Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko sinä tästä?

09.04.2006 |

Jos sinulla olisi puolivuotias vauva, jota ystäväsi tulisi ensimmäisen kerran katsomaan. lähes heti vierailun alussa ystävä kysyisi, että kai vielä imetät? vastaisit että et, koska maito on loppunut jonkin aikaa sitten. ystävä vastaisi paheksuvasti, että jaa, kannattaisi kyllä imettää. itsekin imetin molempia lapsiani 7kk.

olenko herkkä?? miksi tuo loukkasi minua niin paljon? äänensävy oli kyllä tosi ilkeä ja syyttävä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, ymmärsin että ystävä ajatteli vauvasi parasta (äidinmaito on parasta vauvalle, se ei kuitenkaan pois sulje sitä etteikö korvike olisi hyvää ravintoa myös, tästä kommentista on korvikefanaatikkojen turha suuttua!).

Mutta jos ystäväsi todellakin tarkoitti sen piikiksi, niin silloin ystävälläsi on todella paha olla. Onnellinen ja tasapainoinen ihminen ei ole ilkeä muille. Se on hyvä muistaa. Silloin on helpompi sääliä ja yrittää ymmärtää pahan olonsa kanssa kamppailevaa ihmista kuin jäädä vihaiseksi ja katkeraksi.

Eli: Itsesi parhaaksi yritä unohtaa ikävä kommentti, katkeroitumalla aiheutat ainoastaan itsellesi pahaa. Jos et pysty antamaan anteeksi, niin älä yksinkertaisesti ole ko. ystävän kanssa.

Ja muista että olet loistava äiti, huolimatta siitä annatko rintamaitoa vai korviketta.

Vierailija
2/10 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta sellaiselta ihmiseltä, jonka kanssa haluaisin olla tekemisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ä.

Vierailija
4/10 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vaan sanonut sille vastaan, niin ei olisi jäänyt harmittamaan.

Kyllä jokainen saa päättää tästä asiasta aivan itse.

Vierailija
5/10 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs " ystäväsi" on arvostelemaan sinun imettämistä tai imettämättäjättämistä! Mutta älä anna asian häiritä sen enempää ja jätä ystävän kommentti omaan arvoonsa!

Vierailija
6/10 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ehkä siis olekaan yliherkkä. ihan kuin olisin itse päättänyt lopettaa imetyksen, en todellakaan.

tämä ihminen on yleensä todella mukava, joskin äärimmäisen suorasanainen. esim. erään tuttumme hautajaisissa odotimme pääsyä kirkkoon. tämä ihminen sanoi muutaman ihmisen kuullen, että " onneksi X ei niin tärkeä ihminen minulle ollut, muuten voisi alkaa itkettämään kirkossa" .

Vierailija
7/10 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle olisi tuollalailla sanottu, olisin näyttänyt ovea. Mä en veljeillä tai teeskennellä tuollaisten ns. ystävien kanssa. Tuollaisen kommentin jälkeen ystävällisyyteni häntä kohtaan olisi enää näennäistä.

Itselläni maito ei noussut koskaan tai sain parhaimmillaan tiristettyä pumpulla 2 ml, jonka syötin ruiskulla lapselleni. Päivittäin itkin ja yritin tiristää noita pieniä hitusia vauvalle. Jos joku olisi tuolloin sanonut mulle puolikkaan sanankin yrityksen puutteesta, olisin tirvassu välittömästi.

Vierailija
8/10 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravitsemuksellisesti ei ole merkitystä 6kk jälkeen imetyksellä, koska maito " heikkenee" , eikä riitä millään pelkäksi ravinnoksi. Joten jos maito loppunut yms. tai musta syistä lopettanut, niin jokaisen ihka oma asia. Ja on kaiken lisäksi erittäin typerää vedota jotain asiaa siihen miten ITSE tein.... huh. Tarkoitan että väittää että se on oikein. =)

T: ä 23.v p 2.v

Vierailija
9/10 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... toisen ja kolmannen tyttäreni kohdalla en enää jaksanut välittää muitten mielipiteistä!!

T: kolmen lapsen äiti, kaikki korvikkeella ruokittu.

Vierailija
10/10 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ajattelisin, kuten joku edelle kirkoitti, että ei ollut oikein fiksusti kommentoitu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi