Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi normaalia väsyneempi ja ruokahaluton

Huolestunut äiti
12.11.2017 |

Olen soittamassa lääkäriin tästä asiasta tänään, mutta haluan nyt kysellä myös täältä tätä asiaa. Mun poika oli ilmeisesti mahataudissa perjantaina. Hän oksenteli ja maha oli kuralla. Lauantaina lapsi ei oksennellut mutta oli väsynyt ja vatsa kuralla ja ruokahaluttomuutta. Nyt tänään sama juttu. Eli ei oksentelua, mutta on ruokahaluton, haluaa juoda melkein koko ajan ja on todella väsynyt. Esim lapsi meni viime illalla nukkumaan jo 19 ja heräsi 9.00 aamulla ja nyt nukkuu taas. Normaalisti lapsi menee yöunille siinä 21 aikoihin ja herää 8.00. Johtuuko tämä väsymys ja ruokahaluttomuus mahataudista vaikka lapsi ei oksentelee? Lapsi on 1,5v

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos diabetes puhjennut niin voi olla vakavaa

Vierailija
2/14 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on siis kipeä. 

Kyllä virusperäinen mahatauti pari päivää kestää ja näkyy juuri ruokahaluttomuutena ja väsymyksenä., vaikkei oksentaisi enää. 

Onko tämä sitä uusavuttomuutta, josta paljon puhutaan? Soittamassa lääkärille :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on minun ensimmäinen lapseni joten minusta ei ole mitään väärää kysyä asioista..

Aina ollaan sanottu että jos vanhempia huolettaa jokin asia niin mieluummin soittaa sinne lääkäriin/neuvolaan kun jää yksin miettimään asioita🙄

-ap

Vierailija
4/14 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinulla itselläsi joskus on mahatauti ollut? 

Oletko heti reipas ja elämäsi voimissa oksentelun jälkeen? Kyllä toipuminen vie ainakin päivän ja noin pienellä elimistö toipuu neste- ja ravintohukasta hitaammin. 

Ei tähän tietoon tarvita edes yhtä lasta. 

Vierailija
5/14 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos diabetes puhjennut niin voi olla vakavaa

Joo tai kolera, malaria, syöpä jne. 

Tavallinen mahatauti tuo nyt on ja ei vaadi mitään toimenpiteitä kuin katsoa, että lapsi juo tarpeeksi. Jos on päiväkodissa, niin ei vielä mielellään huomenna hoitoon. 

Vierailija
6/14 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

diabetes tuli mieleen siksi, että itse haluaa kovasti juoda. mä en ite meinaa ilman tietosta itteni pakottamista saada kipeenä juotua

Vierailija
7/14 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa tarkasti lapsen vointia. Ota ihmeessä yhteyttä lääkäriin jos vointi pysyy noin huonona.

Vierailija
8/14 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdi että lapsi saa energiaa juomastaan nesteestä ja soita lääkäriin jos yhtään huolestuttaa.

Vierailija
9/14 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai haluaa juoda, kun oksentelussa ja ripuloinnissa menettää tosi paljon nestettä. 

Tervettä, että korjaa tilanteen juomalla. 

Vierailija
10/14 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.5v on pieni joten kuivuu nopeasti.Sinuna veisin lääkäriin jos noin väsynyt ja huonovointinen.

Vierailija
11/14 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei diabetes nyt yhdessä yössä kehity. 

Nopeahkosti kyllä välillä, mutta ottaa se viikkoja ainakin. Eli lapsella laihtumista janoa ja jatkuvaa pissaamista. 

Ja tämähän on selvä homma, että mahatauti. Vähän ihmettelen tuota "ilmiesesti oksennellut". 

Kai nyt lapsen hoitaja tietää, onko oksennellut vai ei?

Vierailija
12/14 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuisko juomaan piimää? Mulla auttaa se ja on vähän tuhdimpaa kuin pelkkä vesi tai mehu.

Vierailija
13/14 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi muuten jaksaa liikkua, käydä vessassa ja ehkä vähän leikkiäkin niin en olisi hirveän huolissani. Hyvä että juo, mutta jotain suolaistakin olisi hyvä saada.

Vierailija
14/14 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteerisiä ohjeita. 

Tietenkin on vatsataudin jälkeen väsyneempi ja ruokahalu ei ole vielä palautunut. 

Mutta siitä sitten vain hermostuttamaan päivystystä tai lihottamaan yksityislääkärin kukkaroa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi