Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako toimeentulotukea tai asumistukea, jos asuu yhdessä ja miehen tulot yli 5000e/kk?

Vierailija
13.11.2017 |

Emme ole naimisissa. Olen monimutkaisessa tilanteessa ja joudun ainakin kevääseen asti elämään ko. tuilla. Ja jatkossa opintorahalla, asumistuella ja töillä.

Kannattaako muuttaa yhteen lainkaan, kun monelta on kuuleman mukaan evätty esim. juurikin asumistuki, jos toisella hyvät tulot? Ei sen toisen velvollisuus ole kuitenkaan minua elättää ja maksaa vuokria yksin.
Pelkällä opintotuella ei pärjää, ja lainaa en saa. Töitäkään ei välttämättä noin vain saada.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa kumpaakaan jos muutatte yhteen kun miehellä on noin suuret tulot.

Vierailija
2/30 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Ei oo ihme jos tämä maa on kohta konkurssissa.

Ja .... Jos se on maksanut vuokran yksin nytkin niin mitäs se menettää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa.

Vierailija
4/30 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa pennin jeniä jos asut yhdessä hyvätuloisen miehen kanssa.

Vierailija
5/30 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme ole naimisissa. Olen monimutkaisessa tilanteessa ja joudun ainakin kevääseen asti elämään ko. tuilla. Ja jatkossa opintorahalla, asumistuella ja töillä.

Kannattaako muuttaa yhteen lainkaan, kun monelta on kuuleman mukaan evätty esim. juurikin asumistuki, jos toisella hyvät tulot? Ei sen toisen velvollisuus ole kuitenkaan minua elättää ja maksaa vuokria yksin.

Pelkällä opintotuella ei pärjää, ja lainaa en saa. Töitäkään ei välttämättä noin vain saada.

Mene töihin, niin kuin muutkin aikuiset ihmiset. Asumistukea et voi saada, näin on laissa säädetty. Päätökset perustuvat lakiin, eivät siihen onko sinun mielestäsi miehen velvollisuus elättää sinua tai ei. Epääminen ei myöskään ole Kelan mielivaltaa, vaikka urpot näin julkisuudessa valittavatkin. Yhteiskunta ei elätä ihmisiä, joilla ei ole siihen tarvetta. Siihen ei ole yhteiskunnalla eli työssäkäyvillä veronmaksajilla varaa. 

Vierailija
6/30 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No harkinnanvaraisena saat. Koska jokaiselle pitää jäädä se 500 euroa käteen kun on maksettu asuminen+sähköt+vakuutus+terveydenhoito ja lääkkeet.

Vierailija
7/30 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että on ihan sama asia maksaa yksin yksiön vuokra kuin kaksion tai kolmion?

Minusta on vain outoa, että poikaystäväni olisi jotenkin elatusvelvollinen. Ahdistava ajatus, enkä usko, että tekee hyvää suhteelle. Teen pätkätöitä, kun muuta ei nyt ole, mutta millä elän jatkossa niinä kuukausina, kun töitä ei ehkä ole?

Vierailija
8/30 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitossa toinen on toiseensa nähden elatusvelvollinen. 

Tätä on kuitenkin tulkittu niin (korkeimman hallinto-oikeuden päätös), että avoliitossa elävät rinnastuvat samaan tilanteeseen. 

Eli ei ole mahdollista saada. 

Toki rikollisella mielellä voi asustella samassa kämpässä ja pitää kirjansa ihan muualla. Tätähän paljon tehdään. 

Vierailija
9/30 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No harkinnanvaraisena saat. Koska jokaiselle pitää jäädä se 500 euroa käteen kun on maksettu asuminen+sähköt+vakuutus+terveydenhoito ja lääkkeet.

Jo on termit hallussa ja tietämys muutenkin :D

Kyse olisi perustoimeentulosta, ei tosiaankaan harkinnanvaraisista eristä. 

Miksi vastata, jos ei tiedä asiasta yhtikäs mitään..?

Vierailija
10/30 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten saa.

