Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä hämmästeli meidän 6-henkisen perheen pyykinpesun määrää

Vierailija
13.11.2017 |

Meillä pestään pyykkiä n. 3 koneellista viikossa. Tiedän, että kuulostaa vähältä. Itse ihmetten, kuinka joissain perheissä kone pyörii joka päivä. Poikkeuksena ne perheet, joissa on urheilevia ihmisiä useampi. Meillä lapset on iältään 3-14 -vuotiaita. Kaksi heistä urheilee, minä ja mies käydään vain uimassa ja kävelylenkillä eli urheilukamppeita ei tarvitse pestä usein. Moni on meitä kehunut siitä, kun lapsilla on aina siistit ja kivat vaatteet. Ei ole vain tapana laittaa vaatteita yhden tai kahdenkaan käyttökerran jälkeen pesuun. En näe siihen mitään syytä, jos vaate on puhdas ja tuoksuukin puhtaalle. Uskon, että monessa perheessä on tapana viskata vaatetta pesuun vain siksi ettei keksitä muutakaan paikkaa lattialla tai tuolilla lojuvalle vaatteelle.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi alkuvuodesta refluksivauva ja voi järkytys sitä pyykin määrää! Vaikka pulautuksen kohteet yitettiinkin minimoida niin sitä pyykkiä silti riitti.. Vauvan vatekertoja 10-20. Omia ja/tai miehen vaatekertoja 1-3. Sänkyvaatteita 1-3 (omia tai vauvan, kummat nyt sitten olivat pulautuksessa) Vauvan ulkovaatteet meni max. 1 kertaa ulkoilu. Puhumattakaan matoista, myöhemmin verhoista sun muista vahinkosumista..

Onneksi ei enää!

Vierailija
82/83 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mummo rakasta pyykinpesua! Meitä on kaksi ja joka päivä kone pyörii, kerran viikossa lakanoiden vaihto ja silloin on kaksi koneellista. Pappa juoksee päivälenkin aina ja minä hikoilen yöllä. On mukavan kotoista, kun kone pörrää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pestään pyykkiä keskimäärin 1-2 koneellista viikossa, vanhemmat ja alakouluikäinen, kone 5 kg. Alusvaatteet ja sukat vaihdetaan päivittäin, lakanat joka toinen viikko, pyyhkeet ja vaatteet tarpeen mukaan. Toisaalta en ole supertarkka, esim. joku nuppineulanpään kokoinen tahra kotivaatteessa ei tarkoita että menisi automaattisesti pesuun jos muuten pitokuntoinen. Takkeja, neuleita yms. pestään harvoin. Olen aika tarkka lajittelussa, mutta saatan heittää vaikka 60 pestävät sukat 40 koneelliseen jos on tilaa ja pyrin pesemään mahdollisimman täysiä koneellisia (ylitäyttämättä kuitenkaan).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi