Puheliailla ihmisillä on harvemmin mitään sanottavaa
Joutavanpäiväisiä itsestäänselvyyksiä vain toistellaan päivästä toiseen.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Joutavanpäiväisiä itsestäänselvyyksiä vain toistellaan päivästä toiseen.
Niin totta. Meilläkin työpaikalla niillä kovimmalla äänellä huutajilla ei ole koskaan mitään mielenkiintoista sanottavaa. Ja todellakin, puheääni vastaa normaali-ihmisen huutoa. Ja nauru hah-hah-hah-haa. Hah-hah-hah-hah-hah-haaaaaaaa,
Vaan Rolla alias V Pylkäs pärjäsi kun Pohjanmaan jäyheät pötkivät käpykaartiin.
No, hiljaisemmat meistä sanovat asiansa lauseella tai kahdella.
Puheliaammat sanovat saman asiansa lauseella tai kahdella jonka jälkeen turisevat jonnin joutavaa päälle. Mikä tässä on ongelma? Toisaalta, kun keskustelu kumppani puhuu niin todennäköisesti turhasta turinasta aukeaa ajallaan uusi asia.
Hiljaisemmat on jo poistuneet paikalta silloin ja asia joka tulisi ehkä myöhemmin esille, jäi sanomatta tai pimentoon kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaan Rolla alias V Pylkäs pärjäsi kun Pohjanmaan jäyheät pötkivät käpykaartiin.
Rokka siis
Jäyheät ihmiset uhoovat niska jäykkinä mutta kun tulee tosipaikka ei olekaan mihinkään. Munsala ilmiö...
Jännä muuten, kun deittisaitilla mainitsen olevani hiljaisempaa sorttia ja nainen taas mainostaa puheliaisuuttaan, niin silti olen treffeillä se joka joutuu pitämään keskustelua yllä. Ujompikin väitän olevani ja introvertti enkä koe hiljaisia hetkiä kiusallisina. Silti näistä puheliaisuuttaan, avoimuuttaan ja ekstroverttiyttään mainostavista naikkosista ei meinaa saada mitään irti, vaikka itse kertoilen avoimesti elämästäni mitään kainostelematta. Juuri tuota joutavanpäiväistä liirumlaarumia vain tulee heidän suustaan, jos sitäkään. Ihan kuin heillä olisi jotain salattavaa.
Toki jos haluavat pakit antaa, niin mainitsevat minun hiljaisuuteni syyksi, vaikkei sen edes pitänyt häiritä. "Oot komea ja hauska, mut arveluttaa tuo sinun ujoutesi/hiljaisuutesi."
Vähän yleistän, mutta fiksuimpia, avoimimpia ja puheliaimpia ovat olleet naiset jotka väittävät itseään myös hiljaisiksi ja varovaisiksi.
Kummaa touhua...
Sosiaalisin ei ole se joka puhuu eniten vaan se joka kuuntelee tarkimmin.
Rokka oli kaikkein puheliain ja oli eniten asiaa koko Tuntemattoman viisain mies. Tosin voi olla hiljaisimmillakin.