En saanut minäkään ja ukko tienas vain kaksdonaa kuussa....ei asumistukea ei mitään, työmarkkinatuki oli ainoa.

Siinähän ukko sit elätti työttömyysajan...olipa kivaa.

Vierailija
11/30 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin, niin kuin muutkin aikuiset ihmiset. Asumistukea et voi saada, näin on laissa säädetty. Päätökset perustuvat lakiin, eivät siihen onko sinun mielestäsi miehen velvollisuus elättää sinua tai ei. Epääminen ei myöskään ole Kelan mielivaltaa, vaikka urpot näin julkisuudessa valittavatkin. Yhteiskunta ei elätä ihmisiä, joilla ei ole siihen tarvetta. Siihen ei ole yhteiskunnalla eli työssäkäyvillä veronmaksajilla varaa. 

Kiitos, mielelläni menen töihin, sulla tais sitten olla mulle työpaikka valmiina? Hyvä juttu, olenkin aika kyllästynyt tähän tuloksettomaan työnhakuun.

Minä en tiedä, miten tämä homma toimii, kun ei ole aiemmin ollut tarvetta selvitellä.

Huolettaa vaan, miten parisuhteen käy, jos mulle tulee tulottomia kuukausia ja kulut kaatuvat miehelle. Mistä revin rahat vuokraosuuteeni ym.

Vierailija
12/30 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki rikollisella mielellä voi asustella samassa kämpässä ja pitää kirjansa ihan muualla. Tätähän paljon tehdään. 

Voi hyvinkin olla, että hommaan jonkin halvan opiskelijahuoneen tms. jossa olen vain kirjoilla.

Vierailija
13/30 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae opiskelija-asuntoa, ne on halpoja. Ei kannata tuossa tilanteessa muuttaa miehen luokse yhteen, jos hänellä ei (ymmärrettävästi) ole haluja elättää sinua kokonaan.

Itse olen ollut opiskelijana samassa tilanteessa, mutta meillä oli jo yhteinen asunto (ja -laina) ja lapsi. Ja opiskelusta oli sovittu miehen kanssa. Sain opintorahaa 300€/kk, en muita tukia. Mies maksoi asuntolainan ja muun elämäisen koko opiskeluni ajalta. 

Ei kannata muuttaa yhteen ennen kuin on valmis siihen, että on myös yhteinen talous jos toinen jääkin yhtäkkiä pienille tuloille tai ilman tuloja.

Vierailija
14/30 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että on ihan sama asia maksaa yksin yksiön vuokra kuin kaksion tai kolmion?

Minusta on vain outoa, että poikaystäväni olisi jotenkin elatusvelvollinen. Ahdistava ajatus, enkä usko, että tekee hyvää suhteelle. Teen pätkätöitä, kun muuta ei nyt ole, mutta millä elän jatkossa niinä kuukausina, kun töitä ei ehkä ole?

Niin, tietenkin poikaystävän elatusvelvollisuus on oudompi asia kuin vaikka minun. Tuntemattoman veronmaksajan.

Vierailija
15/30 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja ajatuksia täällä ihmisillä?

Minä en saisi asumistukea tai toimeentulotukea jos muuttaisin yhteen 1200-1300€/kk nettona tienaavan kumppanini kanssa että silleen.

Vierailija
16/30 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et saa opintolainaa? Nythän meinaan astui voimaan sekin, että valtiontakauksen saa vaikka olisi luottotiedotkin menneet.

Vierailija
17/30 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kutsutte avomiestä poikaystäväksi?

Vierailija
18/30 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ap pohtii kannattaako ylipäätään nykyisessä tilanteessa muuttaa yhteen, avoliittoon. Ap:lla ei ole, ainakaan vielä, avomiestä vaan poikaystävä.

Vierailija
19/30 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kutsun avomiestä poikaystäväksi koska avomies kuulostaa typerältä. Poikaystävä se minusta edelleen on vaikka yhdessä asutaankin ja avoliitossa ollaan.

Vierailija
20/30 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kirjat vanhassa asunnossa ja muuta miehen luokse. Saat asumistukea ja toimeentulotukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi