wilma-viestiä suutuksissasi, etkä muutenkaan. Vaan soitat.

Vierailija
14/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti osa lasten kanssa työskentelevistä kostaa lapselle jos vanhempi sanoo jotain arvostelevaa.

Tietenkin jotkut osaavat erottaa lapsen ja aikuisen henkilöinä toisistaan.

Tämä on todellisuus.

Vierailija
15/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käsitän olevani eri henkilö kuin äitini. Näin ollen käsitän oppilaani olevan eri henkilö kuin äitinsä.

Muutaman kerran on käynyt niin, että vanhemman mukaan olen pirusta seuraava, vaikka oppilaan kanssa meillä on ollut kaikki ok. Joskus olen joutunut lohduttamaan lasta, joka suree, kun äiti räyhää opettajille koko ajan.

Tämä on parempi vaihtoehto.

On parempi,että opettaja säälii lasta kun tällä on niin karmeat vanhemmat kuin kostaa lapselle.

Minulla on kyllä kokemus iltapäiväkerhon väestä jotka ensin säälivät lasta ja halusivat pelastaa lapsirassukat vanhemmiltaan.

Kun otin epäkohdan esille lapsen pyynnöstä niin alkoi kosto lapselle. Yllyttivät kiusaamaan sun muuta.

Että kaikenlaista sakkia sitä oikeasti on lastenparissa töissä.

Opettajankolutus kuitenkin sen verran pitkä, että pahantahtoisuus ei ihan tuollaista ole jos sitä on.

Vierailija
16/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jotkut kansankynttilät edelleen kostavat. Meidän yksi poika on mustalla listalla ja saa siitä kärsiä. Opettaja huomauttaa jokaisesta asiasta, rangaistuksia satelee kun muille samalla tavalla käyttäytyville ei tule mitään.

Menettävät merkityksensä nuo opettajan huomautukset. Heikko itsetunto eikä osaa kasvattaa opetusmielessä poikia. Säälittäviä yksilöitä tuollaiset opettajat.

Ohis: siis poikanne käyttäytyy koulussa tavalla jolla ei pitäisi, ja vain ja ainoastaan häntä rangaistaan asiasta? Onko tämä lapsen itsensä kertomaa vai onko joku muukin taho todennut samaa? Koska valitettavasti moni häirikkö on kotona se äidin kullannuppu, joka kyllä osaa esittää vanhemmilleen puhdasta pulmusta. Sitä paitsi kasvatus- ja opetustyö lähtee ensisijaisesti kotoa, turha odottaa että koululaitos olisi se taho, jolle sen voisi ulkoistaa.

Vierailija
17/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin opet kostaa. Poikani opettajan lapsi jäi näpistelystä kiinni liikkeessä jossa olin töissä. Opettaja oli täysin pöyristynyt ja järkyttynyt kun olimme soittaneet poliisin paikalle kuten aina teemme. Siitähän se riemu repesi. Oli ensinnäkin minun vika kun en tee työtäni kunnolla niin että lapset voivat näpistellä?! Koulussa alkoi poikani kyykyttäminen samantien esim ope jätti retkeltä pois ja yritti laittaa esiintymiskammoisen pojan yksin laulamaan joulujuhliin.

Pidettiin palaveria rehtorin huoneessa jossa opettaja tietenkin kiisti kaiken ja pyöritteli silmiään että olisimme keksineet kaiken. Saatiin poika toiselle luokalle kuitenkin ja kaikki hyvin loppu hyvin.

Tämä opettajan näppärilapsi onkin nyt sijoitettuna kun alaikäisenä osallistui pahoinpitelyyn, ryöstöön ja rattijuopumukseen. Kellehän operouva nyt kostaa?

Vierailija
18/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin opettajat kostaa. Ne kostaa aina lapselle. Saastaiset raukat, kun eivät uskalla kohdata aikuista (vanhempaa) ja myöntää virheitään.

Vierailija
19/25 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajissa todellakin on narsistisia yksilöitä, ja moni heistä haaveksinut ammatista, jossa tuolla piirteellä voisi huoletta toisinaan täysillä päteäkin. Kun uraan jumittunut turhaantunut narsisti saa negatiivista palautetta, hän loukkaantuu ja siirtää sitten loukkauksen oppilaalle, tavalla ja toisella.

Vierailija
20/25 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kostaa. Äitini ajoi kolarin lukion opettajan kanssa, tai siis se lukion opettaja peruutti kaupan pihassa äitini auton kylkeen ja yritti paeta paikalta, ohikulkijat pysäytti ja soitti poliisit. Jäi kiinni että ajoi poikaystävänsä verovapaalla autolla jolla sai ajaa vain poikaystävän taloudessa asuvat, eivät asuneet yhdessä. Sain sen jälkeen hänen viimeisestä kurssistaan 5, kun kaikki aiemmat kurssit oli ollu 9 tai 10.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän