Pääsin masennukseen vedoten eläkkeelle ja muuta Thaimaahan!
Saa onnitella! Kauan se kesti(7vuotta) ja koville otti, mutta lopulta sinnikkyys palkittiin. Päätin n. 25 vuotiaana, että minä en tämän maan menoa enää rahoita ja aloitin määrätietoisen työskentelyn eläkkeelle pääsemiseksi 10 vuoden sisällä. Täysin työkykyinen en ollut oikeastikaan. Aamuisin oli todella vaikeaa nousta sängystä ja töissä harmitti lähes päivittäin. Kaikki vapaa-aikani meni myös käytännössä töistä palautumiseen. En saa kuin pienen työkyvyttömyyseläkkeen, mutta sillä kyllä Thaimaassa pärjäilen. Kesäisin aion tulla Suomeen ja silloin olen oikeutettu toimeentulotukeen ja asumistukeen. Kun katson maan nykytilaa, niin olen päivä päivältä vakuuttuneempi päätökseni oikeudesta. Ja jos mieli muuttuu ja Suomen poliitikot tulevat järkiinsä, niin aina voin palata työelämään. Suosittelen muillekin. Varsinki nuorille joiden eläkeikää nostetaan koko ajan. M32
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Häpeä lusmu!
Kateellinen heti inisemässä. Meneppä nukkumaan, jotta jaksat tehdä huomenna paljon töitä ja maksaa paljon veroja, niin voin hakea sossusta uuden iphonen.
Ei ap
Asut suurimman osan vuodesta ulkomailla ja silti olet oikeutettu toimeentulotukeen ja asumistukeen? Ilmeisesti maksat edelleen tuloistasi esim. sh-maksun Suomeen? Ja eläke verotetaan Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Jepjep, Thaimaan nykytila onkin just passeli.
Jotain vikaa tähän synkkyyteen verrattuna?
Vierailija kirjoitti:
Häpeä lusmu!
Tänne tulee lusmuja elätettäviksi maailman ääristä, niin miksei sitten suomalainen voisi elellä ulkomailla? Miksi vihaat maammiehiäsi?
Sama mielessä. Keskivaikea ja vaikea masennus jo diagnosoitu aiemmin. Kolmannellako diagnoosilla tärppäsi?
Ei ihme, että Suomella menee huonosti, jos nykyajan nuorilta/aikuisilta puuttuu moraali. Ennen ei kukaan itseään kunnioittava alkanut hyväksikäyttäjäksi. Ihmisillä oli itsekunnioitusta.
Vierailija kirjoitti:
Asut suurimman osan vuodesta ulkomailla ja silti olet oikeutettu toimeentulotukeen ja asumistukeen? Ilmeisesti maksat edelleen tuloistasi esim. sh-maksun Suomeen? Ja eläke verotetaan Suomessa?
En, vaan aluksi kokeilen puolet vuodesta. Vuoden saan oleilla yhtämittaisesti ulkomailla. Kyllä olen oikeutettu silloin kun Suomessa olen. Eläke verotetaan Suomessa. ap
Thaimaa on karsea paikka. Liian kuuma, täynnä rihkamaa. NY on oma suosikkini.
Et siis oikeasti tiedä maasta mitään?
Yleinen turvallisuustilanne
Poliittinen epävarmuus Thaimaassa jatkuu. Tämä voi ilmetä mielenilmaisuina ja mahdollisesti myös väkivaltana sekä pommi-iskuina. Välikohtaukset ovat rajoittuneet lähinnä Bangkokiin elokuussa 2016 myös joissakin turistikohteissa tapahtuneita pommi-iskuja lukuun ottamatta. Bangkokissa oli viimeksi huhti-toukokuussa 2017 kolme pommiräjähdystä. Valtaa pitävä sotilasjuntta on kieltänyt poliittisten mielipiteiden ilmaisemisen. Vältä kaikenlaisia mielenosoituksia ja poistu niistä mahdollisimman pian. Myös muita paikallisten viranomaisten antamia ohjeita ja määräyksiä on syytä seurata ja noudattaa.
