Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistava avioliitto

Vierailija
13.11.2017 |

Mitä tehdä jos tajuaa elävänsä vuosien jälkeen väärän ihmisen rinnalla. On lapset ym... pitkä yhteinen historia. Onko parempi jäädä ja ajatella vain kaikkien muiden parasta. Olen aika rikki. En enää toivo elämältäni muuta kuin että lapsilla olisi kaikki niin hyvin kuin olla vain voi. Rakastan niitä yli kaiken. Itseäni en enää ajattele miltä tuntuu. En suunnittele tulevaa elämää, en lomia tai mitään. Tiedän mistä kaikki tämä johtuu. En vain enää jaksa tehdä asioille mitään. Kukaan ei uskoisi kun katsoo minua kuinka rikki sisältä olen:( rakkautta ei enää ole, eikä ollutkaan. Kun vain joku edes joskus tulisi ja halaisi. Se riittäisi. -surusilmä

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa erota, jos asiat ovat olleet pielessä. Voit löytää uuden.

Vierailija
2/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä hyvät välit puolisosi kanssa? Itse samassa tilanteessa, siihen on johtanut mm. miehen jatkuva vähättely minua ja tekemisiämi kohtaan. Olen jäänyt tähän liittoon vääristä syistä, suhde alun alkaenkin alkoi ja jatkui vääristä syistä. Aina vaan vaikeammalta tuntuu ajatus vain lähteä. Tuntuu, että olen kadottanut itseni tässä kaikessa. Ulkonäöstäni jaksan huolehtia, itse asiassa se ainoastaan saa tuntemaan itseni ihmiseksi. Mies ei koskaan kommentoi ulkonäköäni positiiviseen sävyyn, vaan etsii kaikkia mahdollisia virheitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä hyvät välit puolisosi kanssa? Itse samassa tilanteessa, siihen on johtanut mm. miehen jatkuva vähättely minua ja tekemisiämi kohtaan. Olen jäänyt tähän liittoon vääristä syistä, suhde alun alkaenkin alkoi ja jatkui vääristä syistä. Aina vaan vaikeammalta tuntuu ajatus vain lähteä. Tuntuu, että olen kadottanut itseni tässä kaikessa. Ulkonäöstäni jaksan huolehtia, itse asiassa se ainoastaan saa tuntemaan itseni ihmiseksi. Mies ei koskaan kommentoi ulkonäköäni positiiviseen sävyyn, vaan etsii kaikkia mahdollisia virheitä. 

Samoin, ulkonäkö ainut johon jaksan enää panostaa. Tyytyväinen olen peilikuvaani edes, onneksi. Samaa voisin sanoa kuin tekstissäsi kirjoitat. AP

Vierailija
4/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhukaa avoimesti toistenne kanssa siitä miksi olette menneet joskus yhteen, mihin olette toisissanne ihastuneet, rakastuneet, ja mitä elämä, arki, yhteiselo on tällä hetkellä, mikä on hyvin, mikä mättää - onko mitään tehtävissä, voisiko jotain tehdä toisin, mitä.

Vierailija
5/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkautta ei enää ole, eikä ollutkaan. Ei ihme, että voit huonosti. Parisuhteeseen tarvitaan rakkaus, se on ihan ensimmäinen ehto.

Vierailija
6/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhukaa avoimesti toistenne kanssa siitä miksi olette menneet joskus yhteen, mihin olette toisissanne ihastuneet, rakastuneet, ja mitä elämä, arki, yhteiselo on tällä hetkellä, mikä on hyvin, mikä mättää - onko mitään tehtävissä, voisiko jotain tehdä toisin, mitä.

Olen kakkosvastaaja. Olen yrittänyt puhua mieheni kanssa, myös pariterapiaa yritimme. Mies ei osaa eikä halua keskustella. Emme keskustele, vaan mies vaan väittelee ja kumoaa mielipiteitäni. Terapia lopetettiin tuloksettomana. Mies ei tietenkään halua erota. Eroaminen tästä liitosta ei ole niin yksinkertaista. Tosiaan, menimme yhteen ja olemme yhdessä vääristä syistä.

