Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihdevuodet

Vierailija
12.11.2017 |

Miten ne sinulla alkoivat? Minkä ikäinen olit? Mitä oireita?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän näistä nautitaa, jo reilun vuoden ajan, Ei enää ihan jatkuvasti palella, ajoittain jopa päinvastoin. 55 v olen.

Vierailija
2/6 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän pian 45. Viimeisen vuoden ajan olen välistä hikoillut öisin. Kuukautiskierto, joka minulla on ollut melko pitkä, on lyhentynyt 3 viikkoon. 42-vuotiaana se teki myös väliaikaisen nopeusennätyksen, kuulemma asiaankuuluvaa siinä iässä.

Työkavereilla on kuumia ja kylmiä aaltoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi esivaihdevuosioireet jo jotain 42-vuotiaana. Käytännössä ihon ja limakalvojen kuivuminen (mm. oli jatkuvasti virtsatulehdusmaisia oireitakin mutta osoittautuivat että on pelkkää paikkojen kuivumista sekin), kuumat aallot, yleinen v*tutus ja ujosta suorasukaiseksi päänaukojaksi muuttuminen, menkkojen välin vaihtelu 24-40 päivän välillä kun ennen oli aina 31 pv kierto. 

Mutta vasta 51-vuotiaana tuli sitten varsinainen menopaussi eli kuukautiset oli yli puoli vuotta pois. Siinä yhteydessä aika lailla loppui myös nuo oireet, joita olin kärsinyt jo lähes 10 vuotta.

Vierailija
4/6 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliskin jo. Niin mielellään luopuisin kuukautisista! Ei vaan mitään merkkejä, voikohan kuukautiset kuitenkin loppua noin vain, ilman oireita vai onko aina jotain etukäteisoireita vuosien ajan? Oon jo 48-v. 

Vierailija
5/6 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 45vuotiaana alkoi yöhikoilut ja kuumat aallot.. kohtu ja munasarja poistettiin pari vuotta myöhemmin myooman ja endrometrioosin vuoksi . hikoilua jatkui vuosia ,en käyttänyt hormonihoitoa kuin vuoden verran alusss.

Vierailija
6/6 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumat aallot alkoivat vähän alle viisikymppisenä, kuukautiset loppuivat pari vuotta sen jälkeen. Nyt edelleen kuumottaa silloin tällöin, mutta muuten kaikki on hyvin. Ei enää vuotoja, mikä teki sen että veriarvot kohosivat hetkessä.