Kysy mitä tahansa vegaanilta
Kommentit (31)
Mille on ollut vaikeita löytää hyvä veganainen vaihtoehto? Voi olla joku tietty ruoka-aine, kosmetiikkaa tms. Entä mikä tuote tai asia on yllättänyt "epävegaanisuudellaan" eli jonka olet luullut olevan vegaanista muttei olekaan?
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla lemmikeitä?
kaksi koiraa
Mistä aineksesta oli vaikeinta luopua? Mikä on suurin herkkusi nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla lemmikeitä?
kaksi koiraa
Onhan ne rescue koirija?
Vierailija kirjoitti:
Mille on ollut vaikeita löytää hyvä veganainen vaihtoehto? Voi olla joku tietty ruoka-aine, kosmetiikkaa tms. Entä mikä tuote tai asia on yllättänyt "epävegaanisuudellaan" eli jonka olet luullut olevan vegaanista muttei olekaan?
en muista oikein mistä olisin yllättynyt, hmmmm no vegaaniset juustot ei ole ollut parhaimmaista päästä, onneks tulee lisää kokoajan, kaks sellasta siedettävää löytänyt
tofun korviketta saa ehdottaa
Vierailija kirjoitti:
juusto tai suklaa, en ole vielä toistaiseksi yhtään hyvää vegesuklaata maistanut :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en muista oikein mistä olisin yllättynyt, hmmmm no vegaaniset juustot ei ole ollut parhaimmaista päästä, onneks tulee lisää kokoajan, kaks sellasta siedettävää löytänyt
tofun korviketta saa ehdottaa
Siis ethän sinä vastannut yhteenkään kysyttyyn kysymykseen! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla lemmikeitä?
kaksi koiraa
Onhan ne rescue koirija?[/quote
oli mummon koirat ennen, mummo ei enää jaksa hoitaa joten minä otin hoiviini. että ei ne sillä tavalla mitään rescue koiria :D
Onko tää kysy-mitä-tahansa-tyyppi sama joka päivä, vähän eri aiheilla... Kysy-mitä-vaan-teiniltä yms.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juusto tai suklaa, en ole vielä toistaiseksi yhtään hyvää vegesuklaata maistanut :([/quote
ja aivan, toi nykyinen suurin herkku on varmaan lasagne, namnam :)
Paljonko sulla menee ruokaan kuukaudessa rahaa?
Voiko vegen lapsi syödä rintamaitoa, kun on lähtöisin elävästä olennosta? Entä laittaa äidinmaitoa kahvin sekaan?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sulla menee ruokaan kuukaudessa rahaa?
olen opiskelija eli aika pienellä budjetilla mennään. 100-200 euroa. Tykkään kokkailla itse joten valmisruokaan ei mene rahaa
Vierailija kirjoitti:
Voiko vegen lapsi syödä rintamaitoa, kun on lähtöisin elävästä olennosta? Entä laittaa äidinmaitoa kahvin sekaan?
tottakai voi. Äidinmaito on lapselle tarkoitettua ravintoa, lehmän yms maito on niiden eläinten omille jälkeläisille tarkoitettua. Itse en ainakaan laittais äidinmaitoa kahvini sekaan mutta jos joku muu tahtoo niin siitä vaan, äiti pystyy itse ilmaisemaan tahtonsa että haluaako että maitoansa käytetään siihen tarkoitukseen. Lehmä ei pysty ja mielellään ruokkisi sillä omaa vasikkaansa, eikä niin että vasikka riistetään pois ja lehmältä lypsetään maidot ihmisten käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet vegaani?[/quote
-ympäristön säästäminen
-eläinten käyttäminen ja kiduttaminen täytyy lopettaa
-terveyden takia
hyviä dokumentteja tästä miksi monet on vegaaneja on esimerkiksi cowspiracy, forks over knives, earthlings. Kaikki mainituista löytynee netflixistä.
Jos riistanhoitoa ei saa tehdä metsästämällä eli harventaa esim. hirvikantaa ja luontoomme kuulumattomia vieraslajeja kuten minkkiä ja supikoiraa jotka tekevät kanalintukannoille suurta hallaa niin millä tavalla nämä ongelmat pitäisi sitten ratkaista?
Vierailija kirjoitti:
Jos riistanhoitoa ei saa tehdä metsästämällä eli harventaa esim. hirvikantaa ja luontoomme kuulumattomia vieraslajeja kuten minkkiä ja supikoiraa jotka tekevät kanalintukannoille suurta hallaa niin millä tavalla nämä ongelmat pitäisi sitten ratkaista?
en ole erityisemmin perehtynyt tuohon asiaan. Olen sitä mieltä kuitenkin että eläinten elämää pitäisi kunnioittaa ja ei saisi satuttaa. Toivottavasti ongelmaan löytyy ratkaisu.
Kysy ite!