Etelä-Thaimaan eteläisimmissä maakunnissa (Narathiwat, Pattani, Songkhla, Yala) on ollut voimassa poikkeustila jo vuodesta 2005 siellä jatkuneiden vakavien levottomuuksien vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Et siis oikeasti tiedä maasta mitään?
Yleinen turvallisuustilanne
Poliittinen epävarmuus Thaimaassa jatkuu. Tämä voi ilmetä mielenilmaisuina ja mahdollisesti myös väkivaltana sekä pommi-iskuina. Välikohtaukset ovat rajoittuneet lähinnä Bangkokiin elokuussa 2016 myös joissakin turistikohteissa tapahtuneita pommi-iskuja lukuun ottamatta. Bangkokissa oli viimeksi huhti-toukokuussa 2017 kolme pommiräjähdystä. Valtaa pitävä sotilasjuntta on kieltänyt poliittisten mielipiteiden ilmaisemisen. Vältä kaikenlaisia mielenosoituksia ja poistu niistä mahdollisimman pian. Myös muita paikallisten viranomaisten antamia ohjeita ja määräyksiä on syytä seurata ja noudattaa.
Etelä-Thaimaan eteläisimmissä maakunnissa (Narathiwat, Pattani, Songkhla, Yala) on ollut voimassa poikkeustila jo vuodesta 2005 siellä jatkuneiden vakavien levottomuuksien vuoksi.
Ei nuo turisteja koske, koska turistit on thaikkujen leipä. Siellä on ollut jo monta vallankaappausta niin ettei turistit ole huomanneet mitään ennen kuin vasta kotona lukeneet uutisista.
Tuttavat on asuneet viisi vuotta Thaimaassa eikä käy kateeksi. Viimeksi pyydystivät parimetristä käärmettä rännistä ja vintillä asustaa rottapopulaatio.
Vierailija kirjoitti:
Saa onnitella! Kauan se kesti(7vuotta) ja koville otti, mutta lopulta sinnikkyys palkittiin. Päätin n. 25 vuotiaana, että minä en tämän maan menoa enää rahoita
Okei, pysäytetään tämä tähän. 25 ikävuoteen asti tämä maa on rahoittanut sinua. Yhtään penniä saatika senttiä, et ole millekään taholle antanut tai mitään kenellekkään mahdollistanut. Toivotavasti pattayan viinat korjaa sinutkin, jotta saadaan yksi loinen pois listoilta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että Suomella menee huonosti, jos nykyajan nuorilta/aikuisilta puuttuu moraali. Ennen ei kukaan itseään kunnioittava alkanut hyväksikäyttäjäksi. Ihmisillä oli itsekunnioitusta.
Vai olisiko niin, että "moraali" on kadonnut suurten ikäluokkien ahneutta sivusta seuraamalla. Omakotitalot, pari autoa, kesämökit, etelänmatkat, ökyharrastukset jne. Edellisten sukupolvien työntulokset tuhlattu ja lapsenlapsille saakka tehty velkaa. Typerähän sellainen on joka noita kekkereitä makselee ja itse saavuttaa ehkä asumisen rupuisessa yksiössä. Onneksi monet nuoret ovat fiksuja eivätkä mahdollista tuollaista sikailua loputtomiin. Se on aika pieni menoerä joku takuueläke ja kun töitäkään ei kaikille ole niin mikäs siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa onnitella! Kauan se kesti(7vuotta) ja koville otti, mutta lopulta sinnikkyys palkittiin. Päätin n. 25 vuotiaana, että minä en tämän maan menoa enää rahoita
Okei, pysäytetään tämä tähän. 25 ikävuoteen asti tämä maa on rahoittanut sinua. Yhtään penniä saatika senttiä, et ole millekään taholle antanut tai mitään kenellekkään mahdollistanut. Toivotavasti pattayan viinat korjaa sinutkin, jotta saadaan yksi loinen pois listoilta.
Olen tehnyt töitä peruskoulusta lähtien. En juo alkoholia, eikä pattayan seksituristit voisi vähempää kiinnostaa. Haluatko listoilta kaikki muutkin pari sataa kuussa tulonsiirtoina saavat kuten työttömät, sairaat, lapset, vammaiset, opiskelijatjne. oikeista loisista puhumattakaan?
Häpeä lusmu!