Mitä ihmettä lapsen ihoon ilmestyy?? Sis kuva
Siis näitä on ollut useamman viikon lähinnä käsissä. Nyt in oikein valtava ilmestynyt toiseen taipeeseen ja toisessa kädessä pienempi samanlainen. Iho ei ole siis mistään kohtaa rikki.
Kommentit (18)
Oisko ihan ihon kuivuutta, jonka lapsi on sitten raapinut ruvelle?
Lapsen hoidossa on meningokokkia ei siis voi olla tartunta? Ja kun näitä tulee jatkuvasti
Rasvaako lapsi ihoa suihkun jälkeen?
Ei rasvaa kun ei ole erityisen kuiva. Eikä koskaan raavi itseään.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää verenpurkaumalta
Niin minustakin. Jos lapselleni tulisi yksi, ajattelisin hänen satuttaneen itsensä. Mikä olisi syy moneen? Herkästi hajoavat pintaverisuonet?
Näyttää taiveihottumalta. Mun tytöllä oli tuollainen kyynärtaipeessa vuosia. Hoidettiin kutisevassa vaiheessa hydrokortisonilla ja muulloin perusvoiteella.
Verisyövässä tulee tuollaisia punaisia pienipisteisiä mustelmarykelmiä.
Ei ole voinut satuttaa itseänsä missään. Eikä ole taiveihottumaa, sillä iho on ehjä ja muuten siisti. Toisessa kädessä vastaava läiskä on lähellä olkapäätä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Verisyövässä tulee tuollaisia punaisia pienipisteisiä mustelmarykelmiä.
Leukemiassa voi tulla kyllä verenpurkaumia mutta luulisi että olisi muitakin oireita.
Meillä poika ihan itse imee noita käsivarsiin. Keksinyt kivan leikin. :D
Kannattaa viedä lääkäriin, jos tulee ilman syytä mustelmia outoihin paikkoihin. Eihän ole mahdollisuutta, että olisi pahoinpidelty? Perusverikokeilla voidaan sulkea pois vakavia sairauksia.
Kyllä mä veisin lääkäriin ja vaatisin myös jonkunlaiset verikokeet. Ja mainitsisin ilman muuta tuon, että on meningokokkia ollut hoitopaikassa.
Meillä lapsella kun oli tuontapaisia, niin otettiin verikokeita, sisältäen veriviljelyt. Parempi musta varmistaa, mutta osa lääkäreistä tuntuu diagnosoivan verenpurkaumat ihottumaksi, en tiedä miksi eivät osaa erottaa, joten jos mahdollista mennä vaikka yksityisesti lastenlääkärille, niin sinne. Itekin jouduin rautalangasta terveyskeskusläkärille vääntää ettei ole ihottumaa vaan verenpurkaumia, tämän tietenkin lastenlääkäri sitten vahvisti. Purppurasairaus perhepiirissä ollut aikanaan, joten todella tunnistan eron itse.
Ootko vaihtanut pyykinpesuainetta tai ostanut kivan neuleen? Meillä poika reagoi kutisemalla ja nuo on samanlaisia hinkkaamalla aiheutettuja verenpurkaumia. Rasvausta ja selvität mikä kutinan aiheuttaa. Luulisi huomaavan milloin raapii/hinkkaa itseään. Villa aiheuttaa minullekkin raivostuttavaa pistelyä iholla.
Lääkärille ja verikokeisiin heti. Parempi sulkea pois vakavimmat vaihtoehdot, ja tarvittaessa hoitaa.
Verikokeet oli ok, ei ole kuumetta ja lapsi leikkii. Mies muisteli, että on nähnyt ensimmäisen tuollaisen verenpurkauman lapsessa jo yli kuukausi sitten. Näkyykö kaikki verisairaudet laajassa verenkuvassa?
Ap
Ja kuva unohtui
http://aijaa.com/E1LwUz