Vierailija
7/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on pillu, elämästä tulee välittömästi vaikeaa. Kaikki on kaikkien muiden vikaa, itsellä ei ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa mihinkään. On viisainta lähteä ajattelemaan ja etsimään itseään, sekä löytää onni! Ei se käy, että prinsessa joutuu elämään tavallista elämää, mikä ei olekaan niin hohdokasta kuin olisi pitänyt olla.

Sinä olet taatusti ylemmäntason parisuhdeterapeutti, kuulostaa tekstisi ja sanavalintasi ihan siltä.

Vierailija
8/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on pillu, elämästä tulee välittömästi vaikeaa. Kaikki on kaikkien muiden vikaa, itsellä ei ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa mihinkään. On viisainta lähteä ajattelemaan ja etsimään itseään, sekä löytää onni! Ei se käy, että prinsessa joutuu elämään tavallista elämää, mikä ei olekaan niin hohdokasta kuin olisi pitänyt olla.

Miksi kommentoit tähän mitään. Sinulla ei ole kokemusta parisuhteesta, eikä paljoa elämankokemusta muutenkaan.

Vierailija
9/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kakkosvastaaja. Olen yrittänyt puhua mieheni kanssa, myös pariterapiaa yritimme. Mies ei osaa eikä halua keskustella. Emme keskustele, vaan mies vaan väittelee ja kumoaa mielipiteitäni. Terapia lopetettiin tuloksettomana. Mies ei tietenkään halua erota. Eroaminen tästä liitosta ei ole niin yksinkertaista. Tosiaan, menimme yhteen ja olemme yhdessä vääristä syistä.

Jos eroaminen ei ole niin yksinkertaista ja olette vääristä syistä yhdessä, silloin on luotava uudet säännöt parisuhteelle. Ja kyllä yksinkin kyllä pystyy jättämään eropaperit.

Vierailija
10/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää ihan itse päättää mitä loppuelämältäsi haluat. Jos se epäitsekkyys ja marttyrointi riittää sulle elämän sisällöksi, niin jää toki siihen. Muista kuitenkin ettet sitten pura katkeruuttasi lapsillesi: teidän takianne minä olen antanut koko elämäni, te olette nyt mulle velkaa sitä ja tätä nyyh nyyh. Jos taas haluat elää itse onnellisena, lopeta kärvistely rakkaudettomassa parisuhteessa ja lähde. Hommaa sellainen elämä mitä voit elää tyytyväisenä, iloisena ja tulevaisuuteen innokkaana katsoen. Ota ohjat ja vastuu omasta onnellisuudestasi.

Vierailija
11/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos eroaminen ei ole niin yksinkertaista ja olette vääristä syistä yhdessä, silloin on luotava uudet säännöt parisuhteelle. Ja kyllä yksinkin kyllä pystyy jättämään eropaperit.

Näin toimitaan terveissä suhteissa, tiedän. Omani ei sitä ole.

Vierailija
12/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko meilläkään rakkautta. Mua ei vaan kiinnosta miehen touhut eikä sitäkään kyllä mun. Suunnitellaan lomareissuja mutta mielessäni käyn ne reissut yksin tai lasten kanssa. Seksiä ei ole, mies ei tee aloitetta ja kun itse teen, ei kelpaa. Nukkuukin sohvalla.

Mies ei halua eroa, itse haluaisin lähinnä olla rauhassa. Ei sen puoleen, ei meillä juuri jutellakaan eikä riidellä edes. Ollaan vaan kohteliaita toisillemme.

Vierailija
13/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin eronneena. Kannatti erota vaikka koenkin siitä syyllisyyttä että lapsi joutui sen kokemaan. En tiedä mistä syyllisyys, joka kerta kun mietin asian läpi uudelleen, päädyn siihen ettei minulla ollut vaihtoehtoja ja toimin lapsen parhaaksi. Joku terapiaa vaativa siellä mielen takana vielä vaanii, ehkä läheisriippuvuus. Olisipa varaa terapeuttiin! Mistä johtuukin suhteeton syyllisyyden tunne asioista joihin minulla ei ole valtaa ja jotka eivät ole minun vika?

Vierailija
14/23 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät ole syy olla väkisin yhdessä. Myös lapset tarvitsevat sen eron tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
15/23 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ero jos paska fiilis jostain ihmisestä.

Vierailija
16/23 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sama.

Olen niin hajalla. Yritän ja yritän, teen kaikkeni mutta tyhjyys on ainoa asia joka jää käteen.

