Miten jättää kaveri kohteliaasti?
Tarvitsisin nyt vinkkejä, kuinka jättäisin yhden rasittavan ja hermoja raastavan kaverin kohteliaasti. Hän on kiusannut minua pitkin vuotta, koska hänellä on todella huonot sosiaaliset taidot. On siis töksäytellyt ulkonäöstäni kaikenlaista loukkaavaa, pilkannut vammaista siskoani ja haukkuu minua itsekkääksi, vaikkei tunne minua juuri ollenkaan tai tiedä, mitä elämässäni on juuri meneillään. Huolehdin turhankin paljon läheisistäni, äitini on sairas ja aiheuttaa jatkuvasti huolta ja unettomia öitä, sukulaisista moni aiheuttaa huolta terveysongelmien takia. Minua on pilkannut aknen ja naamakarvojen (:D) takia, sekin tuntuu pahalta, koska sairastan PCOTA ja karvojen ja iho-ongelmien lisäksi on kamalia kipuja, koska kysta painaa lantiotani ikävästi.
Hänellä ei siis ole empatiakykyä eikä sosiaalisia taitoja, eikä hänestä ole mitään iloa minulle ja hänen käytöksensä vain masentaa ja harmittaa minua. Miten jätän hänet tyylikkäästi?
Kommentit (14)
Sanot vaan ihan suoraan, ettet jaksa sitä.
Tuossa iässä pojat ei vielä oikein ymmärrä. Kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu.
Joko suoraan kerrot miltä tuntuu tai sitten et vaan tapaa/vastaa ettet ehdi tavata yms.
Joka kerta sano vain, että on kiireitä, kuullaan tai tavataan joskus toiste. Ei se jaksa kauan roikkua perässä.
Poistat facebookista,useimmat ymmärtävät vihjeen
Et vaan enää vastaa yhteydenottoihin.
Nähdään vain koulussa, emme tapaa vapaa-ajalla. Hän ei tunnu ymmärtävän vihjettä, kun vetäydyn omaan rauhaan tai olen muiden kanssa.
Ap
Eihän mekään "otettu" jotain perässä ravaavaa naikkosta joka iältään pitäisi lähempänä 30 jo tajuta jotain. Kuitenkin levittää neuroottista häirintäänsä kohteestaan johon yksinkertaiset tarttuvat.
Eihän tuossa ongelmaa ole, jos vaan annat sen olla ettekä tapaa vapaalla ollenkaan?
Mä en kannata suoraan avautumista, kipakat ihmiset saa siitä aikaan "maailmansodan".
Itse vaan hiivutan välit ja suosittelen samaa ap:llekin. Otat yhä harvemmin yhteyttä, kerrot asioistasi yhä vähemmän ja yhä pintapuolisemmin, sulle tulee yhä enemmän esteitä ettette ehdikään tavata jne. Hyvä keino on keskittyä puhumaan tuosta ilkeästä kaveristasi ja hänen asioistaan ja jättää omat asiasi hyvin pienelle huomiolle, näin et anna hänelle lisää reviteltävää ja piikiteltävää. Ilkeilyjen tullessa voit kokeilla vaikka kysyä: "Mitä tarkoitit tuolla? Miten niin? jne.". Tai "Et varmaan tarkoittanut loukata, mutta..."
Toista ihmistä ei yleensä pysty muuttamaan. Sitä en lähtisi edes yrittämään. Ota hiljaksiin etäisyyttä... koko ajan enemmän ja enemmän, huomaamatta... Pidä myös henkinen etäisyys, älä luota häneen vaikka välillä tulisi (ja luultavasti tuleekin) hyviäkin hetkiä "ystävyydessänne".
Vierailija kirjoitti:
Nähdään vain koulussa, emme tapaa vapaa-ajalla. Hän ei tunnu ymmärtävän vihjettä, kun vetäydyn omaan rauhaan tai olen muiden kanssa.
Ap
Ala olla tylsä ja etäinen. Muutu yhä vähäpuheisemmaksi, älä kerro itsestäsi varsinkaan arkaluontoisia asioita. Puhu vain asioista, joista ei niin väliä, vaikka niitä käytettäisiin sua vastaan. Jos sulla on kavereina muitakin koulukavereita, niin voisit uskoutua sinun ja tuon ilkeän kaverisi väleistä jollekin.
Kerrot kaiken tuon ilman että samalla hikeennyt ja lähdet loukkaamaan toista. Sanot että sinusta on tuntunut tuolta ja olet tuollaiset asiat kokenut asiattomiksi ja että oman itsesi takia et halua enää viettää aikaa kyseisen henkilön kanssa ja toivotat hyvää loppuelämää.