Tapainen toiouvaa alkoholistia ja voi jestas että nyt meni naurettavaksi.
Ollaan tapailtu n.8kk ja olen ollut hänen tukenaan koko ajan. Olen kestänyt repsahdukset ja ollut vierellä kun hän on ihan loppu. Olen auttanut myös niin, että on saanut olla luonani todella paljon yötä vaikkei ole pystynyt . Ruokakuluihin osallistumaan.
No nyt miehellä vähän parempi kausi taas päällä ja juteltiin syvällisiä. Koin, että nyt voin itsekkin hänelle avautua ja kerroin, että tiedän ettei hänen ole helppoa päästä irti alkoholista, olin itse vähän aikaa riippuvainen kipulääkkeistä (joita söin todella kivuliaaliseen sairauteen) ja että vieroittuminen oli todella raskasta ja vaikeaa.
Miten reagoi tähän mies jota olen auttanut ja ollut tukena koko ajan? Alkaa halveksia mua ja katkaisee välit???
Mies on ollut välillä niin huonona että oksentaa ja tärisee mun lattialla ja minä olen rauhoitellut ja siivonnut jäljet ja nyt sama ihminen halveksii sitä että jäin hetkeksi koukkuun omiin reseptilääkkeisiin???
Kommentit (30)
Kiitos teille järkipuheesta <3 Mies siis ollut alkoholisti 6 vuotta ja on kiertänyt kaikki mahdolliset katkaisut ja hoitokodit läpi.. kun tapasimme oli hoitokodissa ja ollut raittiina 4kk sitten kesällä lähti taas lapasesta..
No takaisin en ota vaikka yrittäisi. Loukkasi niin pahasti. Varsinkin kun ei ollut helppoa vieroittua kipulääkkeistä.Ap
Alkoholismi on vika korvien välissä. Älä tuhlaa aikaasi tuollaiseen luuseriin.
Tuo kertoo siitä, että mies nosti sinut jalustalle. Hän pettyi kuultuaan, että sinäkin olet tavallinen kuolevainen. Etkä olekaan se enkeli, jonka hän luuli.
Halveksunta on projisointia. Mies itse halveksii itseään riippuvuutensa takia, ja nyt hän projisoi sen sinuun.
Iso osa alkoholisteista on narsisteja. Eli ei auta, että uhraudut parantamaan häntä viinasta. Ja sä kuulostat läheisriippuvaiselta, kun olet ottanut tuollaisen mission.
Vierailija kirjoitti:
Hän ei ole vielä itselleen myöntänyt olevansa alkoholisti. Siksi pitää sua nyt heikkona narkkarina, likaisena sellaisena. Hän vaan juo silloin tällöin.
Nämä lääkehöpinät ovat AA-kerholaisten juttuja. Juomassa saa/voi käydä, kun tulee reissultaan takaisin ja myöntää (ryhmän edessä) voimattomuutensa alkoholiin nähden ja kaikki on taas anteeksi annettua, mutta lääkkeitä ei saa ottaa, koska ne vaikuttavat aivoihin joissa on juomiskeskus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet käsittänyt väärin termin toipuva alkoholisti.
Toipuva on valinnut raittiuden ja pitää siitä kiinni. Toipuva alkoholisti joutuu rajoittamaan elämäänsä usein paljonkin. Ottaa etäisyyttä kosteisiin kavereihinsa, välttäämään sosiaalisia tilanteita, joissa käytetään alkoholia, järjestämään raha-asiansa uuteen kuosiin jne.
Mies, joka kännää säännöllisesti seurauksena oksentelu ihmisten lattioille ei ole millään tavoin "toipuva".
Suomessa monta miljoonaa kiskoo naamat joka viikonloppu. Jos pystyy pitämään juomisen siinä, että menee kerran viikossa, niin ei se eroa mitenkään normaalista meiningistä.
Ei mitenkään voi viiden miljoonan kansasta monta miljoonaa kiskoa säännöllisesti naamoja. Korkeintaan puolisen miljoonaa.
Toivon todella että sinulla ei ole enää tunteita häntä kohtaan, ehdottomasti oikea ratkaisu!
Myös mulla oli nuorempana kokemuksia näistä ihmeellisistä näkemyksistä. Kuten joka päivä pilveä vetävä tyyppi pitää kahvia kauheana myrkkynä ja soimaa minua sen juomisesta.
Minut alkoholismi on tehnyt taas ymmärtäväiseksi kaikkia riippuvuuksia ja heikkouksia kohtaan. Ei tulisi mieleenkään ylenkatse toisia kohtaan. Paljonpa on varaa kun on alkkis:/
No olen ollut 7v raittiina, ja viinanhimo on täysin kadonnut, mikä tuntui mahdottomalta joskus.
Tuliko takaisin?
Tai ainakin lähettää epätoivoisia viestejä. Jompikumpi on faktaa.
Alkkis lähti vetämään peput ja palaa paikalle lässytyksineen, kun on vailla rahaa ja ruokaa.