Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eksää ei saa sanoa narsistiksi, niin mitä vastaan teinilleni, kun

Vierailija
13.11.2017 |

17 v poika kertoi lukeneensa narsismista ja totesi ”eikö isällä ole paljon samoja piirteitä? Jutussa sanottiin, että narsisti valehtelee koko ajan, mut iskä on tosi rehellinen, mut silti jotenkin tuntuu siltä.”

Av:lla opittua, että eksää ei saa sanoa narsistiksi, mutta mitäs nyt tästä pitää ajatella?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että alkaa kuuntelemaan Bob Geldofin musiikkia netistä. Tatuoi itsellesi otsaan teksti: "nats1-rasist1", niin hän saa muuta ajateltavaa.

Vierailija
2/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toteutat elämässäsi kaiken, mitä av:llä opetetaan, niin siinä on melkoisen kreisikomedian ainekset kasassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai tossa tilanteessa saat sanoa että kyllä, isälläsi on paljon narsistisia piirteitä.

Vierailija
4/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismi on persoonallisuushäiriö eli persoona, joka on kuin on terve persoona, mutta huomattavasti voimakkaampi. Narsismin voi diagnosaida vain lääkäri.

Vierailija
5/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos lukisitte aiheesta yhdessä ja miettisitte, mistä kaikkialta löytyy tuollaisia piirteitä. Löytyykö vaikka sinun tai lapsesi toiminnasta narsistisia piirteitä? Ja sitten keskustelette vaikka siitä, kuinka järkevää on leimata ihmisiä sen mukaan, että heistä löytyy yksi tietty ominaisuus.

Vierailija
6/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos lukisitte aiheesta yhdessä ja miettisitte, mistä kaikkialta löytyy tuollaisia piirteitä. Löytyykö vaikka sinun tai lapsesi toiminnasta narsistisia piirteitä? Ja sitten keskustelette vaikka siitä, kuinka järkevää on leimata ihmisiä sen mukaan, että heistä löytyy yksi tietty ominaisuus.

Poika sanoi löytäneensä myös itsestään niitä piirteitä. Minä sanoin, että me kaikki olemme janalla, eli toisissa niitä piirteitä on enemmän kuin toisissa.

Minusta oli hyvä, että poika alkoi itse lukemaan asiasta. Hän nimittäin riitautui isänsä kanssa pahasti pari vuotta sitten. On vain hyvä, että hän alkaa ajattelemaan, ettei ehkä kaikki olekaan omaa syytä.

Vierailija
7/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi keskustella pojan kanssa siitä, että ei ole sopivaa diagnosoida muita netistä löytämiensä tekstien perusteella. Plus kysyisin, että mikä pojan saa ajattelemaan että isänsä on narsisti.

Vierailija
8/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi keskustella pojan kanssa siitä, että ei ole sopivaa diagnosoida muita netistä löytämiensä tekstien perusteella. Plus kysyisin, että mikä pojan saa ajattelemaan että isänsä on narsisti.

Kyllä siitä puhuttiin. Poika nimesi ne asiat, mm. On aina oikeassa, ei koskaan pyydä anteeksi, menee riidelles henkilökohtaisuuksiin... etc.

En siis tiedä mistä ja minkä artikkelin oli lukenut.

Vierailija
9/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastaaviin todennut vaan ympäripyöreästi, että isäsi nyt on omanlaisensa, ottamatta kantaa siihen, onko käsiteltävänä oleva ominaisuus hyvä vai huono.

Tietty eksä on saita vanha juoppo (kai minä siitä sellaisen sitten tein) mutta onhan se nyt ainoa isä mitä on tarjolla.

Vierailija
10/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsismi on persoonallisuushäiriö eli persoona, joka on kuin on terve persoona, mutta huomattavasti voimakkaampi. Narsismin voi diagnosaida vain lääkäri.

https://www.narsistienuhrientuki.fi/

Narsismi on erittäin vakava ja parantumaton mielisairaus, ja jokainen narsisti tuhoaa useita ihmisiä elämänsä aikana. Väkivaltaisia riehujia jokainen.

Vierailija
11/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vastaaviin todennut vaan ympäripyöreästi, että isäsi nyt on omanlaisensa, ottamatta kantaa siihen, onko käsiteltävänä oleva ominaisuus hyvä vai huono.

Tietty eksä on saita vanha juoppo (kai minä siitä sellaisen sitten tein) mutta onhan se nyt ainoa isä mitä on tarjolla.

Meilläkin tuo on ainoa isä, joka on tarjolla, mutta poika itse katkaissut välit isäänsä.... olen kyllä iloinen, että poika itse tajuaa, mistä on kyse.

Vierailija
12/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.narsistienuhrientuki.fi/

Narsismi on erittäin vakava ja parantumaton mielisairaus, ja jokainen narsisti tuhoaa useita ihmisiä elämänsä aikana. Väkivaltaisia riehujia jokainen.

Narsistin persoona on vakavasti häiriintynyt, ja "voimakkuus" näkyy lähinnä vain narsistin harjoittamassa väkivallassa. Persoona on kaukana terveestä.

Vierailija
13/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siitä puhuttiin. Poika nimesi ne asiat, mm. On aina oikeassa, ei koskaan pyydä anteeksi, menee riidelles henkilökohtaisuuksiin... etc.

En siis tiedä mistä ja minkä artikkelin oli lukenut.

Tärkeintä on, ettet itse lähde mukaan tai oikeastaan ryhdy luettelemaan lisää, miten eksä olikin narsisti. Voi kyllä myönnellä, että nuo on narsistisia piirteitä (se ei vielä määritä narsistia) ja että toista ihmistä ei voi muuttaa. Omaan käytökseensä voi vaikuttaa.

Vierailija
14/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin tuo on ainoa isä, joka on tarjolla, mutta poika itse katkaissut välit isäänsä.... olen kyllä iloinen, että poika itse tajuaa, mistä on kyse.

Kyllä fiksu lapsi tajuaa itse tehdä johtopäätöksensä.

Vierailija
15/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna luettavaksi kirja Nasistin lapsena, Janne Viljamaa. Katso kolahtaako.

Vierailija
16/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se lohduttaa, kun voi ajatella että toinen on sairas, mutta sen sairauden takana kuitenkin ihana ihminen. Se on toivotonta, jos täytyy vain ajatella että toinen on paha paha paha.

Vierailija
17/23 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

narsistin persoonallisuus on oikeasti todella kaukana terveestä, ja se on myös erittäin heikko ja vaatii jokapäiväistä tukemista ja muiden ihailua.

"vahvuus" pohjautuu narsismin harjoittamaan väkivaltaan.

Vierailija
18/23 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutonaurua :D

Vierailija
19/23 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

narsistin persoonallisuus on oikeasti todella kaukana terveestä, ja se on myös erittäin heikko ja vaatii jokapäiväistä tukemista ja muiden ihailua.

"vahvuus" pohjautuu narsismin harjoittamaan väkivaltaan.

isoegoiselle narsistille on tärkeää saada joka päivä huomiota, ja huonokin huomio on parempi vaihtoehto kuin ei huomiota lainkaan.

todella sairaita tapauksia.

narsismin pitäisi riittää pakkohoitopäätökseen.

Vierailija
20/23 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se lohduttaa, kun voi ajatella että toinen on sairas, mutta sen sairauden takana kuitenkin ihana ihminen. Se on toivotonta, jos täytyy vain ajatella että toinen on paha paha paha.

Jos annat narsistin hyväksikäyttää itseäsi vuosikausia, narsisti kyllä antaa sinun niin tehdä, mutta jos et anna, hän hankkii toisen hyväksikäytettävän. Rakkautta narsisti ei tunne. Ihmisellä on arvo vain hyödykkeenä ja jos sitä hyötyä ei ole tarjolla, siirrytään etsimään uutta uhria. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme