Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sikupuokineutraalille vastakohtaa?

Vierailija
11.11.2017 |

Jos ei hehkuta sukupuolineutraaliuden puolesta, mikä silloin on? Minusta se ettei hehkuta ei poissulje sitä, että haluaisi kaikkia hyvin kohdella, vai sulkeeko? Tai ei ainakaan huonosti haluaisi kohdella.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho näköjään i muuttui u:ksi.

Vierailija
2/9 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoliapartheidin kannattaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolihapan

Sukupuoliemäksinen

Vierailija
4/9 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Korjasiko tämä puhelin tuon noin... joo kyllä tuollaisen ehdotti kun aloin syöttää sanaa!

Vierailija
5/9 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin pitkään, että mikä ihme on sikupuoki.

Vierailija
6/9 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisten sukupuoliroolien kannattaja?

Ja kun siinähän ei sinänsä ole mitään pahaa mitä omalla kohdallaan kannattaa, sehän se on sukupuolineutraalisuudesta ideakin: pojat SAA olla sterotyyppisiä poikia ja tytöt tyttöjä, jos itse haluavat.

Mutta haluatko sinä ap. Että sinulle annetaan roolisi ja tehtäväsi, asemasi ja mielenkiinnonkohteesi ulkopuolelta? Vain koska olet nainen?

Näin tehdään kuitenkin silleen hyvin pitkälti ympäri maailmaa. Onko se jälki sitten hyvää? Munmielestä ei.

Vaikka 95% lapsista suht itsestään ajautuisi toteuttamaan jo pienenä niitä perinteisiä oman sukupuolensa juttuja, aina on vähintään se 5% jonka sisäinen tarve olisi toimia täysin toisin. Itse olen ollut hyvin epäperinteinen tyttö, ja kärsin suunnattomasti siitä, kuinka mut saatiin tuntemaan itseni niin epäkelvoksi kun en ollut tyttö vanhempieni mielestä ollenkaan, vaan hassun hauskasti väänsivät nimestänikin pojan nimen lempinimeksi.

Olisin ansainnut parempaa.

Vierailija
7/9 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatiivi

Vierailija
8/9 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolimyönteinen

Vierailija
9/9 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteisten sukupuoliroolien kannattaja?

Ja kun siinähän ei sinänsä ole mitään pahaa mitä omalla kohdallaan kannattaa, sehän se on sukupuolineutraalisuudesta ideakin: pojat SAA olla sterotyyppisiä poikia ja tytöt tyttöjä, jos itse haluavat.

Mutta haluatko sinä ap. Että sinulle annetaan roolisi ja tehtäväsi, asemasi ja mielenkiinnonkohteesi ulkopuolelta? Vain koska olet nainen?

Näin tehdään kuitenkin silleen hyvin pitkälti ympäri maailmaa. Onko se jälki sitten hyvää? Munmielestä ei.

Vaikka 95% lapsista suht itsestään ajautuisi toteuttamaan jo pienenä niitä perinteisiä oman sukupuolensa juttuja, aina on vähintään se 5% jonka sisäinen tarve olisi toimia täysin toisin. Itse olen ollut hyvin epäperinteinen tyttö, ja kärsin suunnattomasti siitä, kuinka mut saatiin tuntemaan itseni niin epäkelvoksi kun en ollut tyttö vanhempieni mielestä ollenkaan, vaan hassun hauskasti väänsivät nimestänikin pojan nimen lempinimeksi.

Olisin ansainnut parempaa.

Ap ei tuota halua. Itsekään en ole naisellisista naisellisin. Ajattelin vaan että tuo sukupuolineutraaliuus kieltää sen että pojat ja tytöt vaan yleisimmin ovat tietynlaisia. Minusta esim se on jo ihmeellistä, että koulussa ei saisi kutsua tytöt tai pojat.

Joka tapauksessa ajattelin, että kai tämäkin aate on tavallaan janalla.. mutta sehän on "neutraali" tavallaan ei ota kantaa suuntaan eikä toiseen. Mikäs on sellainen aate, että ei usko sukupuoliin ollenkaan?