Mies haluaa minut, on yli-itsekäs ja ”jumaloi” minua. Samalla olen tyhjiin imetty, antanut kaikkeni. Lempeyttäni, hyvyyttäni käytetään väärin... en osaa selittää. Seksiä on, koska mies haluaa minua ja kertoo että olen ihana ja haluttava, ja itse en osaa olla ilman, mutta olen niin yksin!!

Olen kodinkone, se Marilyn vuoteessa, gourmet kokki, siivooja ja sihteeri, mies vain juo ja määräilee. Olen jumaloitu naisena mutta teen kaiken ja olen samalla häkkiin suljettu. Itkettää.

Vierailija
17/23 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mua sieppaa kuulla jatkuvasti kommentteja siitä miten lasten takia parisuhteessa sitä ja tätä. Ja miten ilman lapsia olisin jo eronnut....

Et sinä lasten kanssa ole naimisissa! Sinä olet PARISUHTEESSA yhden ihmisen kanssa, toisen aikuisen. Kyllä joo ero vaikuttaa moniin muihin ihmisiin mukaan lukien lapsiin, kuka saa (tai joutuu pitämään) koiran, asunnon, auton, mökin, veneen, ystävät, kummilapsen...

Siinä on kaikenlaista setvittävää ja jaettavaa. Ainoa josta en ole ikinä kuullut riideltävän on anoppi: siitä eroon pääseminen on pelkkä helpotus.

Mutta kyllä se avioliitto on kahden kauppa. Ei kukaan lasten kanssa ole naimisissa (toivottavasti) tai lapsista eroa. Järjestelyt vain muuttuvat.

Vierailija
18/23 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suhtautua varauksella näihin eroa ratkaisuna tuputtaviin. Se on lopullinen ratkaisu etkä pysty enää koskaan palaamaan takaisin entiseen vaikka tulisit katumapäälle. Täällä eroa kannattavat ovat pääosin niitä yh-äitejä joilla monta lasta eri miehille tai sellaista sarjaeroajia joilla on monta epäonnistunutta liittoa takana.

Joskus ero on tietysti väistämätön, mutta se pitää harkita huolella ja mielellään yhdessä puolison kanssa. Itseäni mm. jaksaa aina ihmetyttää naisten päivittelyt siitä, että miten se mies nyt noin hermostui maistraatin erokirjeestä sen jälkeen kun itse märehditty eroa vuosia ja laitetaan paperit salaa eteenpäin yksin.

Vierailija
19/23 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa suhtautua varauksella näihin eroa ratkaisuna tuputtaviin. Se on lopullinen ratkaisu etkä pysty enää koskaan palaamaan takaisin entiseen vaikka tulisit katumapäälle. Täällä eroa kannattavat ovat pääosin niitä yh-äitejä joilla monta lasta eri miehille tai sellaista sarjaeroajia joilla on monta epäonnistunutta liittoa takana.

Joskus ero on tietysti väistämätön, mutta se pitää harkita huolella ja mielellään yhdessä puolison kanssa. Itseäni mm. jaksaa aina ihmetyttää naisten päivittelyt siitä, että miten se mies nyt noin hermostui maistraatin erokirjeestä sen jälkeen kun itse märehditty eroa vuosia ja laitetaan paperit salaa eteenpäin yksin.

Höpsis. Suurin osa minun tuntemista eronneista (itse mukaan lukien) ovat eronneet pitkistä liitoista ja sovussa exän kanssa. Se on hyvä, että joillain on hyvä ja kestävä suhde, mutta kaikilla ei vain ole. On todella tuskaista vääntää jotain teennäistä yrittämistä ihmisen kanssa, joka aiheuttaa romanttisessa ja seksuaalisessa mielessä itselle vain puistatuksia. Vaikka muuten olisikin kiva ja hyvä kumppani ja vanhempi. Ja ei parantunut vuosienkaan yrittämisellä, ja en kadu eroa. Ja molemmat vanhemmat edelleen tiukasti kiinni lasten elämässä. Ja yhdessä on sovittu erosta.

Vierailija
20/23 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa erota, jos asiat ovat olleet pielessä. Voit löytää uuden.

Tämä AV:n patenttiresepti ei ole aina niin helposti toteutettavissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan