Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö töihin viedä samanLAINEN vai samanHINTAINEN kahvipaketti?

Vierailija
12.11.2017 |

Oli tuossa taannoin töissä vakavahenkistä keskustelua taukotilan kahvista. Juomme tiettyä merkkiä ja närkästystä herätti se, että marketista ostava saa kahvinsa edullisemmin kuin lähikaupasta hankkiva ja silloin tarjouskahvia tuovan pitäisi maksaa muille tasausmaksua...

Olen ainoana miehenä työpaikalla ja heräsi kysymys, että onko naiset todellakin näin nipoja, sillä missään muualla en ole tällaiseen törmännyt - aina aiemmin on riittänyt, että vie sen "mokka"paketin taukotupaan...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, meillä ei saanut viedä tummapaahtoista. Ratkaisin asian sitten niin että juon omat kahvit.

Vierailija
2/24 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien halvinta, muuhun ei ole varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on sama millä hinnalla sen paketin on hankkinut, sitä ei tarvitse paljastaa.

Vierailija
4/24 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samankokoinen riittää.

Vierailija
5/24 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa viedä minkä paketin vaan. Itse vien Löfsbergin kahvia, kaikki ei siitä tykkää mutta aika moni.

Se mitä paketti maksaa on ihan se ja sama. Kunhan jokainen oman tunnon mukaan tuo sen määrän minkä juokin. Monet meillä juo pitkin päivää, keittää kahvia monta kertaa/pv. Itse olen paikalla vai 3 päivää viikossa ja harvoin juon iltapäivällä kahvia, joten olen laskenut, että paketti/kk riittää minulta. Ei ole kahvit koskaan vielä loppuneet.

Vierailija
6/24 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta, teillä täytyy maksaa kahvista!

Vierailija
7/24 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tietty merkki, jota pitäisi tuoda. Vein tulokkaana kerran paketin asioimani kaupan omamerkkikahvia, joka on parempaa kuin määrätty merkki. Kyllä katsottiin kieroon. Siirryin vikkelästi haluttuun merkkiin, mutta nopeasti lopetin kahvin juomisen kokonaan. Se ei vain toiminut, seissyttä pannunpohjaa olis pitänyt nauttia, ettei mene hukkaan. En aina ehtinyt samaan aikaan tuoreelle keitokselle. Jos keitin sitten pari kuppia, toruja tuli siitäkin, ettei muut saa.

Vierailija
8/24 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sovittu, että viedään juhlamiokkaa ja presidenttiä. Ei väliä milä hinta. Järjetöntä ja kuka sen hinnan tietää. Typerää ostaa viiden euron juhlamokkaa, kun tarjouksessa on kolme kympillä.

Vierailija
9/24 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viedään Juhla Mokkaa, mutta kukaan ei vedä herneitä nenään, jos joku tuo joskus Kulta Katriinaa tai luomujuhlamokkaa (pienempi paketti). Kukaan ei kysele hintoja tai onko joku peräti saanut paketin jostain ilmaiseksi. Siinä vaiheessa, kun aletaan noin nipottaa, alan kyllä tuoda termarissa omat kahvit. Hätätilanteessa ollaan saatu laitana suodatinpusseja tai kahvia muilta osastoilta ja meiltäkin on lainattu. Meille kahvi ei ole elämää suurempi asia. 

Vierailija
10/24 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen. Presidenttiä. Vaalea paahto. jos jakuaa hifistellä, tuo ja juo omat kahvinsa.

Vierailija
11/24 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs muut sen voi tietää että mistä kukakin ostaa kahvinsa? Pitääkö teillä tuoda kuittikin todisteeksi?

Kai se on sovun säilyttämiseksi paras tuoda aina ainakin samankaltaista jos nyt ei samanmerkkistä. Eli esim. vaaleapaahtoista jos teillä on siihen perus juhlamokkaan totuttu.

Jos liian nipoksi menee niin alkaisin ite tuomaan omat kahvit - sais ainakin sit sitä mistä ite tykkää eli omalla kohdalla tummaa paahtoa mille moni muu irvistää :D

Vierailija
12/24 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pitää olla juhlamokkaa, ihan sama mistä on ostettu. Onneksi ei koske minua, juon teetä ja päätän itse mitä laatua juon.

Vierailija
13/24 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa nipottamista. Suomessa ei niin huonoa kahvia edes myydä jonka ei luulisi kelpaavan.

Vierailija
14/24 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vaan voi sanoa että osti omansa kalleimmasta lähikaupasta? Parhaassa tapauksessa pääsee pyytämään tasausmaksua muilta.

Vierailija
15/24 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuollainen nipotus siitä hinnastakin - vaikka olisi muuten samaa - viittaa siihen, että hienosti on valtio saanut tasapäistettyä suomalaiset. 

Vierailija
16/24 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla totta, teillä täytyy maksaa kahvista!

Tervetuloa julkisen alan työpaikalle. Meillä maksetaan itse kahvit, teet, maidot, yms. Ei ole työnantajan tarjoamaa pikkujoulua, jouluateriaa, ei kahvipullaa tai iltapäivällä hedelmiä. Jopa tessin mukaisista "eduista" saa tapella. Työnantajan mielestä taukohuone on jo sellainen etuus että sitä pitää kumartaa ja niiata niksauttaa.

Vierailija
17/24 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne siat!

Vierailija
18/24 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie Kulta Katriinaa, Presidenttiä tai Juhlamokkaa, niin kukaan ei sano mitään.

Vierailija
19/24 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelu virkistää kirjoitti:

Turhaa nipottamista. Suomessa ei niin huonoa kahvia edes myydä jonka ei luulisi kelpaavan.

Tuoppa kevaliaa niin saat kuulla sellaiset tekstit ettet tuo toiste. Se kura on tarkoitettu vieraille joiden haluaa poistuvan. Esim anopille sopivaa kahvin kaltaista juttua.

Vierailija
20/24 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien vuorollani Brazilia, koska Juhlamokka on paskaa. Saa edes joskus töissä kunnon kahvia. Ihan sama, vaikka Brazil maksaakin 1,50 euroa enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä