Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Äidille ja autistiselle pojalle häätö Paimiossa - ”Autistiselle ei voi kertoa, että ole hiljaa”

Vierailija
13.11.2017 |

http://m.iltalehti.fi/kotimaa/201711112200514479_u0.shtml

Mielipiteitä? Minusta ihan oikein, että annetaan häätölappu käteen, jos melu häiritsee naapureita. Ei vammaisilla ole mitään etuoikeutta mekkaloida ja huonontaa muiden elämänlaatua.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida tämä äitikään olla aivan normaaleilla älynlahjoilla siunattu.

Vierailija
62/66 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainut asia mistä mielestäni voisi tätä äitiä syyttää on lääkemuutos. Mistä kukaan meistä kuitenkaan tietää miten asia todellisuudessa on. Kyllä lääkkeitä määrätään myös perusteettomasti. Itselleni on määrätty ties mitä lääkityksiä, selviän vallan hyvin ilman. Pyysin vain keskusteluapua läheisen kuoleman jälkeen. Opiskelen ja käyn töissä, minulla on hyviä ystäviä ja harrastuksia. Kykenen siis täysin normaaliin elämään ilman lääkkeitä joita minulle on masennukseen määrätty vielä nykyisinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse äitinä kyllä myös miettisin mitä lääkkeitä lapselle määrätään. Jos ongelma on nukkumisessa niin varmasti lapsi hermostuu jos joutuu yöt valvomaan. Miksei siihen vaivaan voisi määrätä unilääkettä ennemmin kuin skitsofrenialääkettä. En ole lääkäri, mutta kuulostaa silti oudolle.

Vierailija
64/66 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni myös autistinen kehitysvammainen lapsi. On suurimmaksi osaksi hissukseen, mutta kiukustuu helposti ja silloin huutaa. Öisin nukkuu yleensä hyvin. Se on totta, ettei autisteja täysin hiljaiseksi saa. Parhaansa mukaan voi ennakoida tilanteet missä huuto tulee, ja ylläpitää rutiinit, mutta silti niitä tantrumeja tulee. Kuuluu diagnoosiin. Josko perhe voisi muuttaa vaikka rivitaloon, jossei omakotitalo ole mahdollinen. Jossainhan heidän pitää asua kuitenkin.

Rivitalossakin on naapurit! Pysykää poissa häiritsemästä.

Vierailija
65/66 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huomaa miten ymmärtämättömiä ja asiasta tietämättömiä on kommentoinut tätä julkaisua. Kyllä se on kuulkaa myös niin että mikäli ette muiden ääniä kestä on hyvä itsekin harkita omakotitaloon muuttoa. Kerrostalossa eläessä täytyy kyllä jokaisen olla mielestäni lähtökohtaisesti valmis kestämään muiden kanssa- ja naapurissa elävien ääniä. Itselläni asuu naapurissa mielenterveysongelmainen aikuinen mieshenkilö joka huutaa välillä erittäin kovaa, ei muille vaan selvästi itsekseen. Asuupa siellä myös kolme lasta joista vanhimmalla murroikäisellä on melkoinen vaihe meneillään. Perheen luona käy tukea ja sinne on selvästi apua kohdennettu, ainut ajatus jota itse mietin on se, että toivon heidän itse jaksavat. Minä lyön korvatupat korviin kun meno on kovin kovaa, aamulla nousen aina töihin klo 5.30 ja viikonloppuisin lepäilen itse myös, samoin meidän muu perhe.

Toisella puolella asuu lapsiperhe jossa pieni lapsi saa itku

Voi luoja. Kerrostalo ei ole oikea asuinpaikka sinun kaltaisillesi tai noille naapureillesi! Luulisi olevan sanomattakin selvää, että häiriötä aiheuttavat miettivät asumismuotonsa oikeanlaiseksi, eikä ne, joiden toimesta muut ei häiriinny. Sinä olet selvästikin sitä porukkaa, jonka mielestä koulukiusatut vaihtaa koulua, ei kiusaajat.

Vierailija
66/66 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa typerä kommentti edellisellä. Kyllä näkisin niin että se joka on häätämässä äidin ja autistisen poikansa kodistaan, jossa poika ei edes kokoaikaisesti asu, on itse koulukiusaaja.