Uusi Tuntematon Sotilas elokuva, mitä mieltä?
Kävin tänään katsomassa. Minusta upea elokuva, todella vaikuttava. Mielestäni Eero Aho teki mielettömän suorituksen Rokkana ❤️✌️
Kommentit (13)
No, ettekö ole käyneet katsomassa?
Hyvä elokuva, ehdottomasti paras kolmesta tähänastisesta
Hyvä oli. Oon myös sitä mieltä että paras kolmesta.
Ahon lisäksi myös Vatanen ja Vauramo teki loistavat roolityöt. Vatasen Koskela oli enemmän Koskela, kuin kummassakaan aikaisemmassa.
Hyvä oli,kyllä tämä "Kariluoto" myös veti hienon roolin ja oikeastaan kaikki.
Rokka oli kyllä hienosti näytelty, vaikkakin itse hahmo oli ärsyttävä. Tosielämässä en tykkäisi yhtään tuollaisista vastaan hankaajista, jotka laskevat leikkiä kaikesta.
Yllätyin siitä miten uskottava komedian puolelta tuttu Aku Hirviniemi tuossa leffassa oli, ei mennyt homma läskiksi eikä yhtään vähentänyt elokuvan vakavuutta. Kiinnostavaa nähdä eri ääripäitä samasta näyttelijästä. (Vähän kuin Rowan Atkinson etsivä Maigretina.)
Itse sotafilmien ja -kirjallisuuden suurkuluttajana olin pettynyt. Mielestäni ihan turha ja joutava tekele - ei mitään erityisen uutta tarjottavaa jo kohtuullisen hyvin kalutusta aiheesta.
Työn mallina oli käytetty selvästi Veteen piirretty viiva (Thin red line) -elokuvaa, mutta jäi sen dialogin ja tarinan tasosta paljon jälkeen.
Ymmärrän hyvin Hesarin elokuvaan esittämän kritiikin, muiden lehtien ylistystä en niinkään.
No, minä olen kyllä eri mieltä eli elokuva oli mielestäni loistava! Kertaakaan ei käynyt aika pitkäksi elokuvan aikana.
Turha tämä ei missään nimessä ollut, vaikkei kaikille ehkä uusia näkemyksiä avannutkaan. Uusille sukupolville tämä uusin on kuitenkin helpommin lähestyttävissä kuin ne kaksi aikaisempaa. Nykyaikainen tekniikka ja tämän päivän tunnetut nimet näyttelijöinä houkuttelee varmasti katsojia ja sehän lienee oleellisinta että tarina siirtyy sukupolvilta toisille.
Olin suorastaan yllättynyt miten ikäviksi ja pahoiksi ihmisiksi erityisesti alikersantti Lehto ja naistennaurattaja Rahikainen oli elokuvassa kuvattu. Kun se eka Tuntematon on aikamoista rillumareita, tässä versiossa alleviivataan hahmojen niin hyvyyttä, inhimillisyyttä kuin pahuuttakin.
Missä oli kovennetun seisominen? Miksi pelokas Riitaoja oli niin mitättömän suppeassa roolissa (jäi jotenkin tyhjäksi koko hahmo vaikka aineksia olisi ollut vaikka ja mihin)?
Lisäksi tökkii se Louhimiehen fetissi ympätä elokuvaan kuin elokuvaan seksikohtauksia. Pelkäsin jo, kun Rokka oli vaimonsa kanssa saunomassa, että kohta varmaan antaudutaan himojen valtaan - onneksi ei kuitenkaan!
